شرح خبر

ثبت شناسه کالاها در اظهارنامه گمرکی الزامی شد.

یکشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶

 قابل توجه کلیه صاحبان کالاهای وارداتی و نمایندگان آنها



 ثبت شناسه کالاها در اظهارنامه گمرکی الزامی شد.



 گمرک ایران در راستای ارائه تسهیلات بیشتر در هنگام انجام تشریفات ترخیص کالای وارداتی و با استفاده از تجربه موفق ثبت اطلاعات شماره های یکتای تلفن همراه (IMEI) و شماره شناسایی خودروها (VIN) در نظر دارد طرح ثبت شناسه بین المللی کالاها در اظهارنامه گمرکی را به صورت آزمایشی اجرایی نماید.



 بر این اساس واردکنندگان محترم می بایست از مورخه 1/11/96 ، در زمان اظهار کالا به گمرک ، اطلاعات شناسه های کالا اعم از GTIN , IRC و ... را بر اساس فایل آموزشی پیوست به گمرک ارائه نمایند.



نکته مهم : اجرای این طرح برای تمامی گروه های کالایی مشخص شده اعم از کالاهای دارای ثبت سفارش یا بدون ثبت سفارش انجام خواهد شد.



 گمرک ایران این اطلاعات را در راستای مکانیزاسیون تشریفات گمرکی بهره گیری می نماید و امید دارد با همکاری لازم از سوی سایر سازمان های همجوار و ذینفعان حوزه تجارت کشور، این فرآیند را به صورت کاملا الکترونیک عملیاتی نماید.



 همچنین در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و با توجه به آزمایشی بودن اجرای این طرح، صاحبان کالا، اظهارکنندگان و سایر صاحب نظران می توانند نظرات خود را درباره اجرای طرح شناسه کالا در گمرک ، از طریق اکانت @poshtibanArzesh به گمرک ایران منتقل نمایند.



برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی ، دارایی ، بیمه ، حسابداری و سایر مطالب علمی به کانال @karvarzmehr ما  بپیوندید.