شرح خبر

آرشیو خبری سایت از تلگرام 7

سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵



 صحنه سازی تصادف و دریافت خسارت از بیمه /



 ماده ۶۱  قانون جدید بیمه شخص ثالث :



هركس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعويض خودرو يا ايجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دريافت كند، به حبس تعزيري درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دريافتی محكوم مي شود.



شروع به جرم مندرج در اين ماده علاوه بر مجازات مقرر برای شروع به جرم در قانون مجازات اسلامی، مستوجب جزای نقدی درجه پنج می باشد .



منظور از شخص ثالث در “قانون بیمه اجباری” هر شخصی است که به سبب حوادث این قانون دچار خسارت بدنی و یا مالی شود به استثنای راننده مسبب حادثه .https://telegram.me/karvarzmehr



یادداشت آموزشی کاربران :

https://telegram.me/karvarzmehr



مدیر عامل شرکت جهت نظارت بر فعالیت کارمندانش ( در سامانه ای پی ال ) باید مراحل ذیل را طی کند



اولین لازمه این کار، داشتن وکالت نمایندگی شرکت از یوزر شرکت می باشد.



مدیرعامل وارد حساب کاربری خود شده :

کاربر —> وکالت —> نمایندگی شرکت

پایین صفحه در لیست کارفرما، روی اسم شرکت کلیک کنید تا وارد سرویس وکالتی شرکت شوید.

سپس جهت ثبت کارمند یا کارگزار خود کد ملی وی را در باکس جستجو وارد و پس از جستجو ... تایید کنید.



https://telegram.me/karvarzmehr



کارمندان تایید شده توسط شما باید وارد حساب کاربری خود شده و پس از طی مسیر :

کاربر —> وکالت —> کارمندی / حق العمل کاری

پایین صفحه در لیست کارفرما، اسم شرکت را فعال کنند.



پس از طی مراحل فوق ، مدیرعامل وارد حساب کاربری خود شده و با توجه به نوع فعالیت شرکت(واردات،صادرات،ترانزیت) می تواند اظهار های کارمندانش را درکارتابل پنل های دور اظهاری واردات،صادرات یا ترانزیت مشاهده و کنترل کند.

https://telegram.me/karvarzmehr



 بدانیم خوب است



 چگونگی مطالبه شارژ ساختمان از کسانی که آن را نمی پردازند/



با عنایت به ماده ۱۰ مكرر قانون تملک آپارتمان‌ها و تبصره یک الحاقی به این ماده، در صورت امتناع مالک یا استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طریق مدیر یا هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینه‌ها مطالبه می‌شود و هرگاه مالک یا استفاده‌كننده ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهار‌نامه سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیران می‌توانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک یا استفاده‌كننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجراییه صادر خواهد كرد.



از طرف دیگر چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده ۱۰ مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه می توانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) تقدیم کنند.

https://telegram.me/karvarzmehr



آیا می‌توان شراکت را بصورت یکطرفه بهم زد؟

دسته بندی: اخبار مجامع حرفه اي, اخبارحسابداری



آیا شراکت را بصورت یکطرفه می‌توان  به هم زد؟

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگر در یک شراکت دونفره بعد از مدتی، یک طرف متوجه بشود که یکی از شرکا اعتیاد دارد، می‌تواند شراکت را به هم بزند؟

پاسخ کارشناسان

بطور کلی و مطلق شراکت اجباری نبوده و هر شریک می تواند هر زمانی که اراده کند، موضوع شراکت را به هم بزند؛ مگر اینکه شرکا ضمن قراردادِ شرکت، تواقات دیگری نسبت به مدت و ادامه شراکت داشته باشند.

موضوع اعتیاد نیز تاثیری در ماهیت شراکت ندارد. https://telegram.me/karvarzmehr



بعضی ممیزها و مؤدیان خانه‌زاد شده‌اند و باهم پیک‌نیک می‌روند.



رئیس سابق سازمان امور مالیاتی صراحتاً به مقاومتهایی اشاره کرد که اجازه شفافیت در مالیات را نمی‌دهند. او با بیان «بعضی ممیزها و مؤدیان خانه‌زاد شده‌اند و با هم پیک‌نیک می‌روند!» به مؤدیان چندهزار میلیارد تومانی اشاره کرد که پرونده مالیات ندارند.

علاقمندان به مطالعه ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/ZWUbc9  کلیک نمایند



انهدام بزرگترین باند قاچاق کالا در 6 سال اخیر/ 11 نفر از کارکنان بنادر و گمرک بازداشت شدند/ ارزش یکی از محموله ها بیش از 23 میلیارد تومان*********************به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بزرگترین محموله قاچاق کالا در 6 سال گذشته به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کشف شد.

براساس این گزارش، با توافقی که بین گمرک و ناجا صورت گرفت طبق اطلاعات به دست آمده این باند شبانه اقدام به قاچاق کالا از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌کرد.

براساس این گزارش، سرنخ‌های اولیه محموله یاد شده ابتدا از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری گمرک شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و گمرک در شبکه اصلی این باند بزرگ قاچاق دستگیر شدند.



بر این اساس، پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک امکان کنترل ورود خروج غیر مجاز کالا از انبارها و از محوطه‌های گمرکی فراهم شد اما با این حال به دلیل اینکه امکان انبارگردانی در محوطه‌های بندری وجود نداشت تعدادی از شرکت‌های پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی از این موضوع استفاده کرده و با صدور بیجک‌های جعلی و تبانی اقدام به خروج غیر مجاز کالا از محوطه‌های بندری و انبارها بدون اظهار در گمرک و صدور پروانه‌های گمرکی می‌کردند.



این گزارش حاکی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از کشف برخی از محموله‌‌های قاچاق اقدام به استعلام الکترونیکی این کالاها از پنجره واحد تجاری گمرک کرده و با کمک سامانه جامع مشخص شد این کالاها بدون اظهار به گمرک و با صدور بیجک‌های جعلی از بندر خارج شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده 8 نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دریانوردی و نیز 3 نفر بارشمار گمرک بازداشت شده‌اند در این ارتباط علاوه بر بنادر پای شرکت راه‌آهن هم در میان است و یک محموله 18 کانتینری از این شرکت کشف و ضبط شده است.

براساس توافق و همکاری گمرک و ناجا تعدادی از پرونده‌های قاچاق جهت سیر مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.

به گزارش فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند در حال حاضر اختلاف کانتینرهای ثبت شده در سامانه جامع با دیگر آمارها 217 کانتینر بوده که در این رابطه متهمان قاچاق حدود 85 کانتینر آن را پذیرفته‌اند و رسیدگی به وضعیت دیگر کانتینرها در دست بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دارد.



به گفته این منابع آگاه، مسئول در خروج گمرک شهید رجایی به همراه سرشیفت‌های آن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز تعداد 43 دستگاه کانتینر شامل اسباب‌بازی، لوازم حصیری، دکوری، گیربکس و سایر اقلام بدون اظهار به گمرک و پرداخت حقوق ورودی با جعل اسناد و تبانی با پرسنل شرکت طرف قرارداد با یکی از سازمان‌های مستقر در مبادی رسمی خارج شده بود که کشف و گزارش وقوع جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

براین اساس، ارزش کالاهای کشف شده بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

https://telegram.me/karvarzmehr

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.



صادرات میوه و تره بار از اول مرداد مطابق با شاخص‌های بسته‌بندی انجام می‌شود

https://telegram.me/karvarzmehr

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای شاخص‌های بسته‌بندی محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار را به گمرک کشور ابلاغ و اعلام کرد از اول مرداد ماه سال جاری صادرات این محصولات منوط به رعایت این شاخص‌هاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بر اساس این تصمیم صدور محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار از ابتدای مردادماه باید بر اساس شاخص‌های بسته‌بندی تعیین شده انجام شود و حمل زمینی و دریایی آنها به مقصد کشورهای خریدار فقط با کانتینرهای یخچالی و شناورهای سردخانه‌دار مجاز است. علاقمندان به ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/bTdg7u  کلیک فرمایید



جملاتی که نباید در مصاحبه شغلی به کار برد***************نکات مختلفی برای انجام یک مصاحبه شغلی ارائه شده است که در این بین نکاتی نیز در خصوص حرف‌هایی که نباید در طول مصاحبه بزنیم وجود دارد. در این مقاله به ۲۴ جمله یا کلمه‌ای می‌پردازیم که فرد متقاصی شغل نباید از آن‌ها در طول مصاحبه استفاده کند.



به گزارش زومیت و به نقل از بیزینس اینسایدر، همه افراد می‌دانند که مصاحبه شغلی یکی از پر استرس‌ترین کار‌ها است. در اغلب مصاحبه‌های شغلی فرد باید روی صندلی بنشیند و افراد مصاحبه کننده شرایطی را ایجاد می‌کنند که فرد کاملا بیگانه جلوه کند. البته افراد باید در حوزه‌های مشخصی گفتگو را ادامه دهند.

افراد مصاحبه کننده اقداماتی را انجام می‌دهند که فرد از مسیر مصاحبه خارج می‌شود و در کنار آن گیج شده، احمق و خام به نظر می‌رسد. با این اوصاف افراد باید در طول مصاحبه مراقب حرف‌هایی که می‌زنند باشند. در ادامه با ۲۵ کلمه و جمله‌ای که نباید در طول مصاحبه شغلی به زبان آورد،‌ آشنا می‌شویم.

شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟

سوالاتی مثل “شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟” باعث می‌شود که خام جلوه کنید. بهتر است از پرسیدن سوال‌هایی که به سادگی می‌توان جوابشان را در گوگل جستجو کرد، خودداری کنید.   https://telegram.me/karvarzmehr

حقوق من چقدر خواهد بود؟

پرسیدن سوالاتی در خصوص حقوق و پول در ابتدای مصاحبه باعث می‌شود که مغرور و بی‌ادب به نظر بیایید. علاقمندان به ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/d8JvgV کلیک کنید



چگونه بدون مدارک از کارفرما برای بیمه نشدن شکایت کنیم؟



در صورت بیمه نشدن در محل کار در خواست بازرسی تحقیقی از هیاتهای حل اختلاف بنمایید آنها موظفند به خواسته شما عمل کنند.

کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:” با سلام من حدود یک سال در یک کارگاه کار کردم و بخاطر دریافت حق و حساب و بیمه نکردن کارفرما شکایت نمودم اما به دلیل نداشتن مدارک کافی حال نمیدانم چگونه مدارک دال بر کار در این کارگاه شکایت نمایم. البته خودم من خودم یک استعلامیه نوشته و قرار است امروز به همسایگان و اشخاصی که از کار کردن من در ان محل مطلع بودند برسانم و تایید و امضا نمایند. ایا به اندازه تحقیق ارزش دارد؟

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: در خواست بازرسی تحقیقی از هیاتهای حل اختلاف کنید آنها موظفند به خواسته شما عمل کنند. درخواست خود را به صورت کتبی ارائه کنید تا نتوانند بی توجهی کنند. در بازرسی تحقیقی بازرس اداره کار به کارگاه و محلی که کارگاه در آن واقع شده مراجعه و بررسی می کند و گزارش لازم را تهیه می کند که برای اعضای هیات جنبه رسمی و قانونی دارد و عموماً مطابق آن حکم صادر می شود.

اما این استعلام که خودتان تهیه کردید ارزش چندانی ندارد. وقت خود را تلف نکنید. بازرسی نماینده اداره کار کاملا متفاوت است. https://telegram.me/karvarzmehr



 آثار حقوقی وصیت‌نامه پس از فوت شخص ظاهر می‌شود ؛



 آثار حقوقی وصیت‌نامه پس از فوت شخص ظاهر می‌شود یعنی تا وقتی که شخص زنده است، خود او تصمیم‌گیرنده و عامل است، به همین جهت بین عامه مردم متداول است که می‌گویند، آدم زنده وکیل و وصی نمی‌خواهد اما با فوت وصیت‌کننده همه مصمم می‌شوند که به وصیت او عمل کنند.



 رجوع موصی (وصیت‌کننده) از وصیت همواره جایز است و فرد می‌تواند بارها در وصیت‌نامه خود تجدید نظر کند، بنابراین آخرین وصیت‌نامه متوفی که مطابق تشریفات قانونی تنظیم شده باشد، معتبر خواهد بود، به این ترتیب با اطلاع از تشریفات قانونی تنظیم وصیت‌نامه و رعابت آن، علاوه بر آنکه هدف فرد از وصیت و آخرین اراده وی در باره اموالش اجرایی می‌شود، مانع بروز اختلاف و تنش در خانواده‌ها شده و از حجم پروند‌ه‌های دادگستری و هزینه‌های افراد و دولت در این باره کاسته خواهد شد. https://telegram.me/karvarzmehr



 دوربین‌های جدید اتوبان‌ها چگونه کار می‌کنند؟



رییس پلیس راهور:

 این دوربین‌ها سرعت متوسط خودرو هنگام عبور از بین دو دوربین نصب شده را محاسبه کرده و حتی رانندگانی که در مواجهه با دوربین سرعت خود را کم می‌کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌کند.



 «ثبت تخلف عدم حفظ فاصله طولی استاندارد» و «امکان تشخیص عدم رعایت فاصله استاندارد عرضی» از دیگر ویژگی‌های این دوربین‌هاست.



 یعنی اگر راننده‌ای در جاده بیش از اندازه به خودروی جلویی‌اش نزدیک شود جریمه خواهد شد.



 این موضوع در زمینه سبقت از خودروی کناری و عدم رعایت فاصله جانبی نیز صدق می‌کند.

https://telegram.me/karvarzmehr



 اطلاعات بانکی



آيا با اطلاع شعبه از فوت مشتری بايد حساب پس انداز وی بسته شود؟



 خیر، حساب مذكور بسته نمی‌شود، ولی روی کلیه سوابق نزد شعبه فوت صاحب حساب درج می‌گردد و از پرداخت سهم‌الارث به ورثه قبل از ارائه برگ انحصار وراثت و مفاصا حساب مالیاتی خودداری به عمل می آید. شایان ذکر است حداکثر مبلغ ده میلیون ریال از موجودی مشتری متوفی بدون ارائه گواهی مالیاتی و انحصار وراثت، به وراث طبقه اول (پدر، مادر، اولاد، اولاد اولاد، همسر) به شرط اینکه از تاریخ صدور گواهی فوت بیش از ۶ ماه نگذشته باشد، پرداخت می‌گردد.



 درصورتی كه پس از فوت وی حساب باز و جايزه ای به آن اصابت كند تكليف چيست ؟



 اصابت جايزه به شماره حساب متوفي بلامانع بوده و جايزه متعلقه طبق مقررات قوانين مربوط به ارث متعلق به وراث خواهد بود. https://telegram.me/karvarzmehr



تداوم کاهش سود بانکی تا مرز تک‌رقمی/ارز تا پایان سال تک‌نرخی می‌شود.



کل بانک مرکزی گفت: کاهش نرخ سود بانکی تا حد فعلی رها نخواهد شد و هدف بانک مرکزی کاهش و رساندن این نرخ به مرز یک رقمی و همسو با نرخ تورم است.



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف با اشاره به برنامه‌های بانک مرکزی در سال جاری گفت: تک نرخی کردن ارز از اولویت‌های بانک مرکزی در سال جاری است که تا پایان امسال این مهم محقق خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا کاهش نرخ سود بانکی باز هم ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد:خوشبختانه می‌دانید که بانک مرکزی حساسیت ویژه‌ای در خصوص نرخ سود بانکی داشته و تابحال روند خوبی را در این زمینه طی کرده است اما هدف نهایی ما کاهش نرخ سود بانکی تا مرز نرخ تورم است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی تا حد فعلی رها نخواهد شد و هدف بانک مرکزی کاهش و رساندن این نرخ به مرز یک رقمی و همسو با نرخ تورم است.

