شرح خبر

حداقل دستمزد کارگران براي سال ١٣٩٦ , شرایط قبولی زیان خسارت وارده توسط سازمان امور مالیاتی , آغاز حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی ,

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

 



حداقل دستمزد کارگران براي سال ١٣٩٦ مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفت



 



۱۴.۵ درصد برای حداقل بگیران



 



۱۲ درصد +  ۶۷۶۸ ریال روزانه برای سایر سطوح



 



بن خواربار ثابت



 



حداقل حقوق ۹۳۰ هزارتومان



 



حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی به رقم ۹۳۰ هزار تومان رسید اما برای سایر سطوح افزایش ۱۲ درصدی بعلاوه ۶۷۶۸ ریال مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفت.



 



 



شرایط قبولی زیان خسارت وارده توسط سازمان امور مالیاتی



 



مطابق آیین نامه بند 9 ماده 148 قانون مالیات های مستقیم برای اینکه اداره مالیات زیان وارده را قبول کند شرایط باید احراز شود:



 



ابتدا از لحاظ اصول حسابداری زیان وارده باید در دفاتر ثبت شود و اما از لحاظ مالیات به طرق زیر اقدام می کنیم :



 



اعلام کتبی موضوع خسارت توسط مودی (اعم از شخص حقیقی یا حقوقی) حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ایجاد خسارت به فعالیت و دارایی موسسه، همراه با اسناد و مدارکی که در اختیار دارد به اداره امور مالیاتی ذیربط.



 



احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالیاتی ذیربط پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده توسط مودی و اطلاعات مکتسبه با توجه به مستندات زیر:



 



1 گواهی یا تاییدیه خسارت وارده از سوی مراجع ذیصلاح که متولی تشخیص خسارت می باشند و یا هرگونه سند معتبر دیگری که خسارت وارده را تایید نماید.



2 صورتجلسه یا صورتجلساتی که در خصوص ایجاد خسارت توسط مودی یا سایر مراجع ذیربط در این زمینه تنظیم گردیده است.



3 قراردادهای بیمه مربوط.



4 خسارت وارده طبق قانون و مقررات یا قرادادهای موجود که جبران آن به عهده دیگری نبوده و یا در هر صورت از طریق دیگر جبران نشده باشد.



5 ارائه تعهد کتبی مودی مبنی بر اینکه این خسارت از طرف هیچ مرجعی جبران نشده است.



 



  از مفاد آیین نامه فوق موارد زیر استنباط می شود:



 



اعلام کتبی خسارت باید ظرف 3 ماه از تاریخ وقوع خسارت به اداره امور مالیاتی گزارش شود وگرنه خسارت مورد قبول واقع نمی شود.



اداره امور مالیاتی باید خسارت را بررسی کند.



مراجع ذیصلاح باید خسارت را تایید کنند.



- در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله سازمان مدیریت بحران و سازمان های مربوطه.



- در آتش سوزی، سازمان آتش نشانی.



- در سرقت نیروی انتظامی و در حوادث دیگر نیز مراجع مرتبط باید تایید کتبی کنند.



- درخواست تخفیف مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی



صورتجلسه خسارت وارده باید توسط هیئت مدیره تهیه و تنظیم شود.



اگر دارایی یا موجودی کالا بیمه بوده باید قراردادهای بیمه به اداره امور مالیاتی ارائه شود.



هیچگونه دارایی(اعم از نقد و غیرنقد) نباید بابت خسارت از طرف مراجع مرتبط پرداخت شده باشد.



ارائه تعهد کتبی مودی مبنی بر عدم جبران خسارت.



 



 



آغاز حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی



 



دفترچه بیمه تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان ، امروز چهارشنبه طی مراسمی در بیمارستان شهید معیری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما ، حذف شد.



 



بیمه شدگان تامین اجتماعی از این پس در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با یک کارت ملی می توانند خدمات ، دریافت کنند.



 



همچنین دیگر نیازی به داشتن دفترچه برای نسخه نویسی پزشکان نیست چون این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند.



 



برای حذف دفترچه ها در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی زیرساخت های لازم فراهم شده است و به همین منظور تمام حدود ٤٢ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده الکترونیکی هستند



 



فروش به روش چرخه توزیع گرم ؛



 



یکی از روشهای پخش مویرگی، روش فروش در محل مشتری یا اصطلاحاً hot sale (فروش گرم) میباشد. دراین حالت راننده به عنوان انبار متحرک {کالا} را در اختیار داشته و بر اساس تور ویزیتی که قبلاً برای راننده مشخص شده، به مشتریان سر زده و محصول را در اختیار آنها قرار میدهد.



 



در این حالت مشتری تعیین کننده تعداد خرید از راننده بوده و پس از تایید خریدار فاکتور صادر میگردد. نحوه صدور فاکتور به شکل های متفاوتی می‌باشد. به عنوان مثال وزیتور از دستگاه‌هایی مانند تبلت و پرینتر بلوتوثی همراه و ... استفاده می‌نماید، با در اختیار داشتن فرمی که در آن راننده میتواند فاکتور صادر نماید فاکتور مورد نظر صادر میگردد یا وزیتور میتواند یک حواله فروش صادر نموده و بعد از اینکه راننده به مرکز بازگشت، حواله های فروش و تسویه با خریداران را تحویل داده و سپس فاکتور نهایی توسط واحد حسابداری فروش یا بازرگانی صادر شود .



 



اگر ارسال اطلاعات به صورت لحظه‌ای (online) باشد درهر لحظه که فروش انجام پذیرفت، این فروش در مرکز ثبت شده، بنابراین همیشه آمار فروش به روز و در لحظه می‌باشد



 



اما اگر امکان صدور آنلاین صورتحساب و پرینت در محل نباشد ناگزیر به تعریف آفلاین صورتحساب هستیم ، فرایند کار در حسابداری انبار و حسابداری فروش و الی به شرح زیر می باشد:



 



الف : نحوه گردش کار در انبار :



 



با توجه به خروج کالا از انبار بدون مشخص بودن خریدار و  اینکه که کالا در پایان روز فروش میگردد و به مشتری بازاریابی شده تحویل می گردد یا در پایان روز به انبار بر میگردد .



 



لذا هنگامی که کالا از انبار خارج می گردد:



 



1 برگ خروجی ( حواله ) کالای  امانی  صادر و کالا تحویل ویزیتور  بعنوان مسول خودرو حمل میگردد و همانند یک  انبار متحرک کالا تعریف می گردد.



 



2 تا پایان روز وزیتور  یا کالا را عودت میدهد و طی رسید  انبار  کالا  ،انبار متحرک کالا (تحویلی امانی) تسویه می گردد .



 



3 یا وزیتور برگ تحویل کالا به مشتری و پیش فاکتور را ارایه می کند و خروج امانی تبدیل به برگ  خروج ( حواله) قطعی کالا می شود.



 



ب) نحوه گردش صدور فاکتور:



 



1 در طی  روز  ویزیتور با صدور پیش فاکتور  و برگ تحویل کالا بصورت دستی اقدام به تحویل کالا به مشتری می نماید.



 



2 در پایان روز بر اساس  پیش فاکتورها و برگ های تحویل کالا صادره  دستی ویزیتورها  ، توسط واحد مالی یا بازرگانی صورتحساب اصلی صