شرح خبر

متن قانون مالیاتهای مستقیم/۱۰ روش برای تقویت شبکه Wi-Fi در خانه و محل کار/ساعت خوابیدن و اهمیت آن در زیبایی و سلامتی ؛؛؛/بیمه_مسئولیت بانام و بی نام رابیشتر بشناسیم/

دوشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۶

 



 



متن / قانون مالیاتهای مستقیم



 



ممنوع الخروجی بدهكاران مالياتي /



 



ماده ۲۰۲ : سازمان امور مالیاتی کشور می تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها :



 



برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذیربط از بیست درصد (۲۰%) سرمایه ی ثبت شده و یا مبلغ پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ،



 



سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی  بیشتر از ده درصد (۱۰%) سرمایه ی ثبت شده و یا دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ،



 



سایر اشخاص حقیقی بیشتر از یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰)  ریال .



 



بیشتر است از کشور جلوگیری کند .



 



 حکم این ماده در مورد اشخاص عازم سفر واجب با درخواست و تأیید مراجع ذی‌ربط اعزام‌کننده مبنی بر میسور نبودن پرداخت بدهی مالیاتی مربوط ، با اخذ تضمین لازم جاری نمی‌باشد.



 



 حكم اين ماده در مورد مدير يا مديران مسئول اشخاص حقوقي خصوصي بابت بدهي قطعي مالياتي شخص حقوقي اعم از ماليات بر درآمد شخص حقوقي يا ماليات‌هايي كه به موجب اين قانون شخص حقوقي مكلف به كسر و ايصال آن مي‌باشد و مربوط به دوره مديريت آنان بوده نیز جاری است .



 



 



 



۱۰ روش برای تقویت شبکه Wi-Fi در خانه و محل کار                            *****  استفاده از شبکه WiFi به یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت در خانه و محل کار تبدیل شده است. ولی گاهی همین روش مفید می‌تواند مشکلاتی آزاردهنده را برای ما ایجاد کند. اگر شما هم در استفاده از شبکه WiFi دچار مشکلاتی نظیر افت سرعت، ضعف سیگنال یا مشکلاتی ازاین‌دست هستید، در این مطلب با ۱۰ روش آشنا خواهید شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شبکه WiFi خانه یا محل کار خود را تقویت کنید. با ما همراه باشید.



 



۱. از فناوری‌های به‌روز شبکه WiFi استفاده کنید



یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از سرعت و امنیت کامل شبکه WiFi، استفاده کردن از سخت‌افزارهای به‌روز است. ما به‌تازگی یک راهنمای خرید مودم هم منتشر کردیم که در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که استانداردهای A، B و G قدیمی و کند هستند، استاندارد N عالی است، ولی استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac می‌تواند بالاترین سرعت را برایتان فراهم کند. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از سرعت کامل، علاوه بر روتر، کارت شبکه‌ی کامپیوتر یا هر گجتی که با آن به شبکه وصل می‌شوید هم باید از استاندارد AC پشتیانی کند.



۲. محل مناسب قرارگیری روتر را بیابید



شاید برخی از روترها و مودم‌ها ظاهر چندان زیبایی نداشته باشند، ولی نباید آن‌ها را در داخل کابینت مخفی کنید. اگر دوست دارید سیگنال WiFi در بهترین حالت قرار داشته باشد، باید مودم در فضایی باز و فاقد هرگونه دیوار یا مانع قرار دهید. آنتن‌های مودم در حالت عمودی قرار دهید و تا جای ممکن ارتفاع محل قرارگیری مودم را بالا ببرید. در نهایت اطمینان حاصل کنید روتر تا جای ممکن در بخش مرکزی منزل یا محل کار قرار داشته باشد تا در کل فضای ساختمان بهترین پوشش ممکن را فراهم کند.



