شرح خبر

فلکسی تانک - ایزوتانک چیست , نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان پیش از موعد

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

فلکسی تانک - ایزوتانک چیست ؟



 



#معرفی_تجهیزات_حمل_مایعات_به_صورت_فله



 



ایزوتانک چیست؟



 



ایزوتانک (ISO tank) نوعی تانکر کانتینری فولادی است که برای حمل محصولات مایع فله استفاده می گردد و از محبوبیت زیادی برخوردار است. ایزوتانک متشکل از یک قاب کانتینری 20 فوت است که یک تانکر درون قاب قرار گرفته است. این شکل خاص قاب، مزایای کانتینر که قابل حمل توسط حمل نقل زمینی، ریلی و دریایی است را به آن می دهد.



 



انواع مختلفی از ایزوتانک در بازار وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده است.از تانکرهای کانتینری میتوان برای حمل تمام مایعات خطرناک و غیرخطرناک شامل گازهای مایع، مواد قابل اشتعال، مواد خورنده، مواد شیمیایی و سمی استفاده کرد.



 



فلکسی تانک چیست؟



فلکسی تانک نوعی کیسه است که یک کانتینر 20 فوت استاندارد را به یک وسیله حمل موثر مایعات فله تبدیل می‌کند. فلکسی‌های استاندارد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته شده‌اند. ظرفیت آنها می‌تواند بین 16هزار لیتر تا 24هزار لیتر باشد.



 



مزایای حمل با فلکسی تانک



فلکسی تانک در مقایسه با ایزوتانک و سایر روش‌های حمل مانند بشکه، IBC و تانکر هزینه‌های حمل مواد غیرخطرناک را کاهش می‌دهد. نصب سریع و آسان این قابلیت را ایجاد می‌کند که بدون نیاز به دانش تخصصی بالا بتوان عملیات را به انجام رساند. شیر خروجی از بالا و پایین قابلیت بارگیری و تخلیه متنوع را ایجاد می‌سازد. پس از تخلیه مواد، اندازه فلکسی تانک با تا کردن آن به حدود یک متر مکعب می‌رسدکه برابر با 2 درصد اندازه بارگیری شده آن است. به طور خلاصه میتوان از موارد زیر به عنوان مزایای استفاده از فلکسی تانک نام برد.



    قابلیت حمل Door-to-Door بدون جابجایی از ظرفی به ظرف دیگر



    قرارگیری در کانتینر و راحتی حمل با انواع وسایل نقلیه



    حمل یک طرفه، بدون نیاز به بازگرداندن ظرف



    تعرفه پایین حمل زمینی به وسیله کشنده کفی نسبت به کشنده تانکردار



   بارگیری و تخلیه ساده به وسیله یک نفر نیرو



    عدم امکان آلودگی بار



    وزن سبک تر کانتینر نسبت به ایزوتانک به میزان حداقل یک تن



نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان پیش از موعد



 



تایید نهائی نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان پیش از موعد براساس آخرین دو سال اشتغال توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری



 



هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره  429 مورخه 95/7/6  ، نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان پیش از موعد کارکنان دولت را بر اساس آخرین دو سال اشتغال قبل از بازنشستگی (سال های 24 و 25 ) مورد تایید نهائی خود قرارداد .



 



به این ترتیب آرائی که قبل از رای وحدت رویه 674 مورخه  91/10/4  در شعب دیوان و بر اساس دستمزد آخرین دو سال سنوات ارفاقی  ( سال های 29 و30 ) صادر شده بودند قابل رسیدگی مجدد بوده و براساس ماده 79 قانون دیوان عدالت اداری نقض خواهند شد.



 



توجه:



ابلاغ هر نوع صورت مجلس مبنى بر



 



ضبط كالا



توقيف كالا



كشف تخلف



كشف قاچاق



 



به شخصى كه به وكالت از طرف صاحب كالا اظهارنامه به گمرك تسليم نموده و تنظيم صورتمجلس بر اثر رسيدگى به آن اظهارنامه صورت گرفته است،



به منزله ابلاغ آن به صاحب كالا محسوب مى گردد



صدور الکترونیکی دسته چک با سامانه صیاد



 



مدیر اداره معاملات ریالی بانک مرکزی گفت:طرح "صیاد" که مخفف سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک بوده با رویکرد جلوگیری از آسیب پذیری چک در بانک مرکزی در حال اجراست.



 



رحیمی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون چکهای صادر شده برخی از بانکها با نوعی عکس برداری رنگی به راحتی قابل جعل است به طوری که گاهی چک جعل شده به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد یا اینکه عکسی از چک مورد نظر بعد از وصول در بانک گرفته شده و با جعل به راحتی نسبت به هزینه آن اقدام می شود و این در حالیست که در طرح صیاد از انجام چنین اقداماتی جلوگیری می‌شود.



 



مدیر اداره معاملات ریالی بانک مرکزی همچنین گفت: رویکرد دیگر طرح صیاد ؛ تهیه مکانیزمی است که علاوه بر اعتبار سنجی جامع تر و کامل تر متقاضیان در زمان درخواست و تحویل دسته چک در زمان صدور هر برگ چک نیز اعتبار سنجی دارنده دسته چک کامل و جامع انجام شود.



 



وی افزود: عددی روی برگی چک درج شده است که گیرندگان آن قبل از پذیرش چک می‌توانند با ارسال عدد مورد نظر به سامانه ای در بانک مرکزی در همان لحظه از آخرین وضعیت صادر کننده چک با اطلاع یابند.