شرح خبر

بخشنامه ۵۰۵-۹۵-۲۰۰مورخ۹۵/۲/۴(نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک/قرارداد مشارکت مدنی در بانکها چیست؟/به گزارش خبرنگار فارس ؛ صوفی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک از اهدایی برخی از مردم گله کرد و گفت:/مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) مقدار 6 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

بخشنامه ۵۰۵-۹۵-۲۰۰مورخ۹۵/۲/۴(نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک)



 



براساس مکاتبه فوق ، رسیدگی به تراکنشهای بانکی افراد بموجب بخشنامه ۵۰۵-۹۵-۲۰۰مورخ۹۵/۲/۴ وارد فاز اجرایی شده است.



 



دربند 2  بخشنامه آمده است:



 



۲-چنانچه تراکنش­های بانکی واصله، متعلق به شخص حقیقی بوده که دارای بیش از یک پرونده در نظام مالیاتی می باشد، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دریافت اطلاعات تراکنش­های بانکی، با دعوت کتبی از صاحب یا صاحبان حساب، ضمن اخذ توضیحات کتبی ایشان در ارتباط با تراکنش­های بانکی واصله و ارتباط آنها با هر یک از پرونده­های مالیاتی وی، نسبت به انجام تحقیقات لازم اقدام و با تنظیم فرم شماره یک پیوست که به امضای طرفین رسیده باشد، حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی می بایستی این اطلاعات در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار گیرد. چنانچه در اجرای این بند مؤدی از امضای فرم شماره یک استنکاف نمود، یا حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاریخ ابلاغ دعوت نامه، به اداره امور مالیاتی مراجعه ننمود و یا به هر دلیلی امکان دسترسی به مؤدی فراهم نشد، مراتب در متن فرم شماره یک قید و به امضای مأمور یا مأمورین مالیاتی ذیربط خواهد رسید. سپس پرونده متشکله به ضمیمه اطلاعات تراکنش­های بانکی واصله، حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار گیرد.



 



بااین تفاسیر می توان نتیجه گرفت که اطلاعات بانکی افراد در دسترس سازمان امورمالیاتی قرار گرفته است.



 



 



قرارداد مشارکت مدنی در بانکها چیست؟



 



در تعریف، مشارکت مدنی عبارتست از در آمیختن سهم الشرکه نقدی و یا غیرنقدی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی متعدد به نحو مشاع بمنظور انتفاع، طبق قرارداد.



 



مشارکت مدنی توسط بانکها بمنظور ایجاد تسهیلات لازم برای فعالیت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی استفاده می شود. البته در این نوع قراردادها موضوع مشارکت باید مشخص باشد.



 



شرکت مدنی در صورتی تشکیل و تحقق می یابد که شرکا طبق قرارداد سهم الشرکه نقدی خود با بحساب مخصوصی که در بانک برای شرکت افتتاح می گردد، واریز نمایند و در صورتیکه تمام یا قسمتی که از سهم الشرکه غیر نقدی باشد، طبق مقررات مشارکت مدنی، این سهم الشرکه به مدیر یا مدیران شرکت مدنی تحویل گردد.



 



مشارکت مدنی پس از اتمام موضوع شرکت تصفیه و مرتفع می شود بانکها مکلفند در قرارداد مشارکت مدنی تصریح نمایند که مدیر و یا مدیران شرکتهای مدنی که طبق این مقررات تشکیل می شوند، بش از مال الشرکه واریز شده بحساب و یا تحویل شده به مدیر یا مدیران شرکت مجاز به انجام معامله و قبول تعهدات مالی نمی باشند.



 



محمود افضلی- اقتصاد روز



 



به گزارش خبرنگار فارس ؛ صوفی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک از اهدایی برخی از مردم گله کرد و گفت:



 



ما از تمام خیرین، نیکوکاران و مردمی که در تمام ایام سال آسایشگاه کهریزک را فراموش نمی‌کنند قدردان هستیم اما متاسفانه گاهی اوقات اهدایی‌هایی از سوی برخی از افراد به ظاهر خیّر می‌شود که ما مجبوریم رسید اهدایی ( جهت بهره مندی از مثلاً معافیت مالیاتی ) به آنها بدهیم در صورتی که کمک آنها مناسب نبوده است.



 



صوفی‌نژاد افزود: به عنوان مثال شب عید فطر بود که اهدایی جعبه‌های سیب داشتیم که ظاهر خوبی داشتند اما بیش از ۹۹ درصد آنها گندیده بود و ما باید در ازای رقم و کیلویی که داده بودند رسید اهدایی می‌دادیم که این رسید در مالیات دادن آنها به نوعی کمک کننده است.



 



همچنین ۲.۵ تن پرتقال به مجموعه آورده بودند که اهدایی بود اما از داخل یخ زده بودند یا اهدایی چند صد قواره پارچه به آسایشگاه داشتیم که بسیار قدیمی و بی‌کیفیت بودند و باز هم ( برای فرار از مالیات ) مجبور شدیم به آنها رسید بدهیم.



 



 



مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) مقدار 6 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.



 



مأموران این گمرک در حین انجام بازرسی از محموله‌ها به یک دستگاه کباب‌پز مشکوک شده و جهت بازرسی‌های بیشتر به سمت دستگاه ایکس‌ری هدایت کردند. با انجام بازرسی‌های بیشتر مشخص شد که مقدار 6 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک به طرز ماهرانه‌ای در داخل کباب‌پز جاسازی شده است.



 



گمرک ایران در سال 2016 یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است



 



لو رفتن ترفند جالب قاچاقچیان توسط مأموران گمرک



 



مأموران گمرک موفق به کشف یک محموله قاچاق ترانزیتی کشمش شدند.



این محموله توسط یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی از مبدأ گمرک سرخس بارگیری و به مقصد گمرک مهران در مرز عراق ترانزیت شده بود، اما قاچاقچیان در بین راه با دستکاری، کشمش زرد ایرانی را جایگزین کشمش سیاه (مویز) محصول کشور ازبکستان کرده بودند.



کشمش سیاه (مویز) ازبکستان قیمت بالاتری نسبت به کشمش زرد ایرانی دارد.



مأموران گمرک مهران پس از ایکس‌ری محموله و کنترل الکترونیکی و مشکوک شدن، نسبت به فک پلمپ محموله اقدام و مغایرت بار اظهار شده به گمرک و محتویات داخل بار را کشف کردند. کشمش کشف شده، ایرانی بوده و برند IRANIAN RAISINS



 را دارا می‌باشد.



با توجه به اخطارهای اعلامی از دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک مبنی بر کنترل کالاهای خشکبار در پی کشف یک محموله قاچاق سازمان یافته مغز گردو طی روزهای گذشته، هم‌اکنون  محمولات مشابه با انجام کنترل‌های لازم و تطبیق اسناد از طریق سامانه جامع امور گمرکی در دستور کار گمرکات اجرایی قرار گرفته است که در کشف اخیر نیز مأموران گمرک مغایرت اظهار کالا با کالای موجود را کشف کردند.