شرح خبر

اطلاعات حقوقی/١٠ قانون موفقيت /پلاک مناطق آزاد /توهین به افراد/فهرست اقلام دارویی ممنوعه

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

 



آموزش / اطلاعات حقوقی



 



آيا براي چكي كه فاقد امضاء مي باشد گواهي عدم پرداخت صادر مي شود ؟



 



با عنايت به اينكه چك با امضاء ذيل آن سنديت مي يابد و از شرايط اساسي و صحت صدور چك ، وجود امضاء صاحب حساب مي باشد فلذا چك بدون امضاء فاقد اعتبار بوده و بانك مجاز به صدور گواهينامه عدم پرداخت نمی باشد .



 



 



نگاهی به شکل گیری کارخانه مینو و زندگی بنیانگذار آن



خسروشاهی و کارخانه شکلات سازی



1/علی خسروشاهی در اواسط سال 1290 در تبریز در و خانواده ای تجارت پیشه به دنیا آمد. پدر و دو برادرش در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کردند و در سال 1314 به کمک برخی از تجار محلی یک کارخانه نساجی در قزوین تاسیس کردند.



 



2/ علی، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در تبریز گذراند و بعد با قبولی در رشته حقوق دانشگاه تهران به پایتخت آمد و در سال 1319 با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شد.



 



3/ پس از دانشگاه شغل خانوادگی یعنی تجارت را در پیش گرفت و همراه با پدرش در تبریز و بعد تهران مشغول تجارت شد. البته تحصیلات در رشته حقوق و دانستن دو زبان انگلیسی و فرانسه فعالیت تجاری اش را گسترش داد.



 



4/ خسروشاهی شرکت پارس‌مینو را در 16 آبان 1338 برای تولید مواد غذایی ( انواع شیرینی و شکلات و...) در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج راه اندازی کرد، مساحت کل کارخانه 223300 مترمربع بود و زیربنای آن تا سال 1356 به 70000 مترمربع گسترش یافت.



 



5/ کارخانه پارس مینو واحد تولیدی بسیار مدرنی بود، ماشین‌های بسته‌بندی سوئیسی و ایتالیایی، ماشین‌آلات پخت انگلیسی و آلمانی، ماشین‌های پفک نمکی آمریکایی و برخی از ماشین‌های تولید آدامس ژاپن بودند.



 



6/ سه سال پس از شکل‌گیری و گسترش فعالیت گروه مینو، در 31 تیر 1341 شرکت شوکوپارس با شماره ثبت 8302 برای تولید انواع مواد غذایی و شکلات تاسیس شد.



 



7/ در سال 1341 کارخانه دارویی، بهداشتی مینو هم از سوی علی خسورشاهی به بهره‌برداری رسید. این شرکت تولیداتش را تحت‌لیسانس برندهایی معتبر اروپایی به بازار عرضه می‌کرد. تولید لوازم آرایشی، بخش کوچکی از فعالیت شرکت را تشکیل می‌داد.



 



8 /شرکت در سال 1347 به سهامی خاص و در سال 1353 به سهامی عام تبدیل و وارد بازار بورس شد. حجم سهام معامله‌شده در سال 1354 بیش از صد و شش هزار سهم بود که سازمان گسترش مالکیت، 50 درصد آن را خریداری کرد.



 



9 /قبل از آنکه شرکت مینو وارد بورس شود، اکثر سرمایه متعلق به خانواده خسروشاهی بود. پس از آن تعداد سهامداران شرکت به 1517 نفر رسید. با این حال سهامداران بزرگ شرکت، خانواده خسروشاهی بودند.



 



10/ در 19 مهر 1349 (یازده سال پس از تاسیس شرکت مینو) خسروشاهی سومین شرکت گروه به نام شرکت صادراتی پرسوئیس (سهامی خاص) را با هدف صادرات تولیدات شرکت و با شماره ثبت 14234 تاسیس کرد. علاوه براین او یک  چاپخانه بزرگی برای نیازهای چاپی شرکت تاسیس کرد.



 



11/ در سال 1351 شرکت صنعتی مینو با هدف تولید محصولات غذایی، شیرینی و شکلات در استان زنجان (خرم دره، کیلومتر 85 جاده قزوین – زنجان) به وسعت 54 هکتار احداث شد و در سال 1353 شروع به کار کرد.



 



12/ شرکت پخش قاسم و تشکیل شبکه توزیع، یکی از موفقیت‌های گروه صنعتی مینو در زمینه توسعه بازار و برگشت هزینه تولید بود. بخش بازاریابی، یک مدیر سوئیسی داشت. شرکت پخش قاسم با 162 کامیون، مسوول توزیع کالا به هشتاد هزار خرده‌فروش بود. این شرکت در 23 مرکز استان، 650 نوع محصول گروه مینو و 60 شرکت دیگر، همچنین محصولات شرکت نستله را پخش می‌کرد.