۳. کانال رادیویی مناسب را پیدا کنید



اگر همسایه‌های شما هم از روتر WiFi‌ استفاده کنند این احتمال وجود دارد که تداخل سیگنال‌ها موجب تضعیف آن‌ها شود. روترهای بی‌سیم می‌توانند در چند کانال مختلف کار کنند و شما بهتر است روتر خود را روی کانالی قرار دهید که کمترین تداخل ممکن را داشته باشد. برای پیدا کردن بهترین کانال WiFi در منزل یا محل کارتان می‌توانید از ابزارهایی نظیر Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.



۴. تداخل ناشی از سایر لوازم الکترونیکی را به حداقل برسانید



این تنها سایر روترها نیستند که می‌توانند با امواج شبکه WiFi شما تداخل داشته باشند. تلفن‌های بی‌سیم، اجاق‌های مایکروویو و سایر لوازم خانگی هم می‌توانند سیگنال WiFi را تخریب کنند. استفاده از روترهای دوبانده (Dual-Band) می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. همچنین می‌توانید تلفن بی‌سیمی خریداری کنید که در باند دیگری کار می‌کند. اگر هم ترجیح می‌دهید سخت‌افزار جدیدی نخرید، می‌توانید شانس خود را با دور کردن مودم وایرلس از وسایلی که احتمال تداخل دارند امتحان کنید.



۵. با تمهیدات امنیتی بهتر دزدان Wi-Fi را ناکام بگذارید



حتی اگر روتر شما پسورد داشته باشد باز هم ممکن است به‌راحتی هک شود. راه‌های ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مچ دزدان WiFi را بگیرید، ولی بهترین کار این است که با رعایت بهتر نکات امنیتی راه را بر روی آن‌ها سد کنید. استفاده از پسوردهای WPA کاملا ضروری است ولی حتی این پسوردها را هم می‌توان هک کرد. خاموش کردن قابلیت WPS روتر و استفاده از فیلتر مک آدرس جزو بهترین روش‌ها برای مقابله با حملات هک پسورد WiFi‌ است.



۶. اپلیکیشن‌هایی را که پهنای باند را اشغال می‌کنند کنترل کنید



اگر شخصی در شبکه به‌صورت مکرر از ویدیو چت، بازی‌های آنلاین، فایل‌های تورنت یا سرویس‌های استریمینگ استفاده کند، در واقع پهنای باند را اشغال و سرعت اینترنت را برای سایر افراد کاهش می‌دهد. خوشبختانه شما می‌توانید از چیزی به نام Quality of Servise یا با اختصار QoS بهره بگیرید تا این فعالیت‌ها را کنترل کند. با استفاده از تنظیمات QoS روتر می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی را در اولویت استفاده از پهنای باند قرار دهید تا مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها به پهنای باند مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.



۷. محدوده‌ی پوشش Wi-Fi را با ترفندهای دست‌ساز افزایش دهید



اگر با رعایت تمام نکات گفته‌شده هنوز هم روتر شما به‌طور کامل فضای خانه یا محل کار را پوشش نمی‌دهد، می‌توانید محدوده‌ی پوشش آن را با ترفندهایی دست‌ساز گسترش دهید. یکی از ترفندهای موردعلاقه‌ی ما استفاده از ورق‌های آلومینیوم فویل است. البته همان‌طور که در تصویر می‌بینید می‌توانید برای این روش از یک قوطی فلزی نوشابه هم استفاده کنید. نتیجه‌ی این روش‌ها خیره‌کننده نیست ولی درهرحال با به کار بردن آن‌ها قادر خواهید بود بدون زحمت زیاد اندکی حداکثر فاصله‌ی پوشش روتر را افزایش دهید.



