شرح خبر

آرشیو خبری سایت از تلگرام 1

یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵

 



قابل توجه شرکت های تجاری و تجار محترم  :



جهت تبادل اطلاعات بین صاحبان اظهارنامه های کالاها متقاضیان میتوانند از طریق سامانه "بازار" و جستجوی کالای مورد نظر خود، از طریق پیامک ارسالی توسط سامانه گمرک با صاحبان اظهارنامه های جستجو شده ارتباط برقرار کرده و در صورت تمایل صاحب اظهار نامه، پس از مشاهده پیامک (متن) ارسالی توسط درخواست کننده، با ایشان ارتباط برقرار خواهد کرد.

https://telegram.me/karvarzmehr

در حال حاضر اجرای سامانه به صورت آزمایشی بوده و از طریق آدرس اینترنتی http://bazaar.irica.co در دسترس می باشد.



*********

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی و بازرگانی به کانال شرکت کاروررمهر https://telegram.me/karvarzmehr  بپیوندید



 یادداشت / پرسش و پاسخ ، بیمه



 طبق قانون پرداخت کمک‌هزینه به کارگر در تمام سال ۳۰روز است.

https://telegram.me/karvarzmehr

( کمک هزینه های مسکن، خواروبار و عائله مندی و پرداخت این کمک ها ۳۰ روز است )



 سوال :  آیا در نیمه اول سال که ماهها ۳۱ روزه هستند باید به کارگران از بابت کمک هزینه های مسکن، خواروبار و عائله مندی ۳۱ روزه پرداخت گردد یا ۳۰ روز؟



 پاسخ : از آنجا که در مقررات مربوط به کمک هزینه های مسکن، خواروبار و عائله مندی، پرداخت این کمک ها بصورت ماهانه قید شده است و ماه نیز از نظر احتساب موارد قانونی مستنداً به ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، ۳۰ روز است لذا مزایای یاد شده در تمام ماههای سال اعم از ۳۱ روزه، ۳۰ روزه و ۲۹ روزه در قالب تعریف شده در ماده قانونی مرقوم یعنی ۳۰ روزه پرداخت خواهد شد. بدیهی است کارگاههائی که این کمک هزینه ها را در شش ماه اول سال ۳۱ روزه پرداخت می کنند این رویه جزء شرایط کار کارگران محسوب و کماکان معتبر خواهد بود.

https://telegram.me/karvarzmehr



طرح ترابرپذیری موبایل چیست ؟     معاون وزير ارتباطات با اعلام آغاز تجاري طرح ترابردپذيري موبايل، از جابجايي سيم‌کارت بيش از ۳۰۰۰ مشترک در فاز آزمايشي اين طرح خبر داد.

علي‌اصغر عميديان امروز (يکشنبه) در مراسم رونمايي از فاز تجاري طرح «ترابردپذيري موبايل» که اين امکان را به مشترک مي‌دهد که بتواند با حفظ شماره خود، اپراتور موبايل خود را تغيير دهد، اظهار داشت: با اجراي طرح اين امکان براي مشترکان ايجاد شده است که اگر از هزينه، کيفيت، تنوع خدمات و پوشش‌دهي اپراتور خود رضايت دارند، بدون دغدغه تغيير شماره، از خدمات و سرويس‌هاي ساير اپراتورها استفاده کنند. https://telegram.me/karvarzmehr



 قابلیت فروش ملکی که در رهن بانک است .



 در صورتی که ملکی در رهن بانک قرارداشته باشد، اما مالک با حفظ حقوق مرتهن، آن را فروخته باشد آیا خریدار می تواند با پرداخت بدهی مالک، از بانک تقاضای فک رهن کند ؟

https://telegram.me/karvarzmehr

وفق نظریه مشورتی شماره ۷ /۴۶۲۲ مورخ ۴/ ۷/ ۱۳۸۴ اداره کل حقوقی قوه قضائیه که مشعر است :



《 با توجه به این که طبق ماده ۷۹۳ قانون مدنی و رای وحدت رویه ۶۲۰ مورخ ۲۰/ ۷/ ۸۶  هیات عمومی دیوان عالی کشور معاملات مالک نسبت به مال مرهون در صورتی که نافی حق مرتهن نباشد نافذ است و بر اساس ماده ۳۶۲ قانون مدنی خریدار قائم مقام قانونی فروشنده تلقی می شود، مضافاٌ به این که ماده ۲۶۷ قانون مدنی ایفاء دین از جانب غیر مدیون را هم جایز شمرده است، لذا در فرض استعلام خریدار پس از پرداخت بدهی مدیون به بانک می تواند تقاضای فک رهن نماید و مباشرت راهن شرط نیست 》.

https://telegram.me/karvarzmehr



متن / قانون مالیاتهای مستقیم



 ممنوع الخروجی بدهكاران مالياتي /



ماده ۲۰۲ : سازمان امور مالیاتی کشور می تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها :



برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذیربط از بیست درصد (۲۰%) سرمایه ی ثبت شده و یا مبلغ پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ،

https://telegram.me/karvarzmehr

سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی  بیشتر از ده درصد (۱۰%) سرمایه ی ثبت شده و یا دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ،



سایر اشخاص حقیقی بیشتر از یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰)  ریال .



بیشتر است از کشور جلوگیری کند .



حکم این ماده در مورد اشخاص عازم سفر واجب با درخواست و تأیید مراجع ذی‌ربط اعزام‌کننده مبنی بر میسور نبودن پرداخت بدهی مالیاتی مربوط ، با اخذ تضمین لازم جاری نمی‌باشد.