سیف با تأکید براینکه نرخ سود سپرده‌های بانکی و همچنین نرخ سود تسهیلات هر دو کاهش خواهند یافت،تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود سپرده‌ها ۱۵ درصد و تسهیلات ۱۸ درصد است؛درحالی که گزارش می‌شود برخی بانک‌ها از این نرخ‌ها تخلف یکی دو درصدی دارند که البته بانک مرکزی دراین رابطه سکوت نکرده و با بررسی‌های خود پیگیر موضوع تا حصول نتیجه خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی از تلاش بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بانکی به دامنه قابل قبول خبرداد و گفت: بانک مرکزی با پیگیری‌های خود از طریق نظارت و همچنین ایجاد زمینه تعادل در بازار با ورود خود به بازار بین بانکی زمینه‌های لازم برای هدایت نرخ سود بانکی به دامنه قابل قبول را اعمال می‌کند.https://telegram.me/karvarzmehr



 در زمان خريد مغازه‌ای ، از حیث مالياتی به چه چيزی بايد توجه كرد ؟



 اولاً از خريد كليدی و وكالتی مغازه ها خودداری نمائيد و اگر چنين كاری انجام می‌دهيد از ميزان بدهی شغلی و ماليات حق واگذاری آن اطلاع داشته باشيد زيرا در غير اين صورت در صورتی كه بر اساس بيع‌نامه قبول كرده باشيد كه ماليات‌های متعلقه را بپردازيد، ممكن است دچار خسارتهای هنگفت مالی شويد.در اين مواقع بهتر است فرشنده بدهی شغلی و حق واگذاری خود را پرداخت نمايد تا گواهی مالياتی اخذ نمايد و سپس در دفتر اسناد رسمی سند انتقال حق واگذاری را انجام دهد و از گرفتاريهای حاصل از خريدهای وكالتی در امان بماند https://telegram.me/karvarzmehr



 آغاز حذف کاغذ در دفاتر اسناد رسمی تا دو ماه آینده /



 رییس کانون سردفتران و دفتریاران از حذف کاغذ در دفاتر اسناد رسمی در آینده نزدیک خبر داد.



 محمدرضا دشتی اردکانی در گفت ‌و گو با ( حمایت ) در خصوص دفاتر اسناد رسمی و اقدامات در دست انجام در این زمینه، اظهارکرد: در هیچ کشوری تنظیم و ثبت سند، با شیوه سنتی صورت نمی‌گیرد، بنابراین ما نیز به دنبال حذف دفاتر و کاغذ از دفاتر اسناد رسمی هستیم.



 وی ادامه داد: مانند حذف کاغذ در دفاتر املاک که اول تیر صورت گرفت، امید است طی دو ماه آینده تمام دفاتر کاغذی و کاغذ از دفاتر اسناد رسمی به طور کامل حذف شود که با جدیت به دنبال این امر هستیم. دشتی اردکانی بیان کرد: حذف دفاتر اسناد رسمی به صورت پایلوت در حال انجام است.



 رییس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین از اجرايی شدن يك دفتر پايلوت در تهران به منظور ارائه انجام خدمات امور مالياتی الكترونيكی خبر داد و گفت: با بررسي‌ها به دنبال تجهيز ۶ دفتر اسنادرسمي به منظور پيوستن به ارائه خدمات امور مالياتی الكترونيكی هستيم و سپس به طور کلی روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهيم كرد.



 دشتی اردکانی در خصوص ثبت الکترونیکی نیز بیان کرد: در قوانین مختلف از جمله بودجه سال گذشته و برنامه پنجم توسعه، الکترونیکی شدن اسناد در دفاتر ثبت اسناد الزامی شد که خوشبختانه ۹۵ درصد اسناد در کشور الکترونیکی ثبت می‌شود و ۵ درصد باقی مانده نیز تحت عنوان قانون کاداستر بوده که قانون آن در مجلس تصویب شده است.



 وی با اشاره به اینکه ثبت الکترونیکی به خوبی و با موفقیت صورت گرفت، ادامه داد: مزایایی ثبت الکترونیکی اسناد این است که باعث شفاف‌سازی مالی در نظام اقتصادی کشور، جلوگیری از پولشویی و سرعت و دقت در معاملات می‌شود.



 رییس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص نظارت بر روی دفاتر اسناد رسمی، گفت: دفاتر اسناد ‌رسمی تنها نهادی است که از چهار مرجع رسمی کشور از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره کل اسناد، کانون سردفتران و سازمان مالیات سالیانه بازرسی می‌شوند .

https://telegram.me/karvarzmehr



قانون جدید بیمه شخص ثالث در یک نگاه ؛؛؛



 قانون جدید بیمه شخص ثالث که در ۶۶ ماده تنظیم شده ، از ۲۹ خرداد ماه برای همه شرکت های بیمه لازم الاجرا شده است.



تخفیف مربوط به بیمه گذارانی که خسارت نداشته اند، همچنان به قوت خود باقی است و در قانون جدید لغو نشده است.