 



10/ علی خسروشاهی در زمان انقلاب کشور را ترک نکرد و همچنان در کارخانه حضور داشت و وقتی گروه مینو مشمول لیست 51 نفره قانون حفاظت صنایع نشد، با اطمینان به اداره شرکت پرداخت ولی پس از مدتی به دلیل فشار بسیار زیاد کارگران و فضای سیاسی از کشور خارج شد و به سوئیس رفت.



 



11  / علی خسروشاهی، مردی که صنعت شیرینی و شکلات ایران را در 20 سال (1337 تا 1357) متحول کرد در آغاز دهه هشتاد خورشیدی در سوئیس بر اثر تصادف با موتور فوت کرد.



 



12/ هم‌اکنون ستاد آزادگان، اکثر سهام مینو را در دست دارد و شرکت مینو همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.



 



سود شرکت مینو چقدر بود؟



سود ویژه شرکت میتو در سال‌های 1352 تا 1354 از صد و چهل و دو به هفتصد و بیست و یک میلیون ریال افزایش داشت؛ همچنین سرمایه شرکت در دهه پنجاه روند تصاعدی داشت و در پایان سال 1355 (پس از 17 سال)، از پنج میلیون ریال به هزار و نود و سه میلیون ریال افزایش یافته بود.



 



 



وجود هیچکس غمها را از بین نمی برد اما کمک میکند با وجود غمها محکم بایستیم ، درست مثلِ چترِ خوب که باران را متوقف نمیکند ، اما کمک میکند آسوده زیر باران بایستیم .



 



ابرها به آسمان تكيه ميكنند، درختان به زمين و انسانها به مهرباني يكديگر.........



گاهي دلگرمي يكی چنان معجزه ميكند كه انگار خدا در زمين كنار توست.



جاودان باد سايه کسانیکه كه شادي را علتند نه شريك، و غم را شريكند نه دليل ... 



 



خلاصه ی ١٠ قانون موفقيت استيو جابز:



 



١- زندگى خود را هيچگاه محدود نكنيد.



٢- براى زندگى خود و كارى كه انجام مي دهيد اشتياق داشته باشيد.



٣- براى خودتان طراحى كنيد، اگر محصولى كه طراحى مى كنيد را خودتان استفاده نمى كنيد انتظار نداشته باشيد ديگران هم اين كار را انجام دهند.



٤- هيچگاه آشغال نفروشيد، هيچگاه چيزي را كه خودتان به آن اعتقاد نداريد، پيشنهاد ندهيد يا نفروشيد.



٥- يك تيم فوق العاده بسازيد.



٦- براى پول كارها را انجام ندهيد، پول هميشه وقتى بهترين كار را انجام مى دهيد، خودش مى آيد.



٧به محصولات / خدمات خودتان افتخار كنيد



٨- براى مشتريان خودتان بسازيد



٩- بازاريابى در يك كلمه خلاصه مى شود، "ارزش"، ساخت ارزش براى ديگران و نمايش دادن آن




  • هميشه گرسنه يادگيرى و پيشرفت باشد، هـيچ گاه يكجا نمانيد.



رفتگری که هزینه تحصیل کودکان خیابانی را می‌دهد!



به گزارش مهر، ژائو یونگجیو ۵۶ سال سن دارد و به تازگی مشخص شده که در سه دهه گذشته او با بخشیدن مبلغی پول به صندوق آموزش و پرورش توانسته هزینه تحصیل ۳۷ دانش آموز را ایجاد کند. این خبر در رسانه‌های چینی بازتاب زیادی داشته است و برای همه سوال شده که چطور کسی که درآمد زیادی هم ندارد، توانسته چنین کاری انجام دهد.



 



رفتگری که هزینه تحصیل کودکان خیابانی را می دهد!



 



او هر روز کارش را از ۴:۳۰ صبح آغاز می‌کند و تا ساعت ۹ شب بیرون از خانه است، درآمد ماهیانه او ۳۵۰ دلار (با در نظر گرفتن دلار ۳۸۰۰ تومانی، یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان) است و با اینکه همین مقدار برای یک زندگی معمولی کم به نظر می‌رسد، اما او توانسته با مدیریت هزینه‌های خودش هر ماه مبلغی را برای بچه‌ها کنار بگذارد تا آن‌هایی که توانایی پرداخت هزینه‌های مدارس را ندارند، بتوانند تحصیل کنند.



 



رفتگری که هزینه تحصیل کودکان خیابانی را می دهد!



