شرح خبر

چگونه فاکتورهای صوری کشف میشود , فعالان اقتصادی حامی تعطیلی جمعه و شنبه هستند , مهلت انجام پلمپ دفاتر چه وقت ا‌ست , آدمِ حساس

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

چگونه فاکتورهای صوری کشف میشود؟



 



مراحل کنترل سازمان امور مالیاتی برای کشف فاکتورهای صوری در زمان رسیدگی:



 



۱- کنترل اینکه ارائه کننده کالا و خدمات کد فروش ، فاکتور فروش یا شرکت صوری و کاغذی نباشد



 



۲- کنترل اینکه فروشنده کالا و خدمات از شرکت منحل شده یا غیر فعال اقدام به صدور فاکتور ننموده و شناسه ملی خود را به درستی اعلام کرده است



 



۳- کنترل اعتبار گواهی ارزش افزوده



 



۴- کنترل نوع و متناسب بودن فعالیت صادر کننده فاکتور با کالا و خدمات مندرج در فاکتور



 



۵- کنترل مستندات حمل شامل بارنامه جاده ای و بیجک و



 



۶- کنترل مستندات پرداخت شامل کپی چکهای بانکی شرکت یا فیشهای واریزی یا صورتحسابهای بانکی



 



علیرضا خائف، نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران می‌گوید:



 



فعالان اقتصادی حامی تعطیلی جمعه و شنبه هستند



 



علیرضا خائف می‌گوید: تا جایی که ما اطلاع داریم نمایندگان پیشنهاددهنده طرح در مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش تعطیلات به دو روز پنجشنبه و جمعه هستند که بسیار نگران‌کننده است زیرا ارتباط کشور را با سازمان‌ها، نهادها و بازارهای اقتصادی جهانی بیش از گذشته قطع می‌کند آن چیزی که حامیان این طرح از جمله کمیسیون گردشگری اتاق تهران به دنبال آن بودند و از چند ماه پیش از طرح مجلس، مطرح می‌کردند، تغییر تعطیلات آخر هفته به جمعه و شنبه بود.



 



الان پنجشنبه‌ها در کشور شرایط بلاتکلیفی دارد و مشخص نیست که تعطیل است یا روز کاری زیرا بسیاری از شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها در تهران این روز را تعطیل هستند ولی در مقابل بانک‌ها، شرکت‌های خصوصی و... مشغول به کار و نمایندگان پیشنهاددهنده طرح به دنبال آن هستند که این روز را به‌صورت رسمی مثل جمعه تعطیل کنند ولی خواسته فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی این است که پنجشنبه یک روز کاری و عادی باشد و در عوض شنبه مانند جمعه تعطیل رسمی شود.



 



در نظر داشته باشید که در کشور ما پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها نیمه تعطیل و تعطیل است و در بیشتر کشورهای دیگر شنبه و یک‌شنبه و در این شرایط عملاً مراودات اقتصادی ما با بازارهای جهانی و بین‌المللی تنها در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ممکن است که این موضوع خسارت‌های اقتصادی بسیاری را در سال‌های گذشته به همراه داشته است.



 



 کمیسیون گردشگری اتاق تهران هم به دنبال تعطیلات جمعه و شنبه بود تا بخشی از این فاصله با بازارهای جهانی پر و جبران شود نه اینکه تنها پنجشنبه و جمعه را به‌صورت رسمی تعطیل کنیم.



 



اگر پنجشنبه تعطیل شود نه‌تنها خسارت‌های کنونی اقتصادی جبران نمی‌شود که افت بیشتری را در ارتباطات بین‌المللی و اقتصادی شاهد خواهیم بود. در حال حاضر ما تنها کشوری هستیم که یک روز تعطیلی در هفته داریم در بیشتر کشورهای اسلامی و عربی هم‌اکنون جمعه و شنبه تعطیل هستند.



 



یادداشت / مهلت انجام پلمپ دفاتر چه وقت ا‌ست؟



 



برای دریافت دفاتر پلمپ شده هر سال باید سال قبل از آن اقدام به دریافت دفاتر پلمپ شده نمود.



 



برای مثال برای دریافت دفاتر پلمپ شده سال ۹۶ تا پایان اسفند سال ۹۵ فرصت باقیست.



 



مهلت پلمپ دفاتر شركت جديد تاسيس نیز یک ماه از زمان ثبت آن در اداره کل ثبت شرکتها می باشد.



 



آدمِ حساس، یعنی آدمِ بدونِ پوستِ روانی یعنی آدمِ خشمگین، طلبکار و ناراضی از همه چیز.



 



آدمِ حساس یعنی کسی که موضوع های عادیِ زندگی برای او بزرگ و مهم میشود. و تخصصش در این است که چیزهایِ بدِ کوچک را بزرگ میکند. و این یک گرفتاری است که اگر تشدید شود تبدیل به بیماری خواهد شد