افراد می توانند در زمان فروش خودرو، تخفیفات مربوط به بیمه را برای خود حفظ کنند یا حتی آن را به وابستگان خود از جمله همسر و فرزند منتقل کنند.



منتفی شدن دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در آغاز هر سال آن هم به دلیل افزایش نرخ دیه از دیگر ویژگی های این قانون است و دغدغه بیمه گذاران با شیوه جدید رفع می شود.

در شیوه جدید در صورت افزایش نرخ دیه، سقف پوشش بیمه نیز به صورت خودکار افزایش می یابد و خسارات به زیان دیدگان بر مبنای دیه سال جدید پرداخت می شود به نحوی که نیازی به دریافت الحاقیه نیست.



از این پس نرخ بیمه برای اشخاص به صورت یکسان محاسبه نمی شود بلکه عواملی چون سابقه رانندگی پر خطر، نمرات منفی ثبت شده در سیستم راهنمایی و رانندگی و حوادثی که راننده مسبب آن بوده ، در تعیین نرخ بیمه اثرگذار است.

در قانون پیش بینی شده است که نیروی انتظامی سوابق نمرات منفی رانندگان را بر مبنای شماره پلاک خودرو دارنده آن در اختیار بیمه گران قرار دهد تا متناسب با آن میزان حق بیمه تعیین شود.



در تصادفات زیر ۶۳ میلیون ریال بدون اخذ کروکی و گزارش پلیس خسارت ها به زیان دیدگان پرداخت می شود و در قانون جدید نیز این شیوه به قوت خود باقی است.



راننده نیز همانند سرنشین خودرو از بیمه خسارت دریافت می کند و از این رو بیمه حادثه برای رانندگان وسائط نقلیه نیز پیش بینی شده است.



در قانون جدید مسبب حادثه نیز می تواند برای تعیین درصد جرح به پزشکی قانونی مراجعه کند.



شرکت های بیمه از اخذ رضایت از زیان دیدگان و پرداخت خسارت کمتر به آنان ممنوع شده اند.



از دیگر مزایای این قانون مشارکت مسبب حادثه در پرداخت خسارت به زیان دیدگان است، به این ترتیب که اگر فردی به خاطر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مسبب حادثه ای بود که خسارت آن توسط شرکت بیمه پرداخت شد، بخشی از خسارت را باید بپردازد.

در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه اخذ کند.



برابری دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی در قانون قبل نیز وجود داشت و اعمال می شد که در قانون جدید نیز به قوت خود باقی است.



اگر مدارک پرونده کامل و میزان خسارت بدنی به موجب حکم دادگاه قطعی شده باشد، بیمه گر در صورت تاخیر در پرداخت خسارت به ازای هر روز نیم در هزار بابت تاخیر جریمه پرداخت خواهد کرد.



پیش از این بیمه گران موظف به پرداخت خسارت به همه افراد زیان دیده خارج از وسیله نقلیه بودند اما اکنون تعهد بیمه گر ۱۰ برابر سقف تعهدات در بیمه نامه است



اگر خسارت وارده ناشی از نقص راه یا نبودن علایم رانندگی و یا نقص وسیله نقلیه باشد، شرکت بیمه می تواند پس از پرداخت خسارت به زیان دیده، نسبت به دریافت خسارت به نسبت درجه تقصیر که در همه آن در حکم دادگاه مشخص می شود، به مسببان ذی ربط مراجعه کند. https://telegram.me/karvarzmehr



 اعتبار اسنادی ( ال سی ) چیست ؟



 اعتبار اسنادی (Letter of Credit) تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود و تعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید



 به دلیل ماهیت معاملات بین‌المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورها و ...، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین‌المللی شده است.



 بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.



 مزایای اعتبارات اسنادی:



اطمینان فروشنده از اینکه پس از ارایه اسناد حمل وجه اعتبار را مطابق شرایط اعتبار از بانک کارگزار یا تایید کننده دریافت می‌کند.



امکان کنترل تاریخ حمل و تحویل نهایی کالا.



تحصیل اسناد حمل مطابق با مفاد موافقت اولیه تحت شرایط قرارداد میان طرفین.



اطمینان از اینکه پرداخت وجه اعتبار به فروشنده فقط بعد از انتقال و فک مالکیت کالا از وی صورت می‌گیرد.



امکان کسب تسهیلات بیشتر برای فروشنده در مقابل اعتبار گشایش یافته برای تهیه کالای سفارش شده.



تعهد بانک برای پرداخت بها در معاملات بجای فرد فروشنده.

https://telegram.me/karvarzmehr



هزینه تعمیر خانه اجاره‌ای به عهده مستاجر است یا صاحبخانه؟

خانه‌ای ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند، ولی اگر مستاجر باشید همیشه این سوال برایتان پیش می‌آید که هزینه این تعمیرات با چه کسی است؟ صاحب‌خانه یا مستاجر؟



به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، هر خانه‌ای ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند ولی اگر مستاجر باشید همیشه این سوال برایتان پیش می‌آید که هزینه این تعمیرات با چه کسی است؟ صاحب‌خانه یا مستاجر؟

به موجب ماده ۴۸۶ قانون مدنی، «تعمیرات و کلیه مخارجی که در عین مستأجره برای امکان انتفاع از آن لازم است به عهده مالک است مگر آنکه شرط خلاف شده یا عرف بلد بر خلاف آن جاری باشد و همچنین است آلات و ادواتی که برای امکان انتفاع از عین مستأجره لازم می‌باشد».