 حكم اين ماده در مورد مدير يا مديران مسئول اشخاص حقوقي خصوصي بابت بدهي قطعي مالياتي شخص حقوقي اعم از ماليات بر درآمد شخص حقوقي يا ماليات‌هايي كه به موجب اين قانون شخص حقوقي مكلف به كسر و ايصال آن مي‌باشد و مربوط به دوره مديريت آنان بوده نیز جاری است .

https://telegram.me/karvarzmehr



۱۰ روش برای تقویت شبکه Wi-Fi در خانه و محل کار                            *****  استفاده از شبکه WiFi به یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت در خانه و محل کار تبدیل شده است. ولی گاهی همین روش مفید می‌تواند مشکلاتی آزاردهنده را برای ما ایجاد کند. اگر شما هم در استفاده از شبکه WiFi دچار مشکلاتی نظیر افت سرعت، ضعف سیگنال یا مشکلاتی ازاین‌دست هستید، در این مطلب با ۱۰ روش آشنا خواهید شد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شبکه WiFi خانه یا محل کار خود را تقویت کنید. با ما همراه باشید.

https://telegram.me/karvarzmehr


۱. از فناوری‌های به‌روز شبکه WiFi استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از سرعت و امنیت کامل شبکه WiFi، استفاده کردن از سخت‌افزارهای به‌روز است. ما به‌تازگی یک راهنمای خرید مودم هم منتشر کردیم که در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که استانداردهای A، B و G قدیمی و کند هستند، استاندارد N عالی است، ولی استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac می‌تواند بالاترین سرعت را برایتان فراهم کند. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از سرعت کامل، علاوه بر روتر، کارت شبکه‌ی کامپیوتر یا هر گجتی که با آن به شبکه وصل می‌شوید هم باید از استاندارد AC پشتیانی کند.

۲. محل مناسب قرارگیری روتر را بیابید

شاید برخی از روترها و مودم‌ها ظاهر چندان زیبایی نداشته باشند، ولی نباید آن‌ها را در داخل کابینت مخفی کنید. اگر دوست دارید سیگنال WiFi در بهترین حالت قرار داشته باشد، باید مودم در فضایی باز و فاقد هرگونه دیوار یا مانع قرار دهید. آنتن‌های مودم در حالت عمودی قرار دهید و تا جای ممکن ارتفاع محل قرارگیری مودم را بالا ببرید. در نهایت اطمینان حاصل کنید روتر تا جای ممکن در بخش مرکزی منزل یا محل کار قرار داشته باشد تا در کل فضای ساختمان بهترین پوشش ممکن را فراهم کند.

۳. کانال رادیویی مناسب را پیدا کنید

اگر همسایه‌های شما هم از روتر WiFi‌ استفاده کنند این احتمال وجود دارد که تداخل سیگنال‌ها موجب تضعیف آن‌ها شود. روترهای بی‌سیم می‌توانند در چند کانال مختلف کار کنند و شما بهتر است روتر خود را روی کانالی قرار دهید که کمترین تداخل ممکن را داشته باشد. برای پیدا کردن بهترین کانال WiFi در منزل یا محل کارتان می‌توانید از ابزارهایی نظیر Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.

۴. تداخل ناشی از سایر لوازم الکترونیکی را به حداقل برسانید

این تنها سایر روترها نیستند که می‌توانند با امواج شبکه WiFi شما تداخل داشته باشند. تلفن‌های بی‌سیم، اجاق‌های مایکروویو و سایر لوازم خانگی هم می‌توانند سیگنال WiFi را تخریب کنند. استفاده از روترهای دوبانده (Dual-Band) می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. همچنین می‌توانید تلفن بی‌سیمی خریداری کنید که در باند دیگری کار می‌کند. اگر هم ترجیح می‌دهید سخت‌افزار جدیدی نخرید، می‌توانید شانس خود را با دور کردن مودم وایرلس از وسایلی که احتمال تداخل دارند امتحان کنید.

۵. با تمهیدات امنیتی بهتر دزدان Wi-Fi را ناکام بگذارید

حتی اگر روتر شما پسورد داشته باشد باز هم ممکن است به‌راحتی هک شود. راه‌های ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مچ دزدان WiFi را بگیرید، ولی بهترین کار این است که با رعایت بهتر نکات امنیتی راه را بر روی آن‌ها سد کنید. استفاده از پسوردهای WPA کاملا ضروری است ولی حتی این پسوردها را هم می‌توان هک کرد. خاموش کردن قابلیت WPS روتر و استفاده از فیلتر مک آدرس جزو بهترین روش‌ها برای مقابله با حملات هک پسورد WiFi‌ است.

۶. اپلیکیشن‌هایی را که پهنای باند را اشغال می‌کنند کنترل کنید

اگر شخصی در شبکه به‌صورت مکرر از ویدیو چت، بازی‌های آنلاین، فایل‌های تورنت یا سرویس‌های استریمینگ استفاده کند، در واقع پهنای باند را اشغال و سرعت اینترنت را برای سایر افراد کاهش می‌دهد. خوشبختانه شما می‌توانید از چیزی به نام Quality of Servise یا با اختصار QoS بهره بگیرید تا این فعالیت‌ها را کنترل کند. با استفاده از تنظیمات QoS روتر می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی را در اولویت استفاده از پهنای باند قرار دهید تا مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها به پهنای باند مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

۷. محدوده‌ی پوشش Wi-Fi را با ترفندهای دست‌ساز افزایش دهید

اگر با رعایت تمام نکات گفته‌شده هنوز هم روتر شما به‌طور کامل فضای خانه یا محل کار را پوشش نمی‌دهد، می‌توانید محدوده‌ی پوشش آن را با ترفندهایی دست‌ساز گسترش دهید. یکی از ترفندهای موردعلاقه‌ی ما استفاده از ورق‌های آلومینیوم فویل است. البته همان‌طور که در تصویر می‌بینید می‌توانید برای این روش از یک قوطی فلزی نوشابه هم استفاده کنید. نتیجه‌ی این روش‌ها خیره‌کننده نیست ولی درهرحال با به کار بردن آن‌ها قادر خواهید بود بدون زحمت زیاد اندکی حداکثر فاصله‌ی پوشش روتر را افزایش دهید.



https://telegram.me/karvarzmehr

۸. سیگنال روتر را با هک کردن تقویت کنید

یکی از روش‌های عالی دیگر برای گسترش دادن پوشش روتر این است که آن را هک و فریمور DD-WRT (یا یکی از فریمورهای مشابه دیگر) را روی آن نصب کنید. این فریمور نه‌تنها امکانات امنیتی بسیار زیاد و قابلیت‌های بهبودیافته‌ی دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه امکان تقویت کردن قدرت سیگنال انتقال اطلاعات را هم فراهم خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که این کار می‌تواند به روتر آسیب بزند، ولی اغلب روترها می‌توانند افزایشی تا سقف ۷۰میلی وات را بدون ایجاد هیچ مشکلی تحمل کنند. با این کار محدوده‌ی پوشش شبکه‌ی WiFi شما به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