 



۸. سیگنال روتر را با هک کردن تقویت کنید



یکی از روش‌های عالی دیگر برای گسترش دادن پوشش روتر این است که آن را هک و فریمور DD-WRT (یا یکی از فریمورهای مشابه دیگر) را روی آن نصب کنید. این فریمور نه‌تنها امکانات امنیتی بسیار زیاد و قابلیت‌های بهبودیافته‌ی دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه امکان تقویت کردن قدرت سیگنال انتقال اطلاعات را هم فراهم خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که این کار می‌تواند به روتر آسیب بزند، ولی اغلب روترها می‌توانند افزایشی تا سقف ۷۰میلی وات را بدون ایجاد هیچ مشکلی تحمل کنند. با این کار محدوده‌ی پوشش شبکه‌ی WiFi شما به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.



۹. روتر قدیمی خود را به ریپیتر تبدیل کنید



اگر هیچ‌کدام از ترفندهای قبلی کارساز واقع نشود، به یک گسترش‌دهنده‌ی پوشش شبکه نیاز خواهید داشت. رنج اکستندرها خیلی گران نیستند ولی اگر نمی‌خواهید برای خرید سخت‌افزار جدید هزینه‌ای بپردازید، می‌توانید با استفاده از فریمور DD-WRT، یک روتر وایرلس قدیمی را به اکستندر تبدیل کنید. توجه داشته باشید که احتمالا سرعت اتصال شما از طریق این اکستندر به‌خوبی اتصال مستقیم نخواهد بود. ولی درهرحال اگر برای دسترسی به شبکه‌ی WiFi در مرزهای خانه‌ی خود مشکل دارید، این روش با هزینه‌ای ناچیز کارتان را راه می‌اندازد.



۱۰. برای روتر زمان‌بندی ریبوت شدن تنظیم کنید



اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که مجبورید برای حفظ عملکرد خوب روتر هرازگاهی آن را ریبوت کنید، یک راه‌حل بهتر برای این کار وجود دارد. می‌توانید ابتدا آزمایش‌هایی را ترتیب دهید تا مطمئن شوید مشکل ناشی از گرما، فریمور قدیمی یا دانلود بیش‌ازحد نیست ولی در نهایت یک شیوه‌ی ساده برای حل مشکل وجود دارد؛ کافی است روتر را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که روزی یک‌بار یا بیشتر به‌صورت خودکار ریبوت شود. برای این کار می‌توانید از فریمور DD-WRT یا یک خروجی قدیمی تایمردار استفاده کنید. بدین ترتیب احتمالا کمتر نیاز پیدا خواهید کرد تا روتر را به‌صورت دستی ریبوت کنید. 



 



 



ساعت خوابیدن و اهمیت آن در زیبایی و سلامتی ؛؛؛



 



ساعت ۹ تا ۱۱ شب :



 



زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد.



 



ساعت ۱۱ تا ۱ شب :



 



عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.



 



ساعت ۱ تا ۳ نیمه شب :



 



عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.



 



ساعت ۳ تا ۵ صبح :



 



عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.



بعضی مواقع دیده شده که افراد در این



زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.



 



ساعت ۵ تا ۷ صبح :



 



این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.



 ساعت ۷ تا ۹ صبح :



 



جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید.



 



 دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.



 



در نتیجه باعث میشود کم کم شما زیبایی و سلامتی خود را از دست بدهید .... 



 



 



شرایط تنظیم وتحریر صحیح چک



 



تنظیم چک از سوی صادرکننده، بگونه‌ای که قابل‌ وصول نباشد، جرم است .



 



برابر با ماده ۳ قانون چک در صورتی که صادرکننده، چک را به نوعی تنطیم نماید که قابل وصول نباشد، از قبیل عدم تطابق امضاء و نحوه انجام آن، این عمل جرم می باشد.



 



 



بیمه_مسئولیت بانام و بی نام رابیشتر بشناسیم



 



يكي از تفاوت هاي عمده بيمه مسئوليت با نام و بي نام در اين ميباشد كه در بيمه مسئوليت با نام دقيقا نام افراد بيمه شده در بيمه نامه مسئوليت قيد شده و فقط در صورت بروز حادثه براي همين افراد خسارت پرداخت ميشود.



