شرح خبر

در زمان ترک کارتان، چه باید بکنید , قاچاق موبایل با یدک کش , مهارت یک کارمند فوق العاده , ماندگارترین هدیه‌ی سال نو . دور اظهاری واردات با بارنامه , کارت‌‌‌ های بازرگانی‌ یکبار مصرف , رفع سوءاثر از سوابق چكهاي برگشتي ,

پنجشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۶

در زمان ترک کارتان، چه باید بکنید؟



شما تصمیم به ترک کار خود گرفته‌اید و به رئیس خود این موضوع را اطلاع داده‌اید. اما زمانی که شما چنین مکالمه دشواری را پشت‌سر گذاشتید، باید بدانید چگونه این موضوع را به دیگران بگویید.



شاید شما مربی دارید که در شکل دادن به زندگی حرفه‌ای شما نقش مهمی داشته است و همین‌طور در مورد اعضای تیمی که شما برای مدت طولانی با آنها کار کرده‌اید، آیا نیاز است که به‌طور مجزا به هرکس بگویید یا یک ایمیل کافی خواهد بود؟ برنامه شما برای اینکه این موضوع را به اطلاع افراد برسانید به‌گونه‌ای که روابط‌تان تغییری نکند و در برابر سیاست‌های سازمان شما با احترام برخورد شود، چیست؟ 



زمانی که شما کاری را آغاز می‌کنید سخت کار می‌کنید تا اولین تاثیر بزرگ را ایجاد کنید، در هنگام کناره‌گیری نیز شما نیاز دارید تا خروجی برازنده شخصیت خود داشته باشید. به گفته جودی گلیکمن، نویسنده موفقیت در کار و مشارکت‌کننده در راهنمای مدیریت منابع انسانی می‌گوید: «حتی اگر شما با ترک شغل فعلی به سوی شغل رویایی خود می‌روید، هیچ دلیلی وجود ندارد تا پل‌های پشت سرتان را خراب کنید و زمانی که از کار خود کناره‌گیری می‌کنید، احساسات منفی ایجاد کنید.»



چگونه یک کناره‌گیری مناسب داشته باشیم



دیلون می‌گوید «مهم است که یک استراتژی خروج مناسب داشته باشید» به این معنی که شما با مدیر خود قبل از اینکه همه در مورد کناره‌گیری شما اطلاع پیدا کنند، گفت‌وگو کنید. «به این ترتیب شما می‌توانید به سوالاتی در مورد آنچه ممکن است برای مجموعه اتفاق بیفتد، پاسخگو باشید. این موضوع باعث می‌شود همیشه طرح و نقشه‌ای بجا وسازنده داشته باشید. علاقمندان به مطالعه ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/B0T8JV کلیک نمایید



 



شگرد عجیب قاچاق موبایل با یدک کش از مرز تا تهران



مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزيرات حکومتي يکي از شيوه‌هاي قاچاق موبايل از مرز به تهران را تشريح کرد.



 



سيدعبدالمجيد اجتهادي، درباره شيوه‌هاي قاچاق کالا به کشور اظهار داشت: يکي از پرونده‌هايي که مدتي قبل براي رسيدگي در اختيار تعزيرات قرار گرفت مربوط به انتقال موبايل قاچاق از يکي از نقاط مرزي به تهران از طريق يک يدک‌کش و تاکسي بود.



وي ادامه داد: شيوه به اين صورت بوده که يک خودروي يدک‌کش به دفعات يک تاکسي را با خود به سمت تهران حمل مي‌کرده است که در نهايت در يکي از عوارضي‌ها، مأموران پليس به اين يدک‌کش که به دفعات صرفا يک تاکسي خاص را به بهانه تعمير به تهران منتقل مي‌کرده مشکوک شده و بعد از بازرسي، متوجه اصل ماجرا مي‌شوند.



اجتهادي گفت: راننده اين يدک‌کش ابتدا سعي داشته با اين بهانه که خودرو را براي تعمير به نمايندگي در تهران منتقل مي‌کند مأموران را از بازرسي منصرف کند اما وقتي مأموران اقدام به بازرسي از تاکسي مي‌کنند، با انبوهي از موبايل‌هاي جاسازي‌شده داخل تاکسي مواجه مي‌شوند. در نهايت مشخص شد که اين افردا در پوشش انتقال خودروي معيوب به نمايندگي در تهران، به راحتي و به دفعات محموله‌هاي موبايل قاچاق را از نقطه مرزي به تهران منتقل مي‌کرده‌اند. 



