شرح خبر

سامانه انبار شهری چیست , نکات حقوقی تنظیم چک در معاملات و مراودات , بعد از سرقت و یا مفقودی پلاک خودرو چه اقدامی باید انجام داد

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

سامانه انبار شهری چیست ؟



 



سامانه انبار شهری به انبار داران محترم این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به استریپ کالا و تغییر حامل شخصا نسبت به صدور پته الکترونیکی اقدام نمایند.



پته هایی که توسط انبارهای شهری صادر می شوند در سامانه پیامکی پلیس قابل استعلام هستند.



کالاهایی که در انبارهای شهری تخلیه شوند ولی در سامانه انبار شهری ثبت نشده باشند، در سامانه پلیس قابل استعلام نخواهند بود لذا نیروی انتظامی همانند کالای قاچاق با این موارد برخورد می کند. خسارت مادی و معنوی این موارد بر عهده صاحبان محترم کالا می باشد.



صاحبان کالا در صورتی که می خواهند کالای خود را به انبار شهری انتقال دهند می بایست پیش از انتقال، کالای خود را در سامانه انبار شهری ثبت نمایند، در غیر اینصورت گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با توقیف کالا توسط پلیس مبارزه با قاچاق هیچگونه مسئولیتی نمی پذیرد.



 



 



نکات حقوقی تنظیم چک در معاملات و مراودات



 



اگر بابت بدهی که دارید چکی داده اید و می خواهید به تدریج پول را به دارنده آن پرداخت کنید؛در این صورت باید اثبات شود که تمام پرداختی های شما به صورت نقدی و یا کارت به کارت بابت این چک بوده است،والا دارنده چکی که ذکر شد، بعد از دریافت تمام این پول ها و علی رغم این که وجداناً و شرعاً وجه را دریافت نموده است، چک را در دادگاه اقدام می کند و به احتمال زیاد نمی توانید اثبات کنید که پرداختی های شما بابت چکی بوده است که مبلغ آن را پرداخت کرده اید.



 



فلذا محکوم به پرداخت وجه می شوید و ناچاراً برای استرداد مبالغ پرداختی خود باید دعوای استرداد وجه علیه دارنده چک (دریافت کننده) مطرح کنید.مگر اینکه پس از هر پرداخت رسیدی از دارنده چک دال بر پرداخت بابت چک شماره ….. که پرداخت گردیده اخذ شود.



 



مولف : علیرضا برنجی؛ کارشناس ارشد حقوق



 



متن / بخشنامه مالیاتی



 



شماره ۲۵/ ۹۴/ ۲۰۰ تاریخ ۱۶/ ۳/ ۹۴



 



موضوع : ابلاغ دادنامه شماره ۱۹۰۹ مورخ ۲۷/ ۱۱/ ۹۳ مبني بر ابطال رأي شماره ۳۰/ ۴/ ۶۵۴۴ مورخ ۱۳/ ۶/ ۷۸ شوراي عالي مالياتی درخصوص ممنوع الخروجی مديران اشخاص حقوقی



 



به پيوست تصوير رأي هيأت عمومي ديوان عدالت اداري موضوع دادنامه شماره ۱۹۰۹ مورخ ۲۷/ ۱۱/ ۹۳ درخصوص « مغايرت رأي شماره ۳۰ /۴/ ۶۵۴۴ مورخ ۱۳/ ۶/ ۷۸ هيات عمومي شوراي عالي مالياتي با قانون، مبني بر عدم امکان ممنوع الخـــروجي مديــــران اشخاص حقوقی فاقــد حق امضاي اسناد تعهدآور بابت بدهي مالياتي شخص حقوقي در دوران مديريت آن ها » جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال مي­گردد.



 



باتوجه به رأي فوق­ الذکر صرفاً مديران دارای حق امضاي اسناد تعهدآور ( اعم از موظف و غير موظف ) را مي توان ممنوع الخروج نمود.



 



ضمناً توجه خواهند داشت با توجه به مفاد ماده ۲۰۲ قانون مالياتهاي مستقيم، ابتدا مديران صاحب امضاء مجاز فعلی و در صورت عدم امکان وصول ماليات، مديراني که بدهي قطعي مالياتی شخص حقوقی مربوط به دوران مديريت آنان و صاحب امضای مجاز بوده اند مسئوليت دارند.



 



با صدور اين بخشنامه کليه بخشنامه هاي مغاير در خصوص ممنوع الخروجي موضوع ماده ۲۰۲ قانون مالياتهاي مستقيم لغو مي­گردد.



 



 



بعد از سرقت و یا مفقودی پلاک خودرو چه اقدامی باید انجام داد



سرهنگ سعيد روحي با بيان اينکه حضور مالک يا نماينده قانوني او در مرکز تعويض پلاک الزامي است، افزود: مالک بايد حتما سند مالکيت و کارت خودرو را به همراه داشته باشد.



معاون فني مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهور ناجا با اشاره به اين که قبل از هرکاري لازم است که مالک اعلام مفقودي يا سرقت پلاک به آگاهي کند، گفت: در کنار سند و کارت؛ ارائه برگه عدم خلافي، مدارک احراز هويت(شناسنامه يا کارت ملي يا گواهينامه يا گذرنامه معتبر) نيز الزامي است.



به گفته سرهنگ روحي، مالک وسيله نقليه براي دريافت مجدد پلاک خودروي خود بايد وجه جفت پلاک را نيز پرداخت کند.