شرح خبر

علی الحساب مالیات واردات کالا , اطلاعیه مهم سازمان امور مالیات کشور , کاهش ارزش پولی ملی، خسارتی فاجعه بار

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

یادداشت / علی الحساب مالیات واردات کالا



 



احراز شرایط مودی ( واردکننده ) خوش حساب جهت عدم شمول پرداخت ۴% مالیات واردات کالا



 



مودی خوش حساب موضوع بند ( ۴ ) نامه شماره  ۳۹۵۹۳/ و مورخ ۱۷/ ۵/ ۹۵ وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ، برابر دستورالعمل ۵۱۶/ ۹۵/ ۲۰۰ - ۱۵/ ۶/ ۹۵ سازمان امور مالیاتی کشور ( در خصوص علی الحساب مالیات واردات کالا ) دارای شرایط ذیل می باشد :



 



۱ . در پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام خود را کامل نموده باشد.



 



۲ . اظهارنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل را در موعد مقرر تسلیم نموده باشد.



 



۳ . نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی های مالیاتی قطعی شده سنوات قبل اقدام نموده باشد.



 



۴ . مودیانی (دارنده کارت بازرگانی یا کارت پیله وری) که اولین سال فعالیت آنان باشد جزء مودیان خوش حساب تلقی نمی گردند.



 



اطلاعیه مهم سازمان امور مالیات کشور



 



اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارائه‌ی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده



 



سازمان امور مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارائه‌ی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده را اعلام کرد.



 



متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:



 



در اجرای ماده‌ی ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/ ۴/ ۹۴ مجلس شورای اسلامی، کلیه‌ی واحدهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی زیر ملزم به ارائه‌ی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده توسط سازمان حسابرسی یا مؤسسات حسابرسی عضو جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران همراه با اظهارنامه‌ی‌ مالیاتی و یا حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از مهلت انقضای ارائه‌ی اظهارنامه می‌باشند و در صورت عدم انجام تکلیف مقرر در ماده‌ی فوق، مشمول جریمه‌ای معادل بیست درصد (۲۰%) مالیات متعلق خواهند بود.



 



الف- شرکت‌های موضوع بندهای (الف) و (د) ماده واحده‌ی «قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذی‌صلاح به عنوان حسابدار رسمی»



 



۱ . شرکت‌های پذیرفته شده یا متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار.



۲ . شرکت‌ها و مؤسسات موضوع بندهای الف و ب ماده ۷ اساسنامه قانونی سازمان حسابرسی.



با توجه به تاریخ اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم،



 



مقررات ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص مشمولین این بند که شروع سال مالی آن‌ها از تاریخ ۱/ ۱/ ۹۴ است، لازم‌الاجرا است.



 



ب- اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس نوع فعالیت



 



۱ . شعب و دفاتر نمایندگی شرکت‌های خارجی که در اجرای قانون اجازه‌ی ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت‌های خارجی مصوب ۱۳۷۶ ، در ایران ثبت شده‌اند.



۲ . شرکت‌های سهامی عام و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن‌ها



۳ . مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته به آن‌ها



 



ج- اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس حجم فعالیت



 



سایر اشخاص حقوقی و حقیقی (شامل شرکت‌های سهامی خاص و سایر شرکت‌ها و همچنین مؤسسات انتفاعی غیرتجاری، شرکت‌ها و مؤسسات تعاونی و اتحادیه‌های آن‌ها و اشخاص حقیقی که طبق مقررات قانونی مربوط، مکلف به نگهداری دفاتر قانونی می‌باشند) که بر اساس آخرین اظهارنامه‌ی تسلیمی خود، جمع کل ناخالص درامد (فروش و یا خدمات اعم از عملیاتی و غیرعملیاتی) آن‌ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال (در مورد شرکت‌های پیمانکاری، دریافتی آن‌ها بابت پیمان‌های منعقد شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال ) یا جمع دارایی‌های آن‌ها (جمع ستون بدهکار ترازنامه) بیش از ۸۰ میلیارد ریال می باشد.



 



مفاد این اطلاعیه در خصوص اشخاص موضوع بندهای (ب) و (ج) که شروع سال مالی آن‌ها از تاریخ ۱/ ۱/ ۹۶ و به بعد می‌باشد، لازم‌الرعایه است.



 



مراتب فوق در راستای مقررات ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱/ ۴/ ۹۴  اعلام می‌گردد و تکالیف اشخاص مذکور در اجرای قانون و مقررات مربوط و همچنین اطلاعیه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی کماکان به قوت خود باقی خواهد بود.



