شرح خبر

تعيين كد شناسه ارزش كالا در سامانه TSC

یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

گمرك جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه اي از صاحبان صنايع و شركت‌هاي توليدي واردكننده مواد اوليه و كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي دعوت كرد تا به‌منظور تعيين كد شناسه ارزش كالا در سامانه TSC، مدارك و اسناد مثبته مربوط به كالاهاي تجاري را به دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك ايران ارائه نمايند.به گزارش روابط عمومي گمرك ايران ، در اين اطلاعيه كه به امضاي فرود عسگري معاون فني و امور گمركي رسيده، آمده است: با عنايت به نامگذاري سال جديد با عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و پيرو تأكيدات مقام محترم رياست كل گمرك ايران، در راستاي ايجاد رويه واحد در بررسي و تعيين ارزش گمرك ايران اقدام به طراحي و بهره‌برداري از سامانه ارزش (Tarrif specification code) TSC و بانك اطلاعات ارزش پايه كالا با ايجاد كد انحصاري براساس مشخصات دقيق فني و بر پايه كد تعرفه نموده است.

در قسمت ديگري از اين اطلاعيه  آمده است: 

سامانه TSC يك كد چهاررقمي است كه در انتهاي هر رديف تعرفه كالا پيش‌بيني شده است، اين كد براساس مشخصات فني كالا به منظور تعيين ارزش براي هر واحد كالا طراحي و به تعبيري شناسه ارزش كالا مي‌باشد، لذا پس از ارائه مدارك و اختصاص كد TSC، اظهارنامه به‌صورت خودكار به مرحله بعد هدايت و در صورت عدم اختصاص، پيغام خطا داده و بررسي ارزش برمبناي اظهارنامه ارزش تكميل شده به كارشناس واگذار مي‌شود.

بخشنامه مزبور مي‌افزايد: به منظور شفاف‌سازي، كاهش اختلاف ارزش، يكسان‌سازي و وحدت رويه در گمرك و اطلاع صاحبان صنايع، تجار و واحدهاي توليدي كالا و خدمات از ارزش پايه كالاهاي وارداتي (TSC) و در اجراي استاندارد 5-9 كنوانسيون تجديدنظر شده كيوتو در مورد ساده و هماهنگ‌سازي تشريفات گمركي مصوب سال 1389 مجلس شوراي اسلامي ايران و تسهيل و تسريع در امر واردات و ترخيص كالا و خدمات، از كليه صاحبان صنايع و شركت‌هاي توليدي واردكننده مواد اوليه، كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي دعوت مي‌گردد با ارائه پروفرم، فاكتور و يا سوابق ترخيص و ساير اسناد مثبته جهت ايجاد و توليد كد شناسه ارزش كالا به دفتر بررسي و تعيين ارزش كالا واقع در خيابان شهيد بهشتي ساختمان مركزي گمرك جمهوري اسلامي ايران و يا از طريق دورنگار به شماره 88735759 و يا ايميل g.d.v.t@irica.org ارسال نمايند.



برای رویت ارزش های موجود ، می توانید به سایت http://epl.irica.ir/TscViewPage?0    مراجعه کنید و جهت آموزش ترفندهائی جهت جستجوی بهتر در سامانه ارزش گمرک ، لطفا اینجــــا را کلیک کنید



خبر جدید



دسترسی شهروندان به ارزش های گمرکی آسان تر شد

رونمایی از مدل جدید اعلام ارزش های گمرکی در بستر اینترنت



گمرک ایران به منظور دسترسی آسان شهروندان به ارزش های گمرکی کالاهای وارداتی از مدل جدید اعلام ارزش های گمرکی در بستر اینترنت رونمایی کرد .



گمرک ایران جهت تسریع در فرایند های گمرکی و ایجاد تسهیلات ویژه در فضایی تعاملی و نیز به منظور ارائه خدمات بهتر،از صفحه ی #شناسه_ارزش که با متد های مارکتینگ بر روی بستر اینترنت طراحی شده رونمایی کرد تا بتواند گامی بلند در راستای تسهیل فرآیند های گمرکی بردارد. 



بر این اساس از این پس می توانید با استفاده از آدرس جدید سایت شناسه_ارزش به آدرس : tsc.irica.co اقدام به جستجوی کالای خود کنید.



این اقدام گمرک با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات امور گمرکی و در چارچوب حقوق شهروندی صورت می گیرد تا اطلاعات ارزش گذاری کالاها به نحو شایسته و آسان تری در اختیار مردم در بستر اینترنت قرار گیرد و جستجوی کالاها هم در فضای آسان تری انجام پذیرد . دسترسی به ارزش کالاهای وارداتی پس از الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه آنلاین ارزش امکان پذیر شده بود اما با اقدام جدید ، کالاها به شکل آسان تری طبقه بندی شده و امکان جستجوی انواع کالاها به شکل آسان تری فراهم شده است .



 شما می توانید کالاهای وارداتی خود که در دسته بندی های این صفحه لحاظ نشده است به کاربری @poshtibanArzesh با قید تعرفه اعلام نمایید.



قبل از راه اندازی گمرک الکترونیک ، امکان دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در گمرک فراهم نبود و حتی بازرگانان و تجار نمی توانستند به اطلاعات ارزش پایه کالاها در گمرک دسترسی داشته باشند اما امروز به کمک گمرک الکترونیک این امکان فراهم شده و نه تنها تجار و بازرگانان بلکه تمامی شهروندان به آسانی می توانند در بستر اینترنت به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند .



برای دریافت آخرین آئین نامه اجرائی گمرک ایران ، لطفا اینجـــــــــــا را کلیک کنید