شرح خبر

تکلیف چک‌های سوخته در پلاسکو چیست , کسانی‌ که ۱۰ سال سابقه کار دارند چطور بیمه اختیاری شوند , پنج گام مهم براي رسيدن به روياها

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

 



متن / قانون مالیاتهای مستقیم



 



ماده ۱۶۵ ق.م.م : در مواردی كه بر اثر حوادث و سوانح از قبیل زلزله، سیل، آتش سوزی، بروز آفات و خشكسالی و طوفان و اتفاقات غیر مترقبه دیگر به یك منطقه كشور یا به مؤدی یا مؤدیان خاصی خساراتی وارد گردد و خسارت وارده از طریق وزارتخانه‌ها یا مؤسسات دولتی یا شهرداری‌ها یا سازمان‌های بیمه و یا مؤسسات عام المنفعه جبران نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند معادل خسارت وارده از درآمد مشمول مالیات مؤدی، در آن سال و سنوات بعد كسر و نسبت به آن دسته از مؤدیان كه بیش از ۵۰% اموال آنان در اثر حوادث مذكور از بین رفته است و قادر به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود نمی‌باشند با تصویب هیأت وزیران تمام یا قسمتی از بدهی مالیاتی آنها را بخشوده یا تقسیط طولانی نماید.



 



آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.



 



تکلیف چک‌های سوخته در پلاسکو چیست؟



 



با توجه به عدم قابلیت دسترسی به چک‌هایی که مغازه‌داران از مشتریان یا به هر حال بدهکاران خود دریافت کرده بودند، اکنون این موضوع مطرح است که چگونه آن‌ها می‌توانند درباره‌ این اسناد اقدام کنند یا برای وصول طلب خود از صاحبان چک‌ها مدعی شوند.



 



اما نگاهی به قانون چک و همچنین پرس‌وجوی این ماجرا از مقامات بانکی نشان از آن دارد که ظاهرا هیچ راه قانونی از طریق بانک برای دریافت مبالغ چک‌های در اختیار کسبه – آن‌هم در نبود چک های صادر شده – وجود ندارد.



این در حالی است که مراجعه به دستورالعمل حساب جاری با این‌که با گزینه‌های مختلف از جمله شرایط افتتاح حساب یا عدم پرداخت وجه چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت، نحوه رفع سوء اثر، موارد خاص در برداشت و محرومیت‌ها و مجازات‌های مربوط به حساب‌های جاری و چک همراه است، هیچ راهی برای این‌که اگر یک طلبکار چکی را دریافت کرده و آن را از دست داده است چه باید  انجام دهد، وجود ندارد.



ظاهرا راهکار موجودی که در حال حاضر برای تعیین سرنوشت چک‌های سوخته وجود دارد مربوط به توافقی است که باید بین صاحب چک یعنی صادرکننده آن و گیرنده انجام شود. به عبارتی صاحبان چک‌های سوخته بتوانند با طرف بدهکار به توافق رسیده و چک مجددی برای آنها صادر شود،



 



قابل توجه بازرگانان محترم، در صورتی که پس از استعلام ضوابط کالایی پیش فاکتور خود، علاوه بر مجوزهای اعلام شده توسط سازمان توسعه تجارت، مجوز/مجوزهای دیگری را برای انجام ثبت‌سفارش خود لازم می‌دانید، می‌توانید پس از انتخاب گزینه "درخواست مجوز"، سازمان مربوطه را برای کالای مدنظر خود از بخش "افزودن سازمان اختیاری" انتخاب نموده و درخواست مجوز خود را به آن سازمان نیز ارسال فرمایید. 



هنگام معاملات وکالتی به چه نکاتی باید توجه شود؟



 



 



در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد قبل از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند، کتباً استعلام شود.



 



مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون مبایعه نامه وصرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود.



 



جهت پیشگیری ازسوء استفاده در آینده، دقت شود که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد.



 



از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول وغیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب گردد.



 



درصورت انجام معامله با وکالت رسمی مانند املاک در رهن بانکها در کمترین زمان نسبت به انتقال رسمی ملک اقدام شود.



 



چنانچه معامله ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکالتنامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، بدقت مطالعه شود تا مشخص شود وکیل دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد.



 



در تنظیم سند وکالت بلاعزل از آنجاییکه موکل حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، لذا بطور صریح در وکالتنامه قید شود که موکل حق دخالت و اجرای آنرا ازخود سلب و ساقط کرد.



 



پرسش پاسخ بیمه ای



 



کسانی‌ که ۱۰ سال سابقه کار دارند چطور بیمه اختیاری شوند؟



 



اگر کسی بخواهد بیمه خویش فرما شود دو نوع است: اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد . در بیمه اختیاری که نیاز به ۳۰ روز سابقه قبلی است حق بیمه ۲۶ درصد حقوق توافق شده است.



 



کسانی که بالای ده سال سابقه دارند میانگین یکسال آخر مبنای پرداخت حق بیمه خواهد بود. باتوجه به این توضیحات حقوق فرد متقاضی در همان حداقل پذیرفته می شود که ۲۶ درصد حداقل حقوق( ۸۱۲۰۰۰ تومان ضرب در ۲۶ درصد ) است



اگر هر شب به جای تماشای تلویزیون، پانزده دقیقه مطالعه کنید، سالی حدود پانزده کتاب را می‌خوانید!



 



اگر روزی پانزده دقیقه ادبیات کلاسیک بخوانید، در مدت هفت سال، صد کتاب بزرگ ادبیات کلاسیک را خوانده‌اید!



 



این گونه تبدیل به یکی از باسوادترین افراد در نسل خود می‌شوید!



 



همه این ها با پانزده دقیقه مطالعه قبل از خواب حاصل می‌شود !



 



برایان_تریسی 



پنج گام مهم براي رسيدن به روياها:



 



١. لیستي از تمام خواسته ها و آرزوهات تهيه كن.



 



٢. شور و اشتياقت رو بالا ببر! اينو بدون كه اگه خواسته اي موجب تغيير تپش قلبت نشه،قطعا روياي خوبي نيست.



 



٣. اگه مدتي هست كه اين رويا رو داشتي و به اون نرسيدي، از خودت بپرس علت اين ناكامي چي بوده. پس براي كسب مهارت هاي لازم براي رسيدن به هدفت اقدام كن يا از كساني كمك بگير كه به مشابه خواسته ي تو رسيدند.



 



٤. همين امروز قدم اول رو بردار و به بهترين روش ها فكر كن.



 



٥. شهامت خودت رو در طول مسير حفظ كن و يادت باشه در دل هر شكستي كه تو اين مسير رخ ميده، درسي وجود داره كه بايد خوب ياد بگيري!



 



فرق بین " پیش پرداخت "  و " علی الحساب "



 



برابر مواد ۲۸ و ۲۹ قانون محاسبات عمومی کشور تعریف پیش پرداخت و  علی الحساب بشرح زیل بیان شده است



 



اده ۲۸ : پیش پرداخت عبارت است از ، پرداختی که از محل اعتبارات مربوط بر اساس حکم و قراردادها طبق مقررات پیش از انجام تعهد صورت میگیرد .



 



ماده ۲۹ : علی الحساب عبارت است از ، پرداختی که به منظور ادای قسمتی از تعهد با رعایت مقررات صورت میگیرد .



 



در کل علی الحساب در ازای خدماتی که انجام شده پرداخت می گردد ، ولی پیش پرداخت جهت خدماتی که در آینده دریافت خواهد شد پرداخت می گردد