 



 



 شهادت در دادگاه /



 



 كسانيكه در دادگاه به ضرر ديگری شهادت مي دهند اگر مشخص شود شهادت آنها دروغ بوده چه مجازاتی در انتظارشان است؟



 



به استناد ماده ۶۴۹ قانون مجازات اسلامي بخش تعزيرات :



 



هركس در دعوی حقوقی يا جزايی قسم متوجه او شده سوگند دروغ ياد نمايد به شش ماه تا دوسال حبس تعزيری محكوم مي گردد .



 



همچنين به استناد ماده ۶۵۰ قانون موصوف هركس در دادگاه نزد مقامات رسمي شهادت دروغ دهد (به نفع ديگری) به تحمل نودويك روز تا دوسال حبس تعزيری و يا به پرداخت جزای نقدی از يك ميليون و پانصد هزار ريال تا دوازده ميليون ريال در حق صندوق دولت محكوم می شود. 



 



واکنش گمرک به تخلف ۱۵ هزار میلیارد تومانی کارکنانش:



 



این خبر نباید منتشر می شد! ما خودمان شاکی هستیم



 



نسیم آنلاین:: زبیدی مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته #گمرک:



جرایم ارتکابی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۲ صورت گرفته است



موضوع این پرونده صادرات صوری بوده است



مبلغ کل کالای صادرات #صوری قاچاق شده موضوع پرونده یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است



 



 اطلاعات مالی ؛



 



 عدم موجودی کافی در حساب بانکی /



 



 چنانچه در هنگام برگشت زدن چک، متوجه شدید که بخشی از وجه چک در حساب موجود است، ممکن است بانک صرفا اقدام به برگشت زدن چک نماید .



 



در چنین شرایطی به خاطر داشته باشید که مطابق ماده ۵ قانون صدور چک، حق دارید از بانک بخواهید، موجودی حساب را به شما پرداخت و برای مابقی مبلغ که پرداخت نشده، گواهی عدم پرداخت صادر نماید.



 



در این حالت، بانک، چک را از شما گرفته و گواهی عدم پرداخت بخشی از وجه چک، جانشین اصل چک خواهد بود.



 



بیانیه وارد کنندگان علیه بخشنامه گمرک



 



متن بيانيه به شرح زير است:



 



١- از آنجا که اقتصاد کشور در شرايط کنوني در رکود قرار دارد و فضاي کسب و کار در وضعيت مساعدي به سر نمي برد؛ بنابراين فعالان بخش خصوصي هرگونه تصميم گيري مرتبط با فضاي کسب و کار بدون اخذ نظر از تشکل‌هاي مرتبط را به مصلحت کشور ندانسته و مورد تاييد قرار نمي دهند.



 



٢- اتخاذ تصميماتي که سبب افزايش هزينه واردات رسمي توسط تجار مي‌شود موجب شکل گيري و تشويق مجراهاي قاچاق کالا توسط واردکنندگان بي‌مسئوليت مي‌گردد، براين اساس فعالان بخش خصوصي بخشنامه‌هاي دولتي که سبب فعال تر شدن کانال هاي فساد مي شوند را مذموم مي‌دانند.





٣- فعالان بخش خصوصي به ضرورت برخورد با فعاليت غيرقانوني واردکنندگان بي‌مسئوليت تاکيد دارند زيرا فعاليت‌هاي غيرقانوني اين گروه سلامت اقتصاد کشور را به مخاطره مي‌اندازد.



 



٤- فعالان بخش خصوصي بخشنامه فوق را به دليل ايجاد مشکلاتي از جمله: افزايش قيمت تمام شده، تشديد کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش بنگاه‌ها، تنزل رتبه جهاني شاخص تجارت فرامرزي، تقويت ميزان قاچاق کالا، فساد ناشي از قابليت تفسير بخشنامه، ايجاد محيط رقابتي ناسالم بين بخش خصوصي و ساير فعالان بازار، مورد تاييد قرار نمي‌دهند.



 



٥-فعالان بخش خصوصي تاکيد دارند، احتساب شرايط تشويقي براساس روش هايي که تاکنون به صورت کامل اجرايي نشده است مانند طرح رتبه بندي کارت‌هاي بازرگاني زمينه‌هاي فساد و ناکارآمدي طرح را ايجاد مي کند.



6- اتخاذ چنين تصميماتي بدون هماهنگي با بخش خصوصي، علاوه بر نقض قوانين جاري کشور از جمله قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار، نتيجه‌اي جز ضربه‌زدن به سياست‌هاي اقتصادي کشور و متضرر شدن مصرف کننده را به دنبال نخواهد داشت. 



 



 یادداشت / حقوقی



 



 اقداماتی که  باعث  اسقاط  "حق کسب پیشه  و سرقفلی" می شوند  چیست؟



 



 انتقال به غیر :



 



در صورتی که با عدم وجود حق انتقال ، مالک سرقفلی اقدام به انتقال (فروش) سرقفلی نماید مالک ملک می تواند با پرداخت نصف حق سرقفلی به مالک سرقفلی یا خریدار محل را تخلیه نماید .



 



 تغییر شغل :



 



تغییر شغل نیز از اقداماتی است که باعث از بین رفتن سرقفلی می شود. اگر در سند سر قفلی (اجاره نامه) شغل خاصی قید شود و مالک سرقفلی بدون اخذ رضایت مالک اقدام به تغییر شغل نماید کل حق وحقوق قانونی وی از بین می رود و مالک ملک میتواند بدون پرداخت مبلغی ملک خود را تخلیه نماید.



 



 تعدی و تفریط :



 



تعدی به معنای تجاوز از حدود اذن مالک یا اقدامی غیر متعارف علیه مال دیگری است. و تفریط به معنای عدم انجام تعهدات قراردادی یا متعارف برای حفظ مال دیگری می باشد . با این توضیح در صورتی که صاحب سرقفلی ( دارنده حق کسب و پیشه) نسبت به محل سرقفلی تعدی یا تفریط نماید حق سرقفلی وی از بین خواهد رفت و مالک ملک می تواند بدون پرداخت مبلغی ، ملک خود را تخلیه نماید.



 



 عدم پرداخت اجاره بهاء :



 



یکی دیگر از اسباب تخلیه محل سرقفلی عدم پرداخت اجاره بهاء می باشد. صاحب سرقفلی مکلف است در مدت ۱۰ روز (تا دهم ماه بعد) از هر ماه نسبت به پرداخت اجاره بهای مالک اقدام نماید . قانون هیچ بهانه ای را برای عدم پرداخت اجاره بهاء از طرف صاحب سرقفلی (مستاجر ) نمی پذیرد و در صورت عدم پرداخت اجاره بهاء از طرف مالک سرقفلی ، مالک ملک می تواند با ارسال اظهارنامه نسبت به درخواست اجاره بهاء اقدام نماید. هرگاه بعد از دو بار ارسال اظهارنامه ، مالک سرقفلی برای بار سوم اجاره بهاء را به موقع پرداخت ننماید مالک ملک می تواند نسبت به درخواست اجاره بهاء و تخلیه ملک از طریق دادگاه یا اداره ثبت اقدام نماید .



 



 



 مهارت یک کارمند فوق العاده



 



۱. خود انگیزشی



 



کارمندان فوق‌العاده، هرگز برای انجام کارهای بعدی، منتظر دستور مدیرشان نمی‌نشینند ، هرگز از مسئولیت شانه خالی نمی‌کنند و به خوبی از پس دشوارترین کارها بر می‌‌آیند.



 



۲. ارتباط خوب با دیگران



 



هر کارفرمایی ترجیح می‌دهد کارمندی داشته باشد که بتواند به خوبی خود را به صورت شفاهی یا کتبی ابراز کند. کارمندانی که مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند، می‌توانند به راحتی اهداف، وظایف، مشکلات و نگرانی‌ها را با اعضای گروه‌شان در میان بگذارند. این ویژگی شاید بعد از داشتنِ مهارت، دارای بیش‌ترین اهمیت است.



 



۳. نگرش مثبت



 



کارمندانی که دارای نگرش مثبت هستند عموما در میان همکاران‌شان محبوب‌تر هستند و عملکرد بهتری در محل کار دارند. برای مثال؛ شما دو همکار دارید، یکی از آن‌ها شاد و پرانرژی و دیگری بدبین و همیشه در مورد همه چیز شاکی است. در این موقعیت، شما کار کردن با کدام یک را ترجیح می‌دهید؟



 



۴. اهل عمل



 



ایده‌پرداز و خلاق بودن ویژگی‌های بسیار خوبی هستند ولی شرکت‌ها به آدم‌هایی نیاز دارند که بتوانند ایده‌های‌شان را به حقیقت تبدیل کنند. تنها ایده‌پردازی نمی‌تواند برای شرکت پول‌ساز باشد بلکه فقط اجرای چنین ایده‌هایی می‌تواند نتایج مثبتی همراه داشته باشد. به همین دلیل، کارمندی که بتواند با سرعت بالا و به صورت عملی مفید باشد، به اندازه‌ی طلا ارزشمند است.



 



۵. روحیه‌ی کار جمعی



 



روسای شرکت‌ها، کارمندی را که بتواند کاملا هماهنگ با اعضای گروه کار کند را ترجیح می‌دهند. این گونه کارمندان می‌توانند در شرایط مختلف، نقش‌های مختلفی از قبیل رهبر، مجری یا مدیریت توفان فکری را بر عهده بگیرند.



 



۶. سازگاری با فناوری



 



فناوری هر روز در حال تغییر است و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ابزارهای جدیدی انجام می‌دهند تا بتوانند مسیر کسب و کارشان را بیش از پیش خودکار کنند. با وجود این، هنوز هم آدم‌های بسیاری هستند که دوست ندارند از فناوری استفاده کنند زیرا فکر می‌کنند فناوری جای‌شان را اشغال و در نتیجه، بی‌کارشان می‌کند. ولی باید بدانند فناوری برای آسان‌تر کردن شغل‌شان است، و نه اشغال جای‌شان. فناوری هرگز نمی‌تواند قابلیت تحلیل و قضاوت داشته باشد یا روابط دوستانه ایجاد کند. بنابراین، کارمندانی که عاشق فناوری‌های جدید هستند و می‌توانند با آنها سازگار شوند، افراد ایده‌آلی هستند. 



 



 



ماندگارترین هدیه‌ی سال نو، «کارت تبریک» است.



 



نرخ باز کردن بسته‌های کارت تبریک حدود ۹۰٪ است که هیچ نامه و بسته‌ی دیگری در این حد شانس باز شدن ندارد.



 



ضمن اینکه بسیاری از افراد و سازمانها، کارتهای تبریک را تا سالها نگاه می‌دارند.



 



فراموش نکنیم که کارت تبریک به اندازه‌ای که از حالت Generic به دور باشد (طوری که نگویند ۱۰۰۰ کارت خریده‌اند و مستقیم ارسال کرده‌اند) می‌تواند بار احساسی بیشتری داشته باشد.



 



فاکتورهای زیر روی خاص کردن کارت تبریک و دور کردن آن از حالت جنریک تاثیر دارند:



 



وقتی نام و مشخصات گیرنده روی پاکت تایپ شده و پاکت بدون نام نیست.



وقتی متن داخل کارت تبریک به نام فرد دریافت کننده است.



وقتی نام فرد تایپ شده باشد (در مقایسه با کارتهایی که همه‌ی متن تایپی است  و جای خالی به صورت دستنویس به نام فرد گیرنده پر شده)



وقتی متن با خودکار یا خودنویس امضا شده و از مهر امضا استفاده نشده باشد.



وقتی یک جمله‌ی اختصاصی دستنویس به متن تایپی اضافه شده باشد.



 وقتی نه تنها مدیرعامل، بلکه چند فرد کلیدی سازمان یا شرکت هم آن را امضا کرده باشند. 



 



مدیران و کسانی که طبقه‌ی اجتماعی کمی بالاتر از سایرین دارند، علاقه‌ای به استفاده از هدایای تبلیغاتی که «نام و لوگوی شما» روی آن درج شده است ندارند.



 



بنابراین شما سه راه حل دارید:



 



روش ارزان‌تر اینکه هدیه‌ی خود را بدون چاپ لوگو و نام تهیه کرده و با کارت تبریک اختصاصی، نام و لوگو و مشخصات خود را به گیرنده یادآوری کنید (مثلاً یک خودکار در بسته‌بندی مناسب اما بدون نام + کارت تبریک با نام و مشخصات).



روش کمی گرانتر اینکه نام و لوگوی خود را روی بسته‌بندی حک کنید تا هم مشخصات خود را در ذهن گیرنده ماندگار کنید و هم گیرنده در نهایت بتواند از هدیه‌ی شما به راحتی استفاده کند.



روش گرانتر اما اثربخش‌تر اینکه در مورد افراد خاصی که برای شما مهم تر هستند، نام و مشخصات خود آنها را روی محصول (تقویم / ساعت / خودکار) حک کنید. هزینه‌ی این روش به میزان قابل توجهی بالاتر است اما تقریباً این تضمین وجود دارد که هدیه‌ی شما هرگز کنار گذاشته نشده و به فرد دیگری هدیه نخواهد شد. دوختن حروف اول نام فرد بر روی پیراهن، کار بسیار ساده و ارزان اما اثربخشی است که مطمئنا اثر آن خیلی بیشتر از هدیه کردن یک پیراهن گرانقیمت‌تر اما معمولی است. 



 



 



اطلاعیه :



 



قابل توجه خدمت گیرندگان محترم گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)



 



از روز دوشنبه مورخ 1395/6/15 وزن و تعداد ثبت شده در قبض انبار الکترونیک با وزن و تعداد وارد شده در اظهارنامه مطابقت داده خواهد شد.



 



دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق وزن و تعداد ثبت شده در قبض انبار الکترونیک با وزن و تعداد وارده در اظهارنامه ؛ ادامه مراحل اظهار امکان پذیر نخواهد بود.



در صورت مشاهده مغایرت و جهت اصلاح ایرادات موجود ، به شرکت حمل صادر کننده ترخیصیه الکترونیک مراجعه نمایید.



قابل توجه خدمت گیرندگان محترم گمرکات شهید رجایی ، بندر لنگه و شهید باهنر



 



از روز شنبه مورخ 95/06/20 گواهی بازرسی کلیه اظهارنامه های بانکی میبایست توسط شرکت های بازرسی مربوطه تایید شود.



 



توضیح اینکه از تاریخ مذکور صاحبین کالا یا نمایندگان قانونی ایشان میبایست قبل از تنظیم اظهارنامه ، نسبت به ارسال اطلاعات گواهی بازرسی به شرکت بازرسی مربوطه و دریافت تاییدیه آن اقدام نمایند تا امکان تنظیم اظهارنامه برای ایشان فراهم گردد.



پیشنهاد می شود چند روز قبل از اظهار نسبت به بارگذاری گواهی بازرسی و دریافت تاییدیه آن اقدام نمایید تا هنگام طی مراحل اظهار با مشکل مواجه نشوند.



 



 



 قابل توجه خدمت گیرندگان محترم گمرکات شهید باهنر،بندر لنگه ، نوشهر و امیر آباد :



 



از  روز یکشنبه مورخ 1395/6/14 اظهار واردات فقط از طریق پنل " دور اظهاری واردات با بارنامه " انجام خواهد شد و اظهار از پنل  " دور اظهاری واردات " امکان پذیر نخواهد بود



لذا مطلوب است از صحت اطلاعات بارنامه ( کد تعرفه ، تعداد ، وزن ، شماره کانتینر و ... ) قبل از اظهار اطمینان حاصل فرمایید و در صورت مشاهده مغایرت ، به شرکت حمل صادر کننده ترخیصیه الکترونیک مراجعه کرده و نواقص را برطرف نمایند .



 



 مالیات ۴ درصد واردات برای شناسایی کارت‌‌‌ های بازرگانی‌ یکبار مصرف



 



مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در مورد مالیات علی‌الحساب ۴ درصد واردات قطعی به کشور اظهارداشت: جلساتی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان مالیات و گمرک برگزار شد تا در خصوص واردات با کارت‌های اجاره‌ای تصمیم‌گیری شود.



