شرح خبر

صاحبان کارت‌های ملی اجاره‌ای در دام مالیاتی

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

صاحبان کارت‌های ملی اجاره‌ای در دام مالیاتی



 این روزها بازار ارز بسیار متلاطم شده است و عده ای به دنبال سوءاستفاده از این شرایط به هر طریقی می باشند. به گفته فعالان بازار ارز برخی صرافی ها با دریافت کارت های ملی مردم از این کارت های ملی سوءاستفاده نموده و این باعث خواهد شد تا در آینده صاحبان این کارت های ملی با مشکلات عدیده ای چون پرداخت مالیات های سنگین رو به رو شوند!



 به گفته فعالان بازار ارز برخی از این صرافی ها کارت ملی افراد را می گیرند ولی رسیدی در قبال آن به فرد پرداخت نمی کنند. سپس به نام فردی که تقاضای مثلاً هزار دلار را داشته، صد هزار دلار برداشت می کنند و به صاحب کارت ملی همان هزار دلار را پرداخت می کنند و ۹۹ هزار دلار را برای خود بر می دارند. 



 یا به نقل از یکی از فعالان بازار ارز که با خبرگزاری تسنیم مصاحبه ای را ترتیب داده است در بیش از ۹۰ درصد از صرافی ها تنها کارت ملی داد و ستد می شود. 



 به گفته این فعال بازار، این صرافی ‌ها هر کارت ملی را بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان روزانه، برای ثبت در سیستم سنا (سامانه نظارت ارزی) و دریافت دلارهای بانکی اجاره می ‌کنند، ولی در بازار آزاد با اختلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی به ‌فروش می ‌رسانند و حاصل این کارت‌ های ملی اجاره ‌ای، سود بین ۱۰ تا ۱۵ میلیونی صرافی ‌ها در هر روز است.