۹. روتر قدیمی خود را به ریپیتر تبدیل کنید

اگر هیچ‌کدام از ترفندهای قبلی کارساز واقع نشود، به یک گسترش‌دهنده‌ی پوشش شبکه نیاز خواهید داشت. رنج اکستندرها خیلی گران نیستند ولی اگر نمی‌خواهید برای خرید سخت‌افزار جدید هزینه‌ای بپردازید، می‌توانید با استفاده از فریمور DD-WRT، یک روتر وایرلس قدیمی را به اکستندر تبدیل کنید. توجه داشته باشید که احتمالا سرعت اتصال شما از طریق این اکستندر به‌خوبی اتصال مستقیم نخواهد بود. ولی درهرحال اگر برای دسترسی به شبکه‌ی WiFi در مرزهای خانه‌ی خود مشکل دارید، این روش با هزینه‌ای ناچیز کارتان را راه می‌اندازد.

۱۰. برای روتر زمان‌بندی ریبوت شدن تنظیم کنید

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که مجبورید برای حفظ عملکرد خوب روتر هرازگاهی آن را ریبوت کنید، یک راه‌حل بهتر برای این کار وجود دارد. می‌توانید ابتدا آزمایش‌هایی را ترتیب دهید تا مطمئن شوید مشکل ناشی از گرما، فریمور قدیمی یا دانلود بیش‌ازحد نیست ولی در نهایت یک شیوه‌ی ساده برای حل مشکل وجود دارد؛ کافی است روتر را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که روزی یک‌بار یا بیشتر به‌صورت خودکار ریبوت شود. برای این کار می‌توانید از فریمور DD-WRT یا یک خروجی قدیمی تایمردار استفاده کنید. بدین ترتیب احتمالا کمتر نیاز پیدا خواهید کرد تا روتر را به‌صورت دستی ریبوت کنید.  https://telegram.me/karvarzmehr



سلام دوستان عزيز مستحضر باشيد اين بخشنامه ازهمين امروز اجرايي شده است و ٤ درصد ماليات علي الحساب  ازمجموع حقوق ورودي  وازرزش سيف كالا اخذ ميشود بنابراين درمحاسبات كالاهاي وارداتي  اين را مدنظر داشته باشيد

اين ماليات صرفا زمان پرداخت ماليات تشخيصي وقطعي  براي دارنده كارت بازرگاني مورداستفاده قرارميگيرد وبراي كساني كه كه ازكارت هاي بازرگاني ديگران استفاده ميكنند يك ماليات قطعي وتمام شده است ضمنا چنانچه گمرک تشخیص دهد کالا با استفاده از کارت دیگران ترخیص می شود ، میتواند تقاضای مفاصا حساب مالیاتی نماید.

بنابراين پيشنهاد ميكنيم به فكر اخذكارت  بازرگاني معتبر به نام شخص وياشركت خودباشيد چون  اين ماليات غيرقابل  برگشت است  https://telegram.me/karvarzmehr



 ساعت خوابیدن و اهمیت آن در زیبایی و سلامتی ؛؛؛



 ساعت ۹ تا ۱۱ شب :



زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد.



 ساعت ۱۱ تا ۱ شب :



عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.



 ساعت ۱ تا ۳ نیمه شب :



عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

https://telegram.me/karvarzmehr

 ساعت ۳ تا ۵ صبح :



عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.

بعضی مواقع دیده شده که افراد در این

زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.



 ساعت ۵ تا ۷ صبح :



این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.



 ساعت ۷ تا ۹ صبح :



جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید.



 دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.



در نتیجه باعث میشود کم کم شما زیبایی و سلامتی خود را از دست بدهید ....  https://telegram.me/karvarzmehr



شرایط تنظیم وتحریر صحیح چک



تنظیم چک از سوی صادرکننده، بگونه‌ای که قابل‌ وصول نباشد، جرم است .



برابر با ماده ۳ قانون چک در صورتی که صادرکننده، چک را به نوعی تنطیم نماید که قابل وصول نباشد، از قبیل عدم تطابق امضاء و نحوه انجام آن، این عمل جرم می باشد.

https://telegram.me/karvarzmehr



 بیمه_مسئولیت بانام و بی نام رابیشتر بشناسیم



يكي از تفاوت هاي عمده بيمه مسئوليت با نام و بي نام در اين ميباشد كه در بيمه مسئوليت با نام دقيقا نام افراد بيمه شده در بيمه نامه مسئوليت قيد شده و فقط در صورت بروز حادثه براي همين افراد خسارت پرداخت ميشود.



اما در بي نام كارفرما ليستي از كاركنان خود را ارائه داده و درخواست مينمايد مثلا از بين بيست نفر پرسنل به ميزان چهار نفر بي نام پوشش دريافت كند و تحت شرايط بيمه نامه تا تعداد چهار نفر در مدت بيمه نامه ميتواند خسارت دريافت كند حال اين چهار نفر هركدام از پرسنل ميتوانند باشند.



بیمه نامه مسئولیت کارفرما رایج ترین نوع بیمه مسئولیت ، بوده و از سه شاخه تشکیل شده است :



1 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- تجاری،صنعتی ، خدماتی،بازرگانی

https://telegram.me/karvarzmehr

2 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- پروژه های عمرانی



3 : بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان- پروژه های ساختمانی



این بیمه نامه میتواند به دو صورت صادر شود:



1- با نام : کارفرما تعداد و اسامی کارکنان را اعلام مینماید و از 10% تخفیف بیمه نامه با نام استفاده میکند.



2- بی نام: کارفرما تعداد دقیق کارکنان خود اعم از ثابت و متغیر را به بیمه گر اعلام و بیمه گر با توافق دو جانبه تعداد مشخصی را تحت پوشش قرار میدهد.



متاسفانه اشتباه فوق منجر به اشتباه رایجی در بیمه نامه های مسئولیت کارفرما شده که در صورت خسارت اغلب کارفرمایان،خسارت خود را کامل دریافت نمیکنند.



