شرح خبر

چگونگی واردات 14 قلم از روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی غیرتولیدی در داخل , مشکلات مودیان در اطلاعیه های معاملات فصلی و راه حل آن

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

چگونگی واردات 14 قلم از روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی غیرتولیدی در داخل



 



چگونگی واردات 14 قلم از روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.



متن بخشنامه صادره در این زمینه به شرح زیر است:



 



با توجه به نامه‌های شماره 59030/210/95 مورخ 1/10/95 و 61799/210/95 مورخ 14/10/95 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت دستور فرمایید به شرح ذیل اقدام نمایند:



درخصوص مفاد بند (1) مندرجات ذیل یادداشت فصل 27 کتاب مقررات صادرات و واردات اقلام مشمول ذیل تعرفه‌های 270900 (به استثنای روغن حاصل از مواد معدنی قیری)، 271111، 271112، 271113، 271121، 271129 و 27101210 ملزم به اعلام نظر وزارت نفت می‌باشند. همچنین اقلام زیر نیازمند اخذ مجوز موردی از وزارت یادشده نمی‌باشند. لازم به ذکر است کلیه موارد پیشگفت تا پایان سال 1395 دارای اعتبار می‌باشد.



1- روغن‌های نفتی و روغن‌های حاصل از مواد معدنی ... (شماره تعرفه 2710)، 2- روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن، 3- روغن صنعتی، 4- روغن پایه معدنی، 5- روغن موتور، 6- گریس، 7- روغن ترانسفورماتور، 8- روغن‌های نفتی ... (شماره تعرفه 27102000)، 9- آخال روغن، 10- وازلین و... (شماره تعرفه 2712، 271210، 27121010)، 11- ژله کابل، 12- موم پارافین با هر درصد و گرید، 13-پارافین با هر درصدی و 14- کک (شماره تعرفه 2713).



 



آخرین اخبار رسمی و واقعی ،انتصابات، اطلاعات وبخشنامه های گمرک را در این کانال می توانید دنبال کنید.



 



با این لینک به کانال ما بپیوندید:



 



https://telegram.me/karvarzmehr



یادداشت / اطلاعات حقوقی



 



اگر شخصی بدون اطلاع و رضایت دارنده حساب، چک وی را امضاء و صادر نماید و سپس در مقابل خرید کالا به شخص دیگری واگذار کند این عمل، می تواند از مصادیق کلاهبرداری یا خیانت در امانت باشد و صاحب حساب ( دارنده دسته چک ) که از این جریان، اطلاع نداشته باشد فاقد مسئولیت کیفری شناخته خواهد شد.



 



 



مشکلات مودیان در اطلاعیه های معاملات فصلی و راه حل آن



 



به دلیل آنکه اطلاعات مودیان توسط اپراتورهای آنها در سیستم سامانه گزارشات فصلی درج می‌شود،که شامل اطلاعاتی از جمله نام طرف قرارداد به علت تشابه اسمی، تاریخ ثبت در دفاتر قانونی، شناسه ملی، کد اقتصادی، شرح خدمت و یا حتی میزان مبلغ فاکتور و هزینه ممکن است به اشتباه درج شود که در نهایت  امکان اشتباه در تشخیص مالیات است.



 



یکی از آیتم های مهم ممیزان محترم مالیاتی در هنگام رسیدگی به دفاتر، گزارشات فصلی است که با مراجعه به سامانه، اطلاعات مودیان را دریافت کرده و با اسناد مثبته و دفاتر قانونی به تشخیص مالیات اقدام می‌کنند.



 



بدین صورت که گزارشات فصلی و دفاتر  تطبیق داده شده و در صورت عدم مغایرت مشکلی پیش نخواهد آمد اما در صورت مغایرت، اگر مودی وظیفه قانونی خود را انجام نداده باشد می بایست مطابق قانون جریمه شود که این امر مصداق عدالت است.



 



اما اگر یک شرکت یا مودی چه عمدا و چه سهوا در گزارش فصلی خود نام مودی مورد رسیدگی را اشتباها و یا با مغایرت در سامانه لحاظ کرده باشد، مودی رسیدگی شونده می‌بایست به شرکت یا مودی که اشتباها نام و یا سایر ‌مشخصات ایشان را اعلام کرده مراجعه و در خواست اصلاح در گزارش فصلی خود را بدهد تا مغایرت اصلاح شود.



 



حال به هر دلیلی، اگر طرف مقابل از حذف یا اصلاح گزارش خود امتناع ورزد این مودی متاسفانه بی هیچ دلیلی به چالش کشیده شده و به‌رغم آنکه کلیه وظایف قانونی خود را انجام داده است  به ناحق و به خاطر خطای دیگری، دچار بحران‌های فراوانی شده و محکوم به رد دفاتر و پرداخت مضاعف مالیات خواهد شد.



 



در نهایت آن شرکت می‌تواند بعد از پرداخت مالیات و جرائم مربوطه به دادگاه مراجعه کرده و از آن شرکت یا بازرگان خطاکار شکایت کند و در واقع بجای آرمان و هدف اصلی که کسب‌و‌کار است و شکوفایی اقتصاد کشور را رقم می‌زند، متاسفانه باید متوسل به وکیل و دادگاه شود.



 



لذا قانونگذاران مالیاتی به جهت رعایت عدالت مالیاتی و احقاق حق مودیان خود باید چاره‌ای قانونی اندیشیده و اقدام عملی برای رفع این مشکل کنند.



 



در حال حاضر میتوانید با مراجعه به دفاتر دادستانی انتظامی مالیاتی که در ساختمانهای امور مالیاتی مستقر میباشند ضمن ارائه اسناد و مدارک مستدل اثبات ادعا ، اینگونه اختلافات را پیگیری و رفع نمایید.



عیدی امسال کارگران ۱.۶ تا ۲.۴ میلیون تومان/ آغاز پرداخت عیدی با حقوق بهمن



 



حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.



 



عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران 812 هزار و 164 تومان است که طبق قانون حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 436 هزار تومان خواهد بود.



 



بنابراین کارگرانی که در سال  گذشته برابر با 2 پایه حقوق 712 هزار و 425 تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و 424 هزار و 850 تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری به میزان یک میلیون و 624 هزار و 328 تومان عیدی خواهند گرفت.



 



همچنین گروه هایی که به میزان 3 برابر حداقل دستمزد 712 هزار و 430 تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و 137هزار و 275 تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری این رقم به 2 میلیون و 436 هزار و 492 تومان افزایش می یابد.



 



کارفرمایان مکلف هستند عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند که معمولا برخی کارفرماها در بهمن ماه و برخی هم با حقوق اسفند پرداخت می کنند. البته برخی کارفرمایان هم پرداخت عیدی را به سال بعد موکول می کنند که تخلف است.