شرح خبر

قبل از اینکه به یک استارت آپ بپیوندید، این 5 سوال را از خودتان بپرسید

دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

فوربز منتشر کرد



قبل از اینکه به یک استارت آپ بپیوندید، این 5 سوال را از خودتان بپرسید



    آیا توان مالی دارید؟

برای پاسخ به این سوال باید صادق باشید. شما باید فرض کنید که حقوق صاحبان سهام صفر نخواهد بود. همچنین شما باید آماده زنده ماندن و سپری کردن زندگی خود برای یک دوره 3 تا 6 ماهه بدون حقوق و دستمزد باشید. چرا که احتمالا یک مورد اشتباهی وجود دارد که و شما آن را پرداخت نکرده‌اید.



آیا فکر می کنید  این کسب و کار می تواند از لحاظ مالی موفق باشد؟

راه‌های بسیاری برای پاسخ به این پرسش وجود دارد؛ سرمایه‌گذاران باتجربه در این بخش از مزیت نسبی برخوردارند. اگر یک شرکت از قبل در حال درآمدزایی باشد و مایل باشد این اطلاعات را با شما در میان بگذارد، یک علامت مثبت به شمار می‌آید. پرسش حقیقی این است: آیا شما پس‌اندازتان را در این کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ اگر پاسخ این پرسش نه باشد، شما احتمالا نمی‌خواهید با ارزش سهام آن شرکت به شما پول پرداخت شود.



آیا شما با بنیانگذاران شرکت هم‌عقیده هستید؟

شما زمان بیشتری را با مردم می‌گذارند تا به خانواده و دوستانتان. همچنین مراحل بعدی شغل شما با این افراد گره خورده است. بنیانگذار خوب می‌تواند باعث ایجاد یک شرکت موفق شود. بنیانگذار بد هم باعث می.شود شرکت شکست بخورد یا اصول اخلاقی شما را به خطر بیندازد.



  شما علاقه.مندید در ماموریت باشید یا در تولید؟

بنا به درخواست بنیانگذار شما زمان زیادی را در ساخت.وساز می‌گذرانید، می‌فروشید یا درباره تولید فکر می‌کنید.



آیا نقشی واقعی برای شما وجود دارد که ایفا کنید؟

هرچه شما با تجربه‌تر (و در نتیجه گران‌تر) باشید، این سوال مهم‌تر می‌شود. اگر بر فرض مثال، شما یک مدیر بازاریابی باشید که روی مدیریت گروه‌های بزرگ تمرکز کرده، احتمالا ایده خوبی نیست که تکروی کنید. از طرف دیگر، اگر شرکت واقعا به یک مدیر بازاریابی نیاز داشته باشد و بودجه کافی هم برای ساخت یک تیم حقیقی داشته باشد، به نظر عالی می‌آید