بعضی از بیمه گذاران و حتی بیمه گران( نمایندگان –شبکه فروش )  با توجه به اشتباه فوق و فرض اینکه بیمه نامه بی نام است ،تعداد صحیح کارکنان بیمه گذار را اعلام نمیکنند که البته این موضوع باعت کاهش حق بیمه میشود لیکن در صورت بروز خسارت ،علی الخصوص خسارت دیه ،برای دریافت خسارت بیمه گذار میبایست لیست تامین اجتماعی زمان خسارت خود را به شرکت بیمه ارائه کند.



حال فرض کنیم شرکتی 15 کارگر در لیست خود دارد و از نماینده بیمه تقاضای صدور بیمه نامه بی نام برای 5 نفر را دارد،بیمه نامه چگونه صادر میشود؟



صدور بیمه نامه به صورت صحیح اینگونه است که: نماینده بیمه نامه ای بی نام صادر میکتد و در آن قید میشود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار 15 نفر است و در جدول پوششها برای 5 نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر میگیرد.

https://telegram.me/karvarzmehr

صدور بیمه نامه به شکل غلط آن اینگونه است: نماینده بیمه نامه ای بی نام صادر میکند و در آن قید میشود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار 5 نفر است و در جدول پوششها برای 5 نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر میگیرد.مبلغ حق بیمه این بیمه نامه به نسبت بیمه قبلی کمتر است اما فرض کنید خسارت دیه ای به مبلغ 100،000،000 ریال اتفاق میافتد و کارفرما از شرکت بیمه تقاضای پرداخت خسارت را دارد.



کلیه مدارک به همراه لیست تامین اجتماعی به شرکت بیمه تحویل میشود ، از آنجاییکه تعداد نفرات بیمه شده در قرارداد بیمه 5 نفر و تعداد نفرات لیست تامین اجتماعی 15 نفر است ،شرکت بیمه به بیمه گذار اعلام مینماید با توجه به کم بیمه شدگی ،پرداخت خسارت مشمول ماده 10 قانون بیمه شده و یک سوم  خسارت قابل پرداخت خواهد بود چون نسبت تعداد بیمه شده به تعداد واقعی 5 به 15 است.



این اشتباه یکی از رایجترین اشتباهات کارفرمایان  است که به دلایل مختلف اتفاق میفتد ، گاهی اوقات برای پرداخت حق بیمه کمتر و مواقعی به علت  آگاهی نداشتن از قوانین روی می دهد.

https://telegram.me/karvarzmehr



لطفاً با بلوتوثت کمی شارژ باتری برای من بفرست!



 https://telegram.me/karvarzmehr    محمد رستمی، فارغ التحصل رشته اطلاعات و علوم کامپیوتر با همکاری پروفسور «گانیسان» از دانشگاه ماساچوست فناوری رادیویی Braidio را ابداع کرده که این امکان را برای صاحبان گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی فراهم می‌کند تا بتوانند از انرژی باتری وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر در تجهیزات هوشمند خود استفاده کنند. در صورت تجاری‌سازی این روش می‌توان انرژی باتری وسایل الکترونیکی را با یکدیگر به اشتراک گذاشت و یک وسیله الکترونیکی برای تامین انرژی خود از باتری وسیله دیگری استفاده کند https://telegram.me/karvarzmehr

محمد رستمی در این‌خصوص گفت: «اندازه باتری در وسایل الکترونیکی قابل حمل متناسب با اندازه آنها است. یعنی وسایل بزرگ‌تر دارای باتری بزرگ‌تر هستند. به عبارت دیگر باتری یک لپ‌تاپ تقریبا هزار برابر بزرگ‌تر از باتری یک ردیاب سلامتی و از باتری یک ساعت هوشمند هم در حدود ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر و از باتری موبایل هم تقریبا ۱۰ برابر بزرگ‌تر است. این در حالی است که این اختلاف اندازه در باتری‌ها نمی‌توانند برای وسایل دیگر مفید باشد. یعنی باتری ساعت هوشمند نمی‌تواند از یک باتری سطح بالاتری مانند گوشی هوشمند بهره ببرد و مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشد.»   ه گزارش مهر، محققان برای رسیدن به این دستاورد در وسایل الکترونیکی از بلوتوث که به عنوان یک فناوری رادیویی رایج برای تبادل داده‌ها بین دو وسیله هوشمند محسوب می‌شود، استفاده می‌کنند. در واقع زمانیکه دو وسیله، مجهز به فناوری Braidio باشند، می‌توان انرژی باتری آنها را با یکدیگر به اشتراک گذاشت. همچنین این تیم تحقیقاتی الگوریتیم‌هایی را طراحی کرده‌اند که انرژی را در دستگاه فرستنده و گیرنده رصد می‌کند و با ایجاد یک تغییر در وضعیت آنها موجب انتقال بهینه انرژی باتری می‌شود. محققان بر این باور هستند که با الهام گرفتن از این تکنیک می‌توان در آینده وسایل الکترونیکی باریک‌تر و سبک‌تری را تولید کرد که نیاز به باتری‌های بزرگی نداشته باشند.   https://telegram.me/karvarzmehr



برای ازدواج با یک کارآفرین، این 4 نکته را به یاد داشته باشید

چه قبول داشته باشید یا نه، محیط اطراف ما در موفقیت ما نقش بسزایی دارند. برای همین مهم است که به عنوان یک کارآفرین، شریک زندگی مناسبی در کنار شما باشد. او به شما کمک می کند که جزر و مدهای زندگی را پشت سر بگذارید و به اهداف‌تان در کارآفرینی و کسب‌وکار برسید.



در مورد کسی که با یک کارآفرین ازدواج می کند چه فکر می کنید؟ ماجرا برای آن‌ها چه معنایی دارد؟ چگونه می توانند ثابت کنند که همسری شایسته و ایده‌ال برای یک کارآفرین هستند؟ زندگی یک کارآفرین پستی بلندی‌های زیادی دارد، ساعات کار، طولانی هستند و تبدیل افکار و ایده ها به کسب وکار به سادگی صورت نمی گیرد. همسر یک کارآفرین بودن، ویژگی‌خاص خود را دارد.

https://telegram.me/karvarzmehr

اگر می خواهید با یک کارآفرین ازدواج بکنید، این چند تا نکته حتما به درد شما می‌خورد.  برای مظالعه ادامه مطلب لطفا روی لینک http://goo.gl/1oo5NJ  کلیک کنید



با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، ۱۰۰ کانتینر کاغذ دیواری قاچاق در دو استان هرمزگان و تهران کشف و ضبط شد

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به کشف یک محموله بسیار بزرگ از کاغذ دیواری‌های قاچاق در استان‌های تهران و هرمزگان، اظهار کرد: به دنبال تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشف سرنخ های اولیه این محموله بسیار بزرگ در استان هرمزگان، پرونده‌ای به این منظور تشکیل شد که در ادامه اقدامات اطلاعاتی انجام شده، این سربازان گمنام موفق شدند به عنوان پیگیری ابتدایی این سرنخ، چند دستگاه کانتینر حاوی کاغذ دیواری قاچاق را کشف و ضبط کنند.

https://telegram.me/karvarzmehr



وی ادامه داد: در ادامه رسیدگی به این پرونده و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، دستگاه‌های کاشف موفق شدند که حدود 100 دستگاه کانتینر کاغذ دیواری قاچاق را کشف و ضبط کنند.

https://telegram.me/karvarzmehr



سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده، سه انبار بزرگ در تهران نیز شناسایی شد که با هماهنگی دستگاه قضایی، در بازرسی از این انبارها 40 کانتینر کاغذ دیواری قاچاق کشف شد.



به گفته خورشیدی، ارزش این محموله بیش از 50 میلیارد تومان بوده که در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته https://telegram.me/karvarzmehr



مالیات ۴ درصدی برای واردکنندگان، پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور است



به گفته مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران، سازمان امور مالیاتی پیشنهاد افزایش مالیات را مطرح کرده، درحالی که اتاق مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده است.



اخیراً گمرک ایران طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که از دوم شهریور ماه مالیات علی‌الحساب واردات از ۲ درصد به ۴ درصد افزایش یافته است. بر این اساس اظهار کالا مشمول مالیات علی‌الحساب واردات قطعی کالا، به میزان ۴درصد از مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مندرج در اظهارنامه گمرکی است.



معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران که به عنوان نماینده اتاق در نشست وزارت اقتصاد درباره این موضوع شرکت کرده، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: سازمان امور مالیاتی پیشنهاد افزایش مالیات را مطرح کرده است اما اتاق مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرد.



در برخی رسانه‌ها اعلام شده که افزایش مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان به پیشنهاد نماینده اتاق ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است؛ در حالی‌که این پیشنهاد از سوی سازمان امور مالیاتی و مستندا به اختیارات موضوع ماده ۱۶۳ مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحیه بعدی آن، طرح شده است.



به گفته معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در جلسه برگزار شده، طیب‌نیا و دیگر اعضای جلسه با افزایش مالیات علی‌الحساب از دو درصد به چهار درصد برای کلیه کالاهای وارداتی به دلایلی موافق نبوده‌اند.



او با بیان اینکه سه دلیل برای مخالفت با این تصمیم مطرح شد، درباره دلایل عدم موافقت این افراد توضیح داد: اول اینکه افزایش دو درصدی باعث می‌شود قیمت تمام شده کلیه کالاهای وارداتی افزایش یابد و این منجر به تشدید تورم در داخل کشور خواهد شد که فشار مضاعفی به مصرف‌کنندگان نهایی کالاها وارد می‌کند. دوم اینکه با توجه به کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی و وارداتی و همچنین رکود حاکم بر تولید و تجارت کشور، بالا بردن مالیات باعث وخیم شدن اوضاع بنگاه‌ها از لحاظ نقدینگی می‌شود.



او دلیل سوم مخالفت دریافت مالیات بیشتر را اینگونه توضیح داد: قرار است تحقق مالیات بیشتر به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی اجرا شود، این در حالی است که افرادی که فرار مالیاتی دارند در قیاس با افراد خوش‌نام و معتبر و کسانی که مالیات قانونی خود را به موقع پرداخت می‌کنند، درصد بسیار کمی را شامل می‌شود. لذا منطقی نیست که برای مدیریت درصد کمی از افراد، فشار مضاعفی را بر اکثریت افراد صحیح‌العمل ایجاد کنیم. این برخلاف قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، برخلاف قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و برخلاف سیاست مجلس و دولت تدبیر و امید است.



او در ادامه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه افزایش دو درصدی مالیات علی‌الحساب، منجر به افزایش درامدهای اتاق می‌شود، واکنش نشان داده و گفت: افزایش مالیات هیچ‌گونه ارتباطی به درآمدهای اتاق ندارد.



علیخانی تاکید کرد که بنا بر دلایل ارائه شده، وزیر اقتصاد و اعضای جلسه از جمله نماینده اتاق ایران، با تصمیم افزایش دو درصدی مالیات‌علی الحساب برای کلیه کالاهای وارداتی موافق نبوده‌اند.



به گفته معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران، پس از تبادل نظر برخی از حاضران در جلسه پیشنهاد دادند که افراد قانونمند و صحیح‌العمل از این تصمیم کلی مستثنی باشند و به طور کلی، شمول چنین قانونی برای افرادی است که فرار مالیاتی دارند.

https://telegram.me/karvarzmehr

او توضیح داد: مبلغ دریافتی از افراد به صورت علی‌الحساب بوده و لذا پس از بررسی صورت وضعیت مالی آنها، مالیات اضافی دریافت شده با مودیان تسویه حساب خواهد شد.



با این‌حال، به نظر می رسد تصویب این اصلاحیه و نیز تصویب دستورالعمل رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی در زمینه جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام موثری خواهد بود.  https://telegram.me/karvarzmehr



دستگیری باند بین‌المللی قاچاق پیش‌ساز مواد‌مخدر در هرمزگان



نسیم آنلاین:: رئیس مرکز مبارزه با موادمخدر وزارت اطلاعات:

21 تن پیش‌ساز موادمخدر کشف و ضبط شد.

قاچاقچیان مواد مذکور را از کشورهای چین و تایوان تحت پوشش ابزار و ادوات دست دوم خودرو وارد نموده بودند.