 



 رئیس کل گمرک ایران یادآور شد: در کارت‌های اجاره‌ای دسترسی به افرادی که واردات کرده‌اند وجود ندارد به همین دلیل توافق شد طبق قانون مالیات علی‌الحساب اخذ شود که قبلاً ۲ درصد بود و اکنون به ۴ درصد افزایش یافته است تا معوقات مالیاتی کاهش یابد.



 



 معاون وزیر اقتصاد افزود: برآورد سازمان مالیاتی در خصوص مالیات کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف حدود ۸ هزار میلیارد تومان است اما برای اینکه تولید از این موضوع لطمه نبیند تسهیلاتی فراهم شد.



 



 کرباسیان عنوان کرد: طبق تفاهم، واحدهای تولیدی که مواد اولیه می‌آورند یا افراد خوش‌نام و خوش‌حساب از سوی سازمان مالیاتی همچنین دارندگان کارت‌های معتبر بازرگانی که اتاق بازرگانی آنها را تائید می‌کند از این قاعده مستثنی هستند و مابقی افراد مالیات علی‌الحساب ۴ درصد را پرداخت خواهند کرد.



 



 وی در مورد اعتراض برخی اعضای اتاق بازرگانی نسبت به افزایش مالیات بیان داشت: صورتجلسه نشست‌ها وجود دارد که اعضای اتاق نیز حضور داشته و با این موضوع موافقت کرده‌اند همچنین متن پیش‌نویس بخشنامه به نظر اعضای اتاق بازرگانی رسیده است.



 



 رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به این سوال که مالیات علی‌الحساب ۴ درصد می‌تواند منجر به شناسایی  کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف شود؟ تاکید کرد: پیش از این گمرک ۲ درصد مالیات علی‌الحساب از واردات دریافت می‌کرد که اکنون به ۴ درصد افزایش یافته است، در اول کار مقاومت وجود دارد اما عایدی آن برای کشور بسیار است.



 



 معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: اتاق بازرگانی همین الان می‌تواند لیست کارت‌های بازرگانی معتبر خود را بدهد تا مالیات علی‌الحساب کمتری پرداخت کنند اما مسئولیت کارت‌ها را باید بر عهده بگیرد و کسی که صادرکننده کارت است پاسخگو باشد. فردی که کالا با کارت اجاره‌ای می‌آورد حتماً دنبال فرار مالیاتی است.



 



 کرباسیان تاکید کرد: حتما دریافت مالیات علی‌الحساب ۴ درصد در شناسایی کارت بازرگانی یکبار مصرف موثر است و اتاق بازرگانی باید بداند به افرادی کارت بدهد که معتبر باشند.



 



 رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه مراجع نظارتی از ما توقع داشتند که مالیات علی‌الحساب گرفته شود، بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نامه نوشتند که گمرک باید این مالیات را اخذ کند تا منجر به معوقات مالیاتی کارت‌های بازرگانی نشود.  



 



 نحوه ثبت ۴% علی الحساب مالیات پرداختی کالاهای وارداتی



 



 با توجه به اجرایی شدن دریافت  چهاردرصد علی الحساب مالیات هنگام واردات کالا ، لازم است مبلغ علی الحساب مالیات  پرداختی را در حساب جداگانه ای تحت عنوان " علی الحساب مالیات پرداختی" ثبت نموده و از احتساب آن در قیمت تمام شده کالای وارداتی پرهیز نمائید.



 



پیش پرداخت ارزش افزوده          (بد) ۹



علی الحساب مالیات پرداختی      (بد) ۴



پیش پرداخت خرید کالای وارداتی(بد) ۱۰۰



                      موجودی نقد و بانک  (بس) ۱۱۳



 



در آینده نیز علی الحساب مالیات پرداختی را پس از رسیدگی مالیاتی و مشخص شدن مبلغ قطعی مالیات عملکرد با آن تهاتر نمایید. 



بخشی از مدارک و مستندات لازم به منظور بررسی ادعای_اشتغال بیمه شدگان



 



 اسناد و مدارک هویتی مدعی به همراه دفترچه بیمه



 



 لیست های حقوق کارگاه منضم به اظهارنامه مالیاتی که به تأیید اداره دارایی مربوطه رسیده باشد.