بنابراین، در هر مورد برای تعیین مسئول پرداخت هزینه‌ها، باید ابتدا به قرارداد و سپس به عرف محل رجوع کرد. در صورتی که در موردی خاص، قرارداد تعیین تکلیف نکرده باشد و عرف و رویه مشخصی نیز وجود نداشته باشد، مخارجی که برای «امکان استفاده» از مورد اجاره ضروری است با موجر است.

مخارجی که برای «استفاده بهتر» از مورد اجاره انجام می‌شود، بر عهده مستأجر است. به عنوان مثال پرداخت هزینه تعمیر ترکیدگی لوله‌ها با موجر و پرداخت هزینه نصب آنتن گیرنده شبکه‌های دیجیتال با مستأجر است.

مستأجر در صورتی می‌تواند هزینه تعمیرات و تغییرات انجام شده در مورد اجاره را از موجر مطالبه کند که این تعمیرات با اجازه موجر انجام شده باشد. به علاوه «اگر در مدت اجاره در عین مستأجره تعمیراتی لازم آید که تأخیر در آن موجب ضرر موجر باشد مستأجر نمی‌تواند مانع تعمیرات مزبوره شود اگر چه در مدت تمام یا قسمتی از زمان تعمیر نتواند از عین مستأجره کلاً یا بعضاً استفاده کند».

مثلاً مستأجر نمی‌تواند به این بهانه که یک ماه بیشتر به پایان مدت قرارداد اجاره باقی نمانده و وی قصد تخلیه دارد، مانع تعمیر ترکیدگی لوله‌ها شود. البته در چنین حالتی مستأجر می‌تواند قرارداد را نسبت به مدت باقی مانده فسخ کند.

موجر نیز نمی‌تواند در مدت اجاره بدون موافقت مستأجر در عین مستأجره تعمیرات غیرضروری انجام دهد یا تغییراتی دهد که منافی مقصود مستأجر از اجاره باشد. مثلاً حتی در صورتی که مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد، نمی‌تواند برای تبدیل پارکینگ به مغازه، در پارکینگ را با کرکره مغازه تعویض کند.https://telegram.me/karvarzmehr



اگر موجر ودیعه مستاجر را پس ندهد، چه باید کرد؟



وقتی موجر از پرداخت ودیعه مستاجر خودداری می‌کند، چه باید کرد؟ چه پیشنهادی برای پیشگیری از چنین وضعی وجود دارد؟

سلام من مدت قرارداد خانه‌ای که اجاره کرده‌م، تمام شده و قبل از اتمام قرارداد، چند ماه قبلش از موجر درخواست کردم که سر موعد، کل مبلغ ودیعه رو اماده کنه. متاسفانه عمل نکرد و گفت پول ندارم و گفت تا مستاجر بیاد. من شخصا خیلی مستاجر اوردم؛ اما پسند نکردن و مجبور شدم اظهار نامه بدم به موجر که حداقل نصف ودیعه رو بده جایی رو رهن کنم. درضمن مبلغ کل ودیعه ۴۱ میلیون تومان می‌باشد.

اظهار نامه، قبل از اتمام قرارداد ۱۰ روز مانده به دستش رسید که قرار بود نصف مبلغ ودیعه را بدهد و نصف بعدی را بعد از اتمام قرارداد که متاسفانه عمل نکرد وبعد از ۵ روز از اتمام قرارداد، نصف مبلغ ودیعه را داد. اولش قبول نکردم ؛ ولی به درخواست مشاور املاک قبول کردم نصف بگیرم برم جایی رو رهن کنم؛ اما نصف بعدی مبلغ رو حاضر نیست پرداخت کنه. گفته باید خالی کنید. معلوم نیست هم بقیه پول رو کی میده؛ چون خانه ای بانصف پولی که بهم دادن قولنامه کردم، الان صاحبخانه جدید ، کل پول رو میخواد. الان من میخوام تخلیه کنم؛ ولی موجر حاضر نیست بقیه پولم را که ۲۱ میلیون تومان می‌باشد، بدهد. چاره چیست؟

پاسخ

صرفا طرح دعوی حقوقی به خواسته مطالبه مبلغ مزبور، تنها راهکار ممکن بوده؛ در صورتی که تضمیناتی برای عدم بازپرداخت مبلغ مزبور در نظر گرفته شده، این تضمینات نیز قابل وصول‌اند.

پیشنهاد می گردد در قراردادهای اجاره ای که منبعد منعقد می کنید، برای جلوگیری از تکرار چنین معضلی وجه التزام تعیین نمایید.https://telegram.me/karvarzmehr



چگونه فضای پرشده تلگرام را خالی کنیم و باعث افزایش سرعتش شویم ؟***********/ شايد عده اي هنوز روش پاکسازي cache تلگرام خود را ندادند پس با آموزش زير همراه باشيد.

https://telegram.me/karvarzmehr

چگونه فضاي پر شده تلگرام را خالي کنيم و باعث افزايش سرعت تلگرام شويم؟به گزارش خبرنگار دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلگرام در ايران پر طرفدارترين شبکه اجتماعي است که در کنار محبوبيت هايش مشکلاتي نيز دارد. نرم‌افزار تلگرام امکانات بسيار خوبي را در اختيار کاربران قرار مي‌دهد، اما با به‌وجود آمدن کانال‌ها براي کاربران خود دردسرهاي زيادي ايجاد کرده است.

https://telegram.me/karvarzmehr

يکي از اين مشکلات پشتيباني نکردن از قابليت حذف اطلاعات دريافت شده در کانال ها بود و بسياري از کاربران به‌خصوص کاربران دستگاه‌هاي اندرويدي که از ظرفيت ذخيره‌سازي محدودي روي دستگاه خود برخوردار بودند با مشکل کمبود فضاي خالي روي دستگاه مواجه مي‌شدند.