با این مقدار مواد پیش‌ساز می‌توان حدود 7 تن هروئین خالص تولید نمود.

https://telegram.me/karvarzmehr



سیم‌کارت کد ۱ سه میلیونی شد

ایسنا/ سیم‌کارت‌های کد ۱ دائمی همراه اول این روزها در بازار قیمتی بیش از سه میلیون تومان پیدا کرده‌اند.



مروری بر جدیدترین قیمت سیم‌کارت‌ گویای آن است که سیر افزایش قیمت خط‌های کد ۱ افزایش گرفته و مرز سه میلیون تومان را هم رد کرده است. بدین ترتیب در حال حاضر برای خرید یک خط کد یک در بازار موبایل و سیم‌کارت حداقل قیمتی که لحاظ می‌شود رقمی حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که البته این رقم براساس موضوعاتی مانند برند بودن شماره قابل افزایش است.



خط‌های کد ۲ نیز این روزها به قیمتی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده‌اند و سیم کارت کد ۳ همراه اول در بازار با بهایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.



کدهای ۴ و ۵ نیز به ترتیب براساس میزان رند بودن شماره قیمت‌هایی بالغ بر ۸۰۰ و ۶۵۰ هزار تومان دارند.



سیم‌کارت‌های کد ۶ هم‌اکنون در بازارهایی بیش از ۶۰۰ هزار تومان دارند و خط‌های کد ۷ با قیمتی بیش از ۴۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.



اما در ارتباط با خط‌های جدیدتر همراه اول، در حال حاضر سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ با کد ۸ در صورت صفربودن شماره قیمتی بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود که در صورت کارکرده بودن این خط این رقم به حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.



سیم‌کارت کد ۹ نیز این روزها حداقل ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد که اگر به ندرت خط کار کرده آن نیز در بازار وجود داشته باشد بهای آن به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.



خط‌های کد صفر همراه اول که جدیدترین شماره‌های واگذار شده اپراتور به‌شمار می‌روند هم در حال حاضر با قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند.

https://telegram.me/karvarzmehr

از سوی مسوولان انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی و فعالان بازار همچنان مانند ماه‌های قبل شرایط عرضه و تقاضا و کمبود کدهای قدیمی در بازار عمده‌ترین دلیل گرانی سیم‌کارت اعلام می‌شود. با این وجود طی چند ماه گذشته و در شرایطی که فعالان این صنعت به‌طور دائم از رکود بازار گلایه دارند، قیمت سیم‌کارت و به ویژه کد ۱ افزایش قابل توجهی داشته است.



جدیدترین سواستفاده میلیاردی از زن روستایی*** بار ديگر از کارت بازرگاني فردي که آن را اجاره داد بود،‌ سوءاستفاده شد؛ اين بار واردات 115 ميليون دلار ک الا به نام يک زن روستايي ثبت شده است.



با استفاده از کارت بازرگاني يک زن روستايي 115 ميليون دلار (معادل بيش از 402 ميليارد تومان با احتساب هر دلار سه هزار و 500) کالا وارد کشور شده است. گمرک پس از بررسي اطلاعات، اين زن روستايي را احضار کرده و از او درباره اين واردات سؤال کرده است. زن روستايي در پاسخ اظهار بي‌اطلاعي کرده و وقتي مبلغي را که واردات به نام او انجام شده، به او گفته‌اند، از هوش رفته است. بر اين اساس، اين زن مدعي شده که فقط سه ميليون تومان پول به او داده شده است. در ازاي اين مبلغ، کارت بازرگاني که به نام او گرفته شده براي وارد کردن حجم قابل توجهي کالا مورد استفاده قرار گرفته است.

https://telegram.me/karvarzmehr

روز دوشنبه هشتم شهريورماه نيز ابوالقاسم يوسفي‌نژاد، مديرکل گمرکات مازندران با اعلام يک مورد مشابه ديگر، از ضبط ۷۰۰ دستگاه پورشه، بنز و آزرا در نوشهر که با کارت بازرگاني اجاره‌اي يک زن روستايي وارد شده بودند خبرداد. به گزارش اقتصادنيوز، کارشناسان معتقدند چنين سوء استفاده‌هايي در بيشتر مواقع از افراد کم اطلاع صورت مي‌گيرد؛ کساني که چون از ماهيت اين گونه اعمال آگاهي ندارند، به‌راحتي مي‌پذيرند که با دريافت سه - چهار ميليون تومان، کارت بازرگاني را که به نام‌شان صادر شده، اجاره بدهند. در همين زمينه يک منبع آگاه در سازمان امور مالياتي اعلام کرده است که در حال حاضر رقم بدهي مالياتي از کارت‌هاي بازرگاني به مبلغ هشت هزار ميليارد تومان رسيده است. https://telegram.me/karvarzmehr



گارانتی مادام العمر بعنی چی تا حالا حتما از فروشنده‌هاي لوازم جانبي مانند فلش و رم واژه‌ي را شنيده‌ايد که به سبب آن راغب شده باشيد آن جنس را بخريد. همان جمله‌ي معروف اين محصول گارانتي Life Time دارد.



اگر شنيده باشيد بايد بدانيد معناي گارانتي Life Time تا ابد و يا تا وقتي زنده هستيد نيست. و بهتر است که بدانيد گارانتي Life Time در کشورهاي مختلف معاني مختلفي هم مي‌گيرد. هرشرکتي هم بسته به سياست‌هاي کاري خودش ازواژه‌ي Life Time بهره‌برداري مي‌کند، به طور مثال شرکت Cisco که محصولات خودش را تحت عنوان گارانتي مادام العمر مي فروشد خود را موظف به گارانتي آن محصول تا ۵ سال بعد از توقف توليد آن محصول مي‌داند و ياشرکت HP براي محصولات مرتبط با شبکه ( NETWORK ) ، گارانتي مادام العمر را اينگونه تعريف کرده است: تا زماني که حتي يک نفر در دنيا از آن محصول استفاده کند.