 



 دفاتر قانونی کارگاه و اسناد هزینه مربوطه



 



 لیست های پرداخت حق بیمه کارگاه



 نزد تأمین اجتماعی



 



 گواهی بانک ذیربط مبنی بر واریز حقوق ماهانه مدعی (طبق لیست های حقوق ارسالی به بانک موردنظر)



 



 فیش یا رسید حقوق یا چک بانکی، کارت افتتاح حساب بانکی کارتهای حضور و غیاب یا ورود و خروج یا دفاتر ثبت حضور و غیاب کارکنان کارگاه ، کارت بهداشتی صادره از سوی اداره بهداشت محیط کار.



 



 معاینات پزشکی قبل از استخدام (موضوع ماده 90 قانون تأمین اجتماعی



 



راهنماي رفع سوءاثر از سوابق چكهاي برگشتي



 



بر اساس بخشنامه هاي بانك مركزي جمهوري اسالمي ايران كليه امور مربوط به رفع سوءاثر از چكهاي برگشتي اشخاص از طريق شعب و واحدهاي تابعه بانكها و به صورت ذيل امكان پذير مي باشد:



 



تأمين موجودي: مشتري مبلغ كسري موجودي را به حساب جاري خود واريز كرده و پس از دريافت مبلغ مزبور توسط ذي نفع چك، بانك نسبت به رفع سوءاثر از سابقه چك برگشتي اقدام مي نمايد؛



ارائه لاشه چك برگشتي: مشتري لاشه چك برگشتي را به بانك ارائه و بانك در قبال آن به وي رسيد تحويل مي نمايد؛



 



ارائه رضايت نامه محضري ذي نفع چك به بانك: در صورت عدم امكان ارائه لاشه چك برگشتي به بانك بنا به داليلي نظير مفقود شدن، به سرقت رفتن و سوختن، ذي نفع چك )شخصي كه گواهي نامه عدم پرداخت وجه چك به نام او صادر شده است ( مي تواند با حضور در دفترخانه اسنادرسمي، ضمن اذعان به عدم واگذاري چك به ثالث، رضايت خود را نسبت به مشتري اعالم نمايد.در اين صورت، بانك با دريافت رضايت نامه مزبور، نسبت به رفع سوء اثر از چك مورد نظر اقدام مي نمايد.



 



تبصره : چنانچه ذينفع چك شخص حقوقي دولتي و يا نهاد عمومي غيردولتي باشد، مي تواند با ارائه نامه رسمي، رضايت خود را اعالم نموده و بانك با دريافت رضايت نامه مزبور، نسبت به رفع سوء اثر از چك مورد نظر اقدام مي نمايد.



 



واريز مبلغ چك به حساب جاري و مسدود نمودن آن به مدت ماه: چنانچه ارائه لاشه چك و يا رضايت نامه محضري ذي نفع به بانك امكان پذير نباشد، مشروط به آن كه حساب جاري مشتري نزد شعبه مفتوح و توسط مراجع قضايي مسدود نشده باشد، مشتري مي تواند با واريز معادل كسري موجودي به حساب جاري خود، درخواست مسدود شدن وجه مزبور را براي پرداخت چك برگشتي ذي ربط تا زمان تعيين تكليف قطعي چك برگشتي و يا حداكثر به مدت ماه، به بانك ارائه و



 



سپس بانك نسبت به رفع سوءاثر از سابقه چك برگشتي اقدام مي نمايد .در اين شرايط بانك موظف



است ظرف پنج روز كاري، طي نامه اي تأمين وجه چك را به اطالع شخصي كه گواهي نامه عدم پرداخت به نام وي صادر شده است، براي مراجعه به بانك و دريافت وجه چك، برساند.



ارايه حكم قضايي مبني بر رفع سوء اثر از سوابق چك برگشتي،



 



ارايه نامه از مرجع ثبتي ذي صالح موضوع ماده 381 "آيين نامه اجراي مفاد اسناد رسمي الزم االجرا و طرز رسيدگي به شكايت از عمليات اجرايي" مبني بر اجراي چك )با ذکرمشخصات اصلي چك( و لزوم رفع سوءاثر از آن.