 



ژائو در گفت و گو با روزنامه چینی گفته که خودش دوران کودکی سختی داشته و چون پدر و مادرش را از دست داده بود، بسیار تنها بوده و همسایه‌ها به او کمک کردند تا از پس مخارج اولیه زندگی بربیاید. به همین دلیل او تصمیم گرفته زندگی خودش را وقف دیگران کند.



 



رفتگری که هزینه تحصیل کودکان خیابانی را می دهد!



 



او حتی حاضر شده محل زندگی‌اش را بفروشد و در مکان کوچکتری زندگی کند، اما هزینه‌ این بچه‌ها را بپردازد و خیالش از بابت مدرسه رفتن آن‌ها راحت باشد



 



خودروهای پلاک مناطق آزاد تا شعاع چند کیلومتری می توانند تردد کنند؟



 



براساس تبصره ماده ۱۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد مقرر شده خودروهای پلاک منطقه آزاد تا شعاع تعیین شده در این مناطق تردد کنند. این محدوده در مناطق آزاد مختلف بوده و به شرح زیر است:



 



منطقه آزاد اروند تا مرکز استان (حدود ۱۲۰ کیلومتر)



 



منطقه آزاد انزلی تا شعاع ۵۰ کیلومتر



 



منطقه آزاد ارس تا مرکز استان (حدود ۱۳۰ کیلومتر)



 



منطقه آزاد ماکو تا شعاع ۳۰ کیلومتر



 



خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار تا شعاع ۳۰ کیلومتری



 



ضمناً خروج این خودروها از شعاع مصوب به منزله ورود غیرقانونی کالای گمرک نشده به قلمرو گمرکی به حساب می‌آید و مشمول بند الف ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی ( مقررات قاچاق )  خواهد بود.



یادآوری



مجازات توهین به افراد در قانون



 



 



توهین به افراد



 



مطابق ماده 608 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات،توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.



 



در ادامه به بیان نکاتی در این زمینه می‌پردازیم:



 



1. توهین مذکور در این ماده، توهین ساده محسوب می‌شود.



 



2. مقصود از واژه افراد در صدر ماده صرفاً اشخاص حقیقی (افراد عادی) می باشد و اشخاص حقوقی و ادارت و سازمان ها را شامل نمی شود، زیرا همانطور که پیش تر گفته شد، توهین جرمی است که بر روی حیثیت و شخصیت افراد واقع می شود همانند جرم افترا، این درحالی است که اشخاص حقوقی دارای شخصیت به این معنا نیست.



 



3. قانونگذار توهین به افراد را از طریق فحاشی و استعمال الفاظ رکیک ممکن دانسته، این در حالی است که از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین عبارت است از به کار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود. بنابراین توهین صرفاً به لفظ واقع نمی شود، و حتی می تواند به وسیله رفتار و نوشتن یا تصویر نیز واقع شود.



 



4. جرم مذکور در این ماده جرمی قابل گذشت محسوب می شود، بنابراین با شکایت شاکی است که قانون شروع به تعقیب می نماید و از همین روی با گذشت وی تعقیب موقوف خواهد شد. اما باید بیان داشت که برای تحقق جرم توهین حضور شخصی که به او توهین شده است ضروری نخواهد بود، بنابراین توهین ممکن است غیابی هم صورت گیرد.



 



5. مجازات فردی که مرتکب توهین ساده می شود به دلالت ماده 608 شلاق تا 74 ضربه و یا جزای نقدی از پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال می باشد. بنابراین قاضی اختیار به اعمال مجازات شلاق و یا جزای نقدی خواهد داشت.



 



6. مجازات مقرر در فوق درحالی است که گاهی توهین صورت گرفته در قالب آن ماده، قابل اعمال مجازات نمی باشد، به عبارتی دیگر گاهی تعرض به حیثیت افراد از طریق توهین موجب اعمال مجازات حدی خواهد شد.



 



فهرست اقلام دارویی ممنوعه هنگام مسافرت به کشورهای آسیای میانه



 



ورود اقلام دارویی ذیل در هنگام  مسافرت به کشورهای آسیای میانه از سوی گمرکات این کشورها ممنوع و مشمول جریمه های سنگین می باشد.از مسافران درخواست می گردد از همراه داشتن اینگونه داروها در زمان مسافرت به کشورهای آسیای میانه حتی برای مصارف شخصی اکیدا خودداری نمایند.



 



استامینوفن کدیین



 



کلرودیازپوکساید



 



دیفن اکسیلات



 



کلونازپام



 



کلداکس



 



بنسکال



 



سودافد



 



کلداستاپ



 



تی_دول 100



 



ای_ دول 100



 



افرین



 



سوداکلد