شرح خبر

۲۰ کشوری که کالاهایشان برای ایرانیان جذاب است

چهارشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهایی است که نام شان در فهرست مبدأهای عمده واردات ایران در روز ۱۶فروردین ماه سال ۹۵ قرار گرفته است.



Image result for ‫صادرات ایران‬‎

 اقتصاد نیوز نوشت: کشورهای چین، رومانی، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان، برزیل، هند، فدراسیون روسیه، مالزی، سوئد، ایرلند و کره پیش از ایالات متحده آمریکابه ترتیب مبدأ عمده واردات ایران در روز ۱۶ فروردین ماه سال ۹۵ هستند.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه اطلاعاتی گمرک ایران، پس از ایالات متحده آمریکا نیز بیشترین واردات به ایران در روز ۱۶ فروردین ماه سال ۹۵ به ترتیب از کشورهای بلژیک، آذربایجان، ایتالیا، فرانسه، فنلاند و تایوان انجام شده است.

قرار گرفتن نام آمریکا در فهرست مبدأهای عمده واردات ایران از آمریکا در حالی است که ثبت سفارش واردات کالا از این کشور مدتی است ممنوع شده و به نظر می رسد همچنان به واسطه ثبت سفارش های پیش از ممنوعیت، واردات کالا از آمریکا به ایران انجام می شود.

در همین روز کشورهای چین، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، عمان، ترکمنستان، هند، روسیه، گرجستان، کویت، قطر، ایتالیا، ارمنستان، بلغارستان، رومانی، ازبکستان و قزاقستان به ترتیب مقصد عمده صادرات ایران هستند.