شرح خبر

ستاد مبارزه با قاچاق کالا , سامانه جامع امور گمرکی , شرایط تعطیلی کارگاه توسط کارفرما , بیمه اختیاری , مالیات عملکرد ,

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

 



سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:



 



سامانه جامع امور گمرکی حذف‌شدنی نیست



 



سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه‌ جامع امور گمرکی سامانه پیشرو در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اتفاقاً جزء افتخارات کشور است، بنابراین به هیچ عنوان قابل حذف نیست.



 



قاسم خورشیدی امروز در نشستی خبری، از 256 هزار بازرسی در سطح عرضه خبر داد و گفت: بازرسی ها نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته که در این زمینه 12 هزار پرونده تشکیل شده است.



 



وی حجم قاچاق کالا در سال های 1392 و 1393 را به ترتیب 25 و 19 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: این رقم پارسال به 15.5 میلیارد دلار کاهش یافت.



 



خورشیدی گفت: دستگاه های کاشف در سال های 1393 و 1394 به ترتیب یک هزار و 800 و پنج هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردند که این رقم با 120 درصد افزایش در 10 ماه نخست امسال به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.



 



سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد طرح کددارکردن گوشی های تلفن همراه گفت: این طرح اکنون کاملا مورد تائید دستگاه های متولی قرار گرفته و فراهم سازی مقدمات آن از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون، تجهیزات لازم برای اجرای این طرح آماده سازی، تست ها انجام و پاسخ‌های لازم اخذ شده است.



 



خورشیدی تاکید کرد: طرح رجیستری از ابتدای تیرماه سال آینده بطور کامل عملیاتی می شود.



 



 



سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در خصوص میزان وصولی جرایم ناشی از قاچاق کالا و ارز را اعلام کرد و گفت: درآمدهای حاصل از این بخش که به خزانه واریز می شود در سال های اخیر رشدی قابل ملاحظه داشته است و در حالی که وصول جرایم در سال 1392 کمتر از یک درصد بود، به بیش از 27 درصد در سال جاری رسیده است.



 



وی در مورد میزان کشفیات ارز قاچاق گفت: در 10 ماه نخست امسال 10 میلیون دلار به صورت فیزیکی کشفیات ارز داشتیم و در بخش معاملات غیرقانونی ارزی نیز با همکاری وزارت اطلاعات سه میلیارد دلار کشفیات داشتیم.



 



خورشیدی با اشاره به اینکه با کمبود انبار برای نگهداری کالاهای مکشوفه مواجه ایم، گفت: کالاهای مکشوفه اکنون در انبارهای سازمان اموال تملیکی، گمرک و انبارهای عمومی نگهداری می شود و حتی در برخی شهرستان ها به دلیل نبود انبار، اماکنی برای انبار کرایه می شود.



وی گفت: براساس قانون، پرونده های قاچاق باید حداکثر در مدت یک ماه تعیین تکلیف شود اما واقعیت اینکه اکنون متوسط رسیدگی به پرونده های قاچاق حدود 2.5 ماه است.



 



سامانه جامع امور گمرکی، شفاف‌سازی تجارت



 



خورشیدی در مورد سامانه جامع تجارت نیز گفت: این سامانه از جمله موضوع مواد پنج و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالاست که مجموعه گردش تجاری کشور به صورت شفاف در آن ذکر می شود و به هیچ عنوان قرار نیست، در مجموعه معماری این سامانه، گمرک اطلاعات خودش را در اختیار سامانه جامع تجارت قرار دهد.



سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد : گمرک هم یکی از حلقه‌های اصلی پیوند مجموعه گردش تجاری کشور است.



خورشیدی افزود: سامانه‌ جامع امور گمرکی سامانه پیشرو در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اتفاقاً جزء افتخارات کشور است، بنابراین به هیچ عنوان قابل حذف نیست.



 



وی با تاکید بر اینکه برداشت هایی نادرستی از مکاتبات وزارت صنعت و اقتصاد به وجود آمده است گفت: سامانه جامع امور گمرکی به هیچ عنوان حذف نمی شود؛ این سامانه در بین سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله سامانه های پیشروست.



 



کشف 2 ونیم تن لوازم یدکی قاچاق از داخل باک اتوبوس!



 



 



مأموران گمرک 2480 کیلوگرم لوازم یدکی که به طرز ماهرانه‌ای در داخل باک یک دستگاه اتوبوس ورودی به کشور جاسازی شده بود، کشف کردند.



 



بنابراین گزارش،از یک دستگاه اتوبوس اسکانیا ورودی از مرز پرویزخان 2480 کیلوگرم لوازم یدکی که به طرز ماهرانه‌ای در باک اتوبوس جاسازی شده بود با هوشیاری مأموران گمرک پرویزخان کشف گردید.



این گزارش حاکی است، با توجه به اینکه این اتوبوس شاخص‌های خطر احصاء شده از طرف کارشناسان خبره گمرک را دارا بود علیرغم پافشاری راننده درخصوص جلوگیری از ورود به دستگاه ایکس‌ری، اتوبوس جهت بررسی و ارزیابی اولیه به سمت دستگاه ایکس‌ری هدایت گردید و پس از انجام اسکن، کارشناسان به وجود جاسازی در قسمت باک اتوبوس مشکوک شده و جهت تشخیص نوع و میزان کالای جاسازی شده باک خودرو پس از بررسی کلیه مکان‌های اتوبوس که احتمال جاسازی در آن می‌رفت مشخص گردید تعداد زیادی قطعات لوازم یدکی خودرو سنگین به وزن 2480 در داخل باک خودرو جاسازی شده است.