اين مشکل به گوش سازندگان اين نرم‌افزار رسيده و کاربران مي‌توانند بدون دردسر و بدون نياز به نرم‌افزارهاي مديريت فايل، حافظه کش و فايل‌هاي دانلودي توسط اين برنامه را از روي دستگاه هوشمند خود پاکسازي کنند.



مديريت Cache در نسخه جديد تلگرام به شما اين امکان را مي‌دهد اطلاعات موردنظر مربوط به هر کانال يا همه کانال‌ها را به‌راحتي حذف کرده و در صورت نياز با مراجعه مجدد به کانال موردنظر، آنها را از سرورهاي ابري تلگرام فراخواني کنيد.



اين قابليت از نسخه 3.3.2 به بعد به پيام رسان تلگرام افزوده شده و براي سيستم‌عامل اندرويد و آي‌او‌اس قابل استفاده است. اما شايد عده اي هنوز روش پاکسازي cache تلگرام خود را ندادند.



براي بهره‌مندي از اين قابليت و پاکسازي حافظه کش نرم‌افزار به اين روش عمل کنيد:



1ـ ابتدا بنرم‌افزار تلگرام نصب شده روي دستگاه هوشمند خود را به جديدترين نسخه به‌روزرساني کنيد:

2ـ نرم‌افزار را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوي اصلي روي Settings فشار دهيد.



3ـ اکنون با اسکرول کردن صفحه تنظيمات و مراجعه به بخش Cache Settings گزينه‌هاي مختلفي براي پاکسازي حافظه کش در اختيار شما قرار مي‌گيرد.



4ـ شما مي‌توانيد با فشار روي گزينه Clear Cache و انتخاب هر يک از موارد دلخواه، عمليات پاکسازي حافظه را آغاز کنيد. (عمليات پاکسازي حافظه کش، فقط اطلاعات دريافت شده در حافظه را حذف مي‌کند و اين اطلاعات اعم از ويدئو، صوت، عکس و… در سرورهاي ابري تلگرام موجود بوده و با دسترسي مجدد شما به کانال موردنظر دوباره فراخواني شده و در اختيار شما قرار مي‌گيرد. پس نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشيد.)



نکته: در سيستم‌عامل آي‌او‌اس مي‌توانيد حافظه کش مرتبط با چت‌هاي فرد به فرد را نيز پاکسازي کرده و در سيستم‌عامل اندرويد، اين پاکسازي محدود به کانال‌ها و سوپر گروه‌ها مي‌شود.

https://telegram.me/karvarzmehr

نکته ديگري که بايد به آن توجه داشته باشيد مقدار مقابل گزينه‌ Keep Media در صفحه تنظيمات حافظه است. در اين بخش مي‌توانيد مقادير مختلفي همچون هميشه، يک هفته و يک‌ماه را انتخاب کنيد که انتخاب گزينه‌هاي يک هفته و يک ماه موجب مي‌شود تا اطلاعات ذخيره شده در حافظه کش به‌طور خودکار پس از مشاهده نکردن مجدد در مدت زمان مشخص شده، از روي دستگاه حذف شوند.



مهاتما گاندی، در سال 1925 هفت مورد را به عنوان هفت گناه اجتماعی در روزنامه‌ی هند جوان منتشر کرد و گفت این قسمتی از نامه به یک دوست است.

او سالها بعد در سال 1947 همچنان بر باور خودش بود و آن فهرست را روی کاغذ برای نوه‌اش نوشت.

او به نوه اش توضیح داد که ریشه‌ی خشونت در جوامع یکی از این هفت مورد است و حدود سه ماه بعد، خود توسط یک هندوی افراطی ترور شد:  https://telegram.me/karvarzmehr

سیاست بدون وفاداری به اصول

ثروت اندوزی بدون کار کردن

لذت و خوشی بدون داشتن وجدان

دانش بدون داشتن شخصیت و منش

تجارت و کسب و کار بدون اخلاق

علم بدون انسانیت

عبادت بدون فداکاری برای دیگران

https://telegram.me/karvarzmehr



 فروش یک دارایی ثابت /



در زمان ثبت فروش یک دارایی ثابت، واحد تجاری باید مانده حساب دارایی و مانده حساب استهلاک انباشته وابسته را از بین ببرد و همچنین در صورتی که مبلغ دریافتی برابر با ارزش دفتری دارایی نباشد، سود و یا زیان حاصل از فروش را ثبت نماید.



سود زمانی ثبت می شود که دارایی به مبلغی بیشتر از ارزش دفتری خود فروخته شود.