 



اما در بي نام كارفرما ليستي از كاركنان خود را ارائه داده و درخواست مينمايد مثلا از بين بيست نفر پرسنل به ميزان چهار نفر بي نام پوشش دريافت كند و تحت شرايط بيمه نامه تا تعداد چهار نفر در مدت بيمه نامه ميتواند خسارت دريافت كند حال اين چهار نفر هركدام از پرسنل ميتوانند باشند.



 



بیمه نامه مسئولیت کارفرما رایج ترین نوع بیمه مسئولیت ، بوده و از سه شاخه تشکیل شده است :



 



1 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- تجاری،صنعتی ، خدماتی،بازرگانی



 



2 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- پروژه های عمرانی



 



3 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- پروژه های ساختمانی



 



این بیمه نامه میتواند به دو صورت صادر شود:



 



1- با نام : کارفرما تعداد و اسامی کارکنان را اعلام مینماید و از 10% تخفیف بیمه نامه با نام استفاده میکند.



 



2- بی نام: کارفرما تعداد دقیق کارکنان خود اعم از ثابت و متغیر را به بیمه گر اعلام و بیمه گر با توافق دو جانبه تعداد مشخصی را تحت پوشش قرار میدهد.



 



متاسفانه اشتباه فوق منجر به اشتباه رایجی در بیمه نامه های مسئولیت کارفرما شده که در صورت خسارت اغلب کارفرمایان،خسارت خود را کامل دریافت نمیکنند.



 



بعضی از بیمه گذاران و حتی بیمه گران( نمایندگان –شبکه فروش )  با توجه به اشتباه فوق و فرض اینکه بیمه نامه بی نام است ،تعداد صحیح کارکنان بیمه گذار را اعلام نمیکنند که البته این موضوع باعت کاهش حق بیمه میشود لیکن در صورت بروز خسارت ،علی الخصوص خسارت دیه ،برای دریافت خسارت بیمه گذار میبایست لیست تامین اجتماعی زمان خسارت خود را به شرکت بیمه ارائه کند.



 



حال فرض کنیم شرکتی 15 کارگر در لیست خود دارد و از نماینده بیمه تقاضای صدور بیمه نامه بی نام برای 5 نفر را دارد،بیمه نامه چگونه صادر میشود؟



 



صدور بیمه نامه به صورت صحیح اینگونه است که: نماینده بیمه نامه ای بی نام صادر میکتد و در آن قید میشود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار 15 نفر است و در جدول پوششها برای 5 نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر میگیرد.



 



صدور بیمه نامه به شکل غلط آن اینگونه است: نماینده بیمه نامه ای بی نام صادر میکند و در آن قید میشود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار 5 نفر است و در جدول پوششها برای 5 نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر میگیرد.مبلغ حق بیمه این بیمه نامه به نسبت بیمه قبلی کمتر است اما فرض کنید خسارت دیه ای به مبلغ 100،000،000 ریال اتفاق میافتد و کارفرما از شرکت بیمه تقاضای پرداخت خسارت را دارد.



 



کلیه مدارک به همراه لیست تامین اجتماعی به شرکت بیمه تحویل میشود ، از آنجاییکه تعداد نفرات بیمه شده در قرارداد بیمه 5 نفر و تعداد نفرات لیست تامین اجتماعی 15 نفر است ،شرکت بیمه به بیمه گذار اعلام مینماید با توجه به کم بیمه شدگی ،پرداخت خسارت مشمول ماده 10 قانون بیمه شده و یک سوم  خسارت قابل پرداخت خواهد بود چون نسبت تعداد بیمه شده به تعداد واقعی 5 به 15 است.



 



این اشتباه یکی از رایجترین اشتباهات کارفرمایان  است که به دلایل مختلف اتفاق میفتد ، گاهی اوقات برای پرداخت حق بیمه کمتر و مواقعی به علت  آگاهی نداشتن از قوانین روی می دهد.