https://telegram.me/karvarzmehr

بعضي شرکت ها هم گارانتي مادام العمر را بدين شکل تعريف کرده‌اند تا زماني که شرکت ما روي کره زمين موجود است و ما ورشکست نشديم محصول رو گارانتي مي‌کنيم. حالا که فهميديد که گارانتي مادام العمر به معناي طول عمر انسان نيست بلکه به معناي طول عمر توليد آن محصول مي‌باشد. ضمن اينکه بايد ببينيد که شما شرايط ضمانت رو رعايت کرديد يا نه؟ شايد شما محصولي را خريداري کرده‌ايد که بعد از دو روز آن را بشکنيد در اين مواقع گارانتي مادام العمر هيچ معنايي ندارد. پس قبل از خريد يک محصول به دقت شرايط گارانتي آن را مطالعه نماييد و در پايان گرچه همه‌ي ما خواهان يک گارانتي مطابق با گارانتي شرکت HP هستيم ولي اين فقط مختص به شرکت نامبرده است و فعلا تعداد شرکت‌هايي با اين نوع گارانتي بيشتر از يکي يا دوتا نيست پس مواظب باشيد سرتان کلاه نرود.   https://telegram.me/karvarzmehr



لوازم جانبی ضروری هنگام خرید لپتاب** سوال خيلي خوبي است، اگر تازه يک لپتاپ خريده ايد و فروشنده تعداد زيادي وسايل و تجهيزات جانبي جلوي شما ريخته‌ است و از مزيت‌هاي هرکدام و اينکه چقدر به درد شما مي خورد،مي‌گويد. شايد اين سوال را از خود بپرسيد که” چه چيزي بخرم؟”

https://telegram.me/karvarzmehr

در اينجا ليستي از لوازم جانبي آماده شده است که دلايل لازم براي خريد يا نخريدن آن را به شما مي‌گوييم. قبل از هرچيز اين اصل اساسي را در نظر بگيريد اگر چيزي را لازم نداريد لطفا به فکر خريد آن هم نباشيد بعداً مي بينيد که اين وسيله جايي از اتاق يا روي ميزتان را اشغال کرده است و هيچ دردي را هم دوا نمي‌کند.



• کيف لپتاپ

نخستين و مهم‌ترين چيزي که بايد براي لپتاپ خويش تهيه کنيد، کيف لپتاپ است.کيف لپتاپ براي حمل آن و وسايل جانبي و متفرقه است.اگر بسيار رفت و آمد مي کنيد کيف محکم و خوبي بگيريد، پيشنهاد ما براي دانشجويان و کساني که به مسافرت‌هاي طولاني مي روند صدالبته کوله پشتي مخصوص لپتاپ است. اما اگر مي‌خواهيد از لپتاپ در منزل استفاده کنيد يک کيف ساده هم جوابگوي اين نياز شما خواهد بود.



• شارژر همراه يا پاور بانک :

بعضي از پاوربانک‌ها توانايي شارژ کامل لپتاپ را ندارند خريد اين وسيله را زماني توصيه مي کنيم که شما در جايي به سر ببريد که به برق دسترسي نداشته باشيد مثلا اين پاوربانک براي کساني که مسافر و يا خبرنگار هستند جالب است ولي اگر شما هميشه به يک پريز برق دسترسي داريد خريد اين وسيله غيرضروري است.



• اسپيکر(بلندگو)

اگر هميشه دوست داريد با صداي بلند به موسيقي گوش دهيد يا کيفيت صداي لپتاپ شما راضي کننده نيست مي‌توانيد يک اسپيکر براي جبران آن بخريد.اما اگر يک سيستم صوتي خانگي داريد مي‌توانيد از آن استفاده کنيد. حتما قبل از خريد اسپيکر آن را تست نماييد.



• مايع تميز کننده لپتاپ

براي تميز کردن نمايشگر لپتاپ مي توانيد از اين مايع به همراه پارچه‌ي مخصوص همراه آن استفاده کنيد.قيمت آن بسته به جنس آن در حدود ۵ الي ۱۵ هزارتومان است.



• هدفون ، هدست و ميکروفون

اگر لازم داريد بخريد و اگر لازم نداريد نه،البته تجربه ثابت کرده است که همه دوست دارند وقت کار کردن با لپتاپ به صورت انحصاري از صداي موسيقي شان لذت ببريد در اين صورت سعي کنيد متناسب با بودجه ي خود يک هدفون تهيه کنيد و حتما قبل از خريداري آن را تست کنيد تا مشکلي از نظر نويز نداشته باشد.



• کاور لپتاپ

بعضي‌ها کيف را با کاور اشتباه مي‌گيرند در حالي‌که کاور از کيف ارزان تر است و کاربرد کيف لپتاپ را هم ندارد. کاربرد کاور براي استفاده در منزل يا محل کار و براي جلوگيري از نفوذ گردوخاک و مايعات به داخل آن است، در عين حال مي‌تواند جلوي آسيب به لپتاپ را بر اثر ضربه بگيرد.



• هارد اکسترنال

يکي از مهم‌ترين لوازم جانبي که بايد تهيه کنيد هارد اکسترنال است.هارد اکسترنال براي ذخيره مدارک و اسناد و فايل‌هاي مهم شما است و در صورتي که لپتاپ شما آسيب ببيند تضميني براي درامان ماندن اين ضروريات است، سعي کنيد بودجه اي براي خريد يک هارد اکسترنال کنار بگذاريد.

https://telegram.me/karvarzmehr

• خنک کننده لپتاپ

لپتاپ خود داراي خنک کننده مي‌باشد کساني بايد به فکر تهيه ي فن باشند که از لپتاپ زياد استفاده مي‌کنند يا محيطي که لپتاپ در آن استفاده مي‌شود خنک نيست.در صورتي که هيچ‌کدام از اين موارد براي لپتاپ شما روي نمي‌دهد از خريد آن پرهيز کنيد.



• ماوس

برعکس چيزي که ممکن است بعضي اشخاص فکر کنند ماوس يکي از ضروريات اصلي لپتاپ است بخصوص گر با لپتاپ کار سنگين انجام مي‌دهيد. تاچ‌پد‌‌ها به هيچ‌وجه توانايي پاسخگويي به يک کارسنگين مهندسي يا حتي يک کار معمولي يک ساعته را ندارند.تاچ‌پد براي استفاده در مورد کارهاي دم‌دستي طراحي شده‌است.