زمانی زیان ثبت خواهد شد که دارایی به مبلغی کمتر از ارزش دفتری خود فروخته شود.



سود و زیان در صورت سود و زیان گزارش و هر دو در پایان دوره حسابداری به خلاصه حساب سود و زیان بسته می شوند. https://telegram.me/karvarzmehr



 انواع حساب /

https://telegram.me/karvarzmehr

 حسابهای دائمی :



این حسابها همانطوری که از نامشان پیداست ، دائمی هستند . یعنی ، فقط مربوط به یک دوره مالی نبوده ، مانده آنها به دوره مالی بعد انتقال می یابد . حسابهای ترازنامه ، از نوع حسابهای دائمی می باشند . در پایان هر دوره مالی ، حسابهای دائمی مانده گیری می شوند . سپس مانده های جدید در ترازنامه پایان دوره منعکس گردیده ، به دوره مالی بعد نقل می گردند . به حسابهای دائمی ، حسابهای واقعی نیز گفته می شود .



 حسابهای موقتی :



این حسابها ، که حسابهای اسمی نیز خوانده می شوند ، با پایان یافتن دوره مالی بسته شده ، در نتیجه مانده آنها به دوره مالی بعد انتقال نمی یابد . کلمه موقتی ، توصیف کننده خوبی برای این حسابهاست زیرا آنها فقط در طی یک دوره مالی و به منظور طبقه بندی و محاسبه تغییرات حاصله در حساب حقوق صاحبان سرمایه افتتاح گردیده ، در طی این مدت ، تنها افزایشها را نشان می دهند و نمی توانند کاهشها را نشان دهند و سر انجام در پایان دوره مالی نیز بسته می شوند . 

حسابهای مربوط به صورت سود و زیان جزء حسابهای موقتی می باشند . زیرا همانطوری که گفته شد ، مانده این حسابها ( درآمد فروش ، خرید ، هزینه های مستقیم خرید ، برگشت از فروش و تخفیفات ، برگشت از خرید و تخفیفات ، تخفیفات نقدی خرید و فروش و کلیه هزینه ها ) به حساب خلاصه سود و زیان بسته می شوند . مانده حساب اخیر ، سود یا زیان ویژه دوره مالی است که به حساب سرمایه انتقال می یابد . در نتیجه در پایان دوره مالی ، مانده ای از این حسابها وجود ندارد که به دوره مالی بعد منتقل گردد. 



 حسابهای مخلوط یا مختلط :



این حسابها ، همانطوری که از نامشان پیداست ، مخلوطی از حسابهای دائمی و موقتی می باشند . بدین ترتیب ، در پایان دوره مالی ، با استفاده از تعدیلات ، آن قسمت از مانده حساب را که جزء حسابهای موقتی است ( باید به صورت سود و زیان انتقال یابد ، یعنی در محاسبه سود یا زیان ویژه دوره مالی موثر است و به حساب خلاصه سود و زیان بسته می شود ) ، از آن جدا می نمایند و مابقی را که جزء حسابهای دائمی است ، به ترازنامه پایان دوره انتقال می دهند . پیش پرداختهای هزینه ، پیش دریافتهای درآمد از حسابهای مخلوط می باشند .https://telegram.me/karvarzmehr



راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ   *****************چه لپ‌تاپی بخرم؟ به چه کسی اعتماد کنم؟ فروشنده؟ بررسی سایت‌های مرجع؟ از بین این همه لپ‌تاپ، کدام‌یک واقعا مناسب من است؟ چقدر باید هزینه کنم؟ این همه اصطلاحات فنی چه معنی‌ای دارند؟

https://telegram.me/karvarzmehr

این‌ها سوالاتی است که هنگام خرید یک لپ‌تاپ جدید، ممکن است برای هر کاربری پیش بیایند. تبلت‌ها راه زیادی طی کرده‌اند ولی حتی اگر تبلتی رده‌بالا با تمام لوازم جانبی داشته باشید، درنهایت، باز هم برای انجام یک سری کارها، باید به سراغ لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی‌تان بروید. کامپیوترهای رومیزی که بحث‌شان جداست ولی اگر بخواهید کامپیوتر شخصی‌تان را همیشه همراه‌تان داشته باشید، انتخاب دیگری به جز لپ‌تاپ‌ها ندارید. هزاران مدل توسط شرکت‌های مختلف و با امکانات متنوع عرضه شده‌اند و انتخاب لپ‌تاپی که بتواند همه‌ی نیازهای‌تان را با کمترین هزینه برآورده کند، کار سخت و پیچیده‌ای است. اما اگر پایه و اساس دنیای لپ‌تاپ‌ها را بدانید، خریدش مثل لباس، ساده و لذت‌بخش می‌شود.

قدم اول: هزینه را مشخص کنید.

ممکن است ساعت‌ها وقت بگذارید و به لپ‌تاپ مورد نظرتان برسید و بعدش متوجه شوید که قیمت‌اش چند برابر بودجه‌ای است که در نظر گرفته بودید.  برای مطالعه ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/6cqu6M  کلیک نمایید



جمله ای الهام بخش برگرفته از کتاب  کتاب جاشوا کلین (Joshua Klein) *****          هر محصولی بهایی دارد. اگر در فضای مجازی به شما چیزی را به رایگان دادند، بدانید که محصول خود شما هستید!    https://telegram.me/karvarzmehr