قابل ذکر است که پرونده جهت سیر مراحل قانونی پس از انجام ارزش‌گذاری به مرجع قضایی ارسال گردید.



 



 



گزارش تحقیقی آینده‌نگر از نفوذگرانی معمولی که دنیای بازاریابی را متحول کرده‌اند



حتما افراد زیادی را دیده‌اید که در اینستاگرام، تصاویر ساده‌ای از زندگی روزمره خود مثل آشپزی کردن یا کودکان‌شان را به اشتراک می‌گذراند و هواداران زیادی دارند. اما آیا می‌دانید آن‌ها می‌توانند به ازای هر پست، حتی تا 10 هزار دلار درآمد داشته باشند؟ این گزارش شما را با بازار نفوذگران اینستاگرامی آشنا می‌کند



بر اساس گزارش اکونومیست، این جدیدترین صنعتی است که به‌سرعت در حال رشد است. از ماه ژانویه، بیش از 200 هزار پست در اینستاگرام با هشتگ‌های #ad، #sp و یا #sponsored به معنای تبلیغات و حمایت مالی، منتشر شده است. تحلیل برندها نشان می‌دهد اینها «تاثیرگذاران» شبکه‌های اجتماعی هستند. استخدام چنین افراد تاثیرگذاری به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد که به شبکه گسترده‌ای از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. برای مثال، رونالدو را 240 میلیون نفر در فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر دنبال کرده‌اند.



 



یاداشت / چگونگی بستن حساب جاری اشخاص



 



برابر ماده ۲۵ دستور العمل حساب جاری، بانک ها مکلف هستند در دو مورد زیر، نسبت به بستن حساب جاری اشخاص اقدام کنند:



 



برابر ماده ۲۱ قانون صدور چک، اشخاصی که بیش از یک بار، اقدام به صدور چک بی محل نموده و تعقیب آن ها منجر به صدور کیفر خواست شده باشد تا سه سال، از افتتاح حساب جاری در کلیه بانک ها ممنوع می باشند.



 



دریافت درخواست کتبی مشتری یا وکیل وی مبنی بر بستن حساب جاری. مسئولیت ناشی از وجود چک های در گردش بر عهده صادر کننده چک، می باشد



 



شرایط تعطیلی کارگاه توسط کارفرما



 



اگر کارفرما به هر دلیل  مثلا کسالت شخصی و .... چندروز کارگاه را باز نکند و هر روز صبح قبل ازساعت کاری به کارگر اطلاع بدهد ، وضعیت حقوق کارگر به چه صورت خواهدبود



 



حقوق ایام مذکور که به درخواست کارفرما کارگاه تعطیل باشد، بر عهده کارفرما میباشد ودر صورت موافقت کارگر میتوانند بعنوان مرخصی نیز محاسبه شود.



 



بامصوبه مجلس ، واحدهای صنفی به داشتن کامپیوتر و دفتر و اسناد و مدارک از ابتدای فروردین ملزم شدند



 



رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای فروردین ماه سال آینده واحدهای صنفی باید به سیستم کامپیوتر و دفتر و اسناد و مدارک مجهز شوند.



 



سیدکامل تقوی نژاد امروز در حاشیه دهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی ایران و در جمع خبرنگاران گفت: نوع اصلی مالیات ارزش افزوده که در ایران وجود دارد در ۱۵۰ کشور دنیا نیز به همین صورت است.



 



این روش منطقی و در کشور ما حاکم است، مالیات بر فروش در چند کشور دنیا اجرا می شود که یک نوع از مالیات است اما از آنجایی که در صدر ذیل بند ب تبصره ۶ مغایرتی پیش آمد مبنی بر اینکه در ابتدای بند آمده است مالیات بر ارزش افزوده یکسال تمدید می شود، اما در انتهای آن است ماخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی است و این یک سردرگمی را ایجاد کرده است



 



افزایش موقت سقف برداشت از خوپردازها به ۵۰۰ هزارتومان



 



مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از افزایش سقف برداشت از عابربانک‌ها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان از روز ۲۰ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده خبر داد.



 



وی تاکید کرد که این موضوع تنها برای بانک های متقاضی ایجاد می شود.



 



 



افزایش در حقوق ورودی برای سال جدید



 



اختصاص یک درصد از حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی به هلال احمر



 



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی دو تبصره 13 لایحه بودجه 96 نیم درصد حق گمرکی و سودبازرگانی کالاهای وارداتی را به یک درصد افزایش تا منابع حاصله را پس از واریز به خزانه در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.



 



به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ بند الحاقی دو  تبصره ۱۳ این لایحه را به تصویب رساندند. در راستای تامین منابع پایدار  در زمینه مقابله با حوادث و سوانح، نیم‌درصد(۵/۰%) از کل حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارده مندرج در ماده(۱۶۳) قانون امور گمرکی به یک‌درصد(۱%) افزایش می‌یابد و منابع حاصله پس از واریز به خزانه در ردیفهای مربوطه در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد.



 



از ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه ۱۵۷ نماینده با این مصوبه موافقت  کردند.