 



 



 



لطفاً با بلوتوثت کمی شارژ باتری برای من بفرست!                 محمد رستمی، فارغ التحصل رشته اطلاعات و علوم کامپیوتر با همکاری پروفسور «گانیسان» از دانشگاه ماساچوست فناوری رادیویی Braidio را ابداع کرده که این امکان را برای صاحبان گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی فراهم می‌کند تا بتوانند از انرژی باتری وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر در تجهیزات هوشمند خود استفاده کنند. در صورت تجاری‌سازی این روش می‌توان انرژی باتری وسایل الکترونیکی را با یکدیگر به اشتراک گذاشت و یک وسیله الکترونیکی برای تامین انرژی خود از باتری وسیله دیگری استفاده کند.



محمد رستمی در این‌خصوص گفت: «اندازه باتری در وسایل الکترونیکی قابل حمل متناسب با اندازه آنها است. یعنی وسایل بزرگ‌تر دارای باتری بزرگ‌تر هستند. به عبارت دیگر باتری یک لپ‌تاپ تقریبا هزار برابر بزرگ‌تر از باتری یک ردیاب سلامتی و از باتری یک ساعت هوشمند هم در حدود ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر و از باتری موبایل هم تقریبا ۱۰ برابر بزرگ‌تر است. این در حالی است که این اختلاف اندازه در باتری‌ها نمی‌توانند برای وسایل دیگر مفید باشد. یعنی باتری ساعت هوشمند نمی‌تواند از یک باتری سطح بالاتری مانند گوشی هوشمند بهره ببرد و مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشد.»   ه گزارش مهر، محققان برای رسیدن به این دستاورد در وسایل الکترونیکی از بلوتوث که به عنوان یک فناوری رادیویی رایج برای تبادل داده‌ها بین دو وسیله هوشمند محسوب می‌شود، استفاده می‌کنند. در واقع زمانیکه دو وسیله، مجهز به فناوری Braidio باشند، می‌توان انرژی باتری آنها را با یکدیگر به اشتراک گذاشت. همچنین این تیم تحقیقاتی الگوریتیم‌هایی را طراحی کرده‌اند که انرژی را در دستگاه فرستنده و گیرنده رصد می‌کند و با ایجاد یک تغییر در وضعیت آنها موجب انتقال بهینه انرژی باتری می‌شود. محققان بر این باور هستند که با الهام گرفتن از این تکنیک می‌توان در آینده وسایل الکترونیکی باریک‌تر و سبک‌تری را تولید کرد که نیاز به باتری‌های بزرگی نداشته باشند.  



 



 



برای ازدواج با یک کارآفرین، این 4 نکته را به یاد داشته باشید



چه قبول داشته باشید یا نه، محیط اطراف ما در موفقیت ما نقش بسزایی دارند. برای همین مهم است که به عنوان یک کارآفرین، شریک زندگی مناسبی در کنار شما باشد. او به شما کمک می کند که جزر و مدهای زندگی را پشت سر بگذارید و به اهداف‌تان در کارآفرینی و کسب‌وکار برسید.



 



در مورد کسی که با یک کارآفرین ازدواج می کند چه فکر می کنید؟ ماجرا برای آن‌ها چه معنایی دارد؟ چگونه می توانند ثابت کنند که همسری شایسته و ایده‌ال برای یک کارآفرین هستند؟ زندگی یک کارآفرین پستی بلندی‌های زیادی دارد، ساعات کار، طولانی هستند و تبدیل افکار و ایده ها به کسب وکار به سادگی صورت نمی گیرد. همسر یک کارآفرین بودن، ویژگی‌خاص خود را دارد.



 



اگر می خواهید با یک کارآفرین ازدواج بکنید، این چند تا نکته حتما به درد شما می‌خورد.  برای مظالعه ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/1oo5NJ  کلیک کنید