 



سازمان امور مالیاتی کشور/دی ۱۳۹۵



 



لزوم درج کدملی، شناسه حقوقی و تعرفه در بارنامه حمل



 



۱۳۹۳/۱۱/۲۷ دوشنبه



اطلاعیه مهم گمرک در خصوص ضرورت درج اطلاعات صاحبان کالا در بارنامه و ترخیصیه



گمرک ایران در اطلاعیه ای از صاحبان کالا، اظهار کنندگان و شرکت های کشتیرانی درخواست کرد تا با توجه به راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و مانیفست الکترونیکی، اطلاعات کامل صاحبان کالا را در بارنامه و ترخیصیه قید نمایند.



متن این اطلاعیه به شرح زیر است :



به اطلاع صاحبان کالا ، اظهار کنندگان و شرکتهای کشتیرانی می رساند، نظر به راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و امکان انجام تشریفات گمرکی قبل از ورود کالا به قلمرو گمرکی، لازم است در مبدا حمل کد ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی و همچنین تعرفه هشت رقمی کالا در بارنامه حمل قید گردد و شرکتهای کشتیرانی نیز موظف به دریافت این اطلاعات و درج آن در اطلاعات مانیفست الکترونیکی ارسالی می باشند.



شایان ذکر است گمرکات اجرایی برابر بخشنامه ای که متعاقب این اطلاعیه صادر می شود از ارائه تسهیلات به اظهار نامه هایی که اطلاعات درخواستی در بارنامه و ترخیصیه آنها قید نشده باشد خودداری خواهند کرد. همچنین در مواردی که صاحب کالا به دلایلی قبل از صدور ترخیصیه تغییر نماید شرکتهای کشتیرانی می بایست در زمان صدور ترخیصیه ، صاحب کالای نهایی را در اطلاعات ارسالی اصلاح و به گمرک ارسال نمایند.



 



جدید ترین اخبار بازرگانی، ترخیص کالا ، بخشنامه های گمرکی و بازرگانی



ترخیص کالا . صادرات . واردات . ترانزیت در کانال



کشف ماده مخدر شیشه از داخل بطری های دوغ توسط مأموران گمرک



 



مأموران گمرک ایران مقدار 3کیلو و 150 گرم ماده مخدر از نوع شیشه از داخل بطری های دوغ کشف کردند.



 



مأموران گمرک مرز رازی در محوطه نقطه صفر مرزی میان ایران و ترکیه ،ابتدا به یک خودروی سواری کاپوتاژی که بدون سرنشین رها شده بود مشکوک و تصمیم به بازرسی خودرو می گیرند که در بازرسی های فیزیکی مورد خاصی از خودرو کشف نمی شود.این بار ماموران گمرک تصمیم می گیرند با استفاده از سگ های مواد یاب به عملیات جستجو  ادامه دهند،در حین بازرسی سگ های مواد یاب به سمت سپر عقب خودرو رفته و به مأموران گمرک اعلام می کنند که شیء مشکوکی در داخل سپر خودرو جاسازی شده است.مأموران گمرک قبل از شکستن  سپر خودرو ابتدا با هماهنگی مرزبانی دستور قضایی اخذ و پس از شکستن سپر خودرو چند بطری دوغ پیدا می کنند  و  در  بررسی های بیشتر مقدار 3 کیلو و 150 گرم ماده مخدر از نوع شیشه از داخل بطری های دوغ کشف می شود.



هم اکنون در بیشتر گمرکات مرزی که خدمات امور مسافری ارایه می شود سگ های مواد یاب فعالیت می کنند.



آخرین اخبار رسمی و واقعی ،انتصابات، اطلاعات وبخشنامه های گمرک را در این کانال می توانید دنبال کنید.



با این لینک به کانال ما بپیوندید:



https://telegram.me/karvarzmehr



یادداشت / حمایت تأمین‌اجتماعی از حادثه‌دیده ناشی از کار مشروط به سابقه حق‌بیمه نیست



 



در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی (شامل؛ درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و...) مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌بیمه نیست و بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی ارائه می‌شود



 



کاهش ارزش پولی ملی، خسارتی فاجعه بار!



 



جان مینیارد کینز (1946_1883) اقتصاددان برجسته قرن بیستم می گوید:



 



"لنین دقیقا درست می گفت! برای واژگون کردن اساس یک ملت، هیچ وسیله ای ظریف تر و مطمئن تر از کاهش ارزش پول رایج نیست."



 



تنزل ارزش پول رایج، تمام نیروهای پنهان اقتصادی را در راستای نابودی به کار می گیرد و این عمل را به گونه ای انجام می دهد که حتی یک نفر از میلیون ها نفر نیز متوجه آن نمی شوند.



منبع:اقتصاد روز