• محافظ نمايشگر و برچسب پشت لپتاپ

لپتاپ مثل گوشي نيست که با نمايشگرش کار کنيم، محافظ نمايشگر جزء لوازم جانبي غير ضروري لپتاپ به حساب مي آيد. ضمنا محافظ نمايشگر باعث مي‌شود که مقداري از رنگ واقعي صفحه نمايش را از دست بدهيد. برچسب پشت لپتاپ هم اصلا ضروري نيست و فقط جنبه زيبايي دارد.

https://telegram.me/karvarzmehr

• قفل لپتاپ

تمام لپتاپ ها يک پورت به نام قفل کنسينگتون دارند که براي جلوگيري از دزديده شدن آن به کار مي‌رود. اين قفل به گونه‌اي طراحي شده‌است که شما مي توانيد لپتاپ را به ميز کار خود قفل کنيد. قفل کنسينگتون هم جزء لوازم جانبي لپتاپ هست اما غير ضروري است و فقط در صورتي استفاده از آن را توصيه مي کنيم که از لپتاپ در يک مکان عمومي مانند کتابخانه يا آزمايشگاه استفاده کنيد و مجبور باشيد براي مدتي از لپتاپ خود دورباشيد.  https://telegram.me/karvarzmehr



ساخت سرپناه های ارزان قیمت توسط چاپگرهای سه بعدی **يک شرکت ايتاليايي به دنبال ساخت سرپناه‌هاي گلي براي پناهندگان و قربانيان حوادث طبيعي است. اين سرپناه‌ها توسط چاپگر سه بعدي ساخته مي‌شوند و تنها ۴۸ يورو هزينه خواهند داشت. .



سال گذشته گزارش‌هايي درباره‌ي يک پرينتر سه‌بعدي عظيم مخابره شد؛ که به عنوان ابزاري براي ساخت سرپناه‌هاي کم هزينه از مواد اوليه‌اي مانند گل و خشت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شرکت ايتالياييِ سازنده‌ي اين دستگاه، WASP، تا اينجا به عهد خود عمل کرده است؛ و تقريبا ساخت پناهگاهي جديد را به پايان رسانده که تنها ۴۸ يورو (معادل ۱۷۰ هزار تومان) هزينه خواهد داشت.



هرچند که اين پناهگاه به امکاناتي بسيار اوليه مانند ديوار، در و سقف مجهز خواهد بود؛ براي پناهندگان و مردمي که در شرايط وخيم زندگي مي‌کنند داشتن يک سقف ساده تفاوت مرگ و زندگي را رقم خواهد زد.

https://telegram.me/karvarzmehr

تا اينجاي کار WASP ساختماني با طول ۲۷۰ سانتي‌متر و قطر ۵ متر را توسط پرينتر سه‌بعدي و مواد اوليه‌اي مانند خشت، کاه و آهک ساخته است. پروسه‌ي ساخت اين خانه‌ي کاهگلي مشابه ساختماني است که چندي پيش توسط پرينتر سه‌بعدي در دبي ساخته شد. به اين معني که يک پرينتر عظيم لايه‌هاي مواد اوليه را روي هم قرار خواهد داد؛ تا به مرور ساختمان مورد نظر خود را شکل دهد.



اين ساختمان گلي تا اينجا از ۱۳۵ لايه تشکيل شده است. ساخت هر يک از اين لايه‌ها حدودا ۲۰ دقيقا زمان خواهد برد؛ و هرکدام وزني معادل ۳۰۰ کيلوگرم دارند. WASP ادعا مي‌کند دو نفر نيروي انساني و يک پرينتر مي‌توانند به راحتي از پس ساخت يک خانه‌ي خشتي بر‌آيند.

https://telegram.me/karvarzmehr

اين شرکت براي ساخت هر ساختمان نيازمند ۲ متر مکعب آب و ۲۰۰ کيلووات نيروي برق است. اگر هزينه‌ي سوخت، مواد اوليه و ساير موارد را به اين رقم اضافه کنيم؛ (بدون احتساب دستمزد نيروي انساني) هر خانه نزديک به ۴۸ يورو هزينه خواهد داشت.



WASP به فکر استراحتي يک هفته‌اي در ساخت پروژه است؛ و سپس به دنبال افزايش طول سرپناه تا ۴ متر و سپس اضافه کردن سقف و درها خواهد بود. اين پروژه فعلا مراحل اوليه‌ي خود را طي مي‌کند و تيم سازنده‌ي آن در نظر دارند پس از ساخت اولين نمونه؛ به دنبال استفاده از تکنيک‌ها و تجربه‌ي مواد اوليه‌ي متفاوت بروند.

https://telegram.me/karvarzmehr



در زمان ترک کارتان، چه باید بکنید؟

شما تصمیم به ترک کار خود گرفته‌اید و به رئیس خود این موضوع را اطلاع داده‌اید. اما زمانی که شما چنین مکالمه دشواری را پشت‌سر گذاشتید، باید بدانید چگونه این موضوع را به دیگران بگویید.

شاید شما مربی دارید که در شکل دادن به زندگی حرفه‌ای شما نقش مهمی داشته است و همین‌طور در مورد اعضای تیمی که شما برای مدت طولانی با آنها کار کرده‌اید، آیا نیاز است که به‌طور مجزا به هرکس بگویید یا یک ایمیل کافی خواهد بود؟ برنامه شما برای اینکه این موضوع را به اطلاع افراد برسانید به‌گونه‌ای که روابط‌تان تغییری نکند و در برابر سیاست‌های سازمان شما با احترام برخورد شود، چیست؟  https://telegram.me/karvarzmehr

زمانی که شما کاری را آغاز می‌کنید سخت کار می‌کنید تا اولین تاثیر بزرگ را ایجاد کنید، در هنگام کناره‌گیری نیز شما نیاز دارید تا خروجی برازنده شخصیت خود داشته باشید. به گفته جودی گلیکمن، نویسنده موفقیت در کار و مشارکت‌کننده در راهنمای مدیریت منابع انسانی می‌گوید: «حتی اگر شما با ترک شغل فعلی به سوی شغل رویایی خود می‌روید، هیچ دلیلی وجود ندارد تا پل‌های پشت سرتان را خراب کنید و زمانی که از کار خود کناره‌گیری می‌کنید، احساسات منفی ایجاد کنید

چگونه یک کناره‌گیری مناسب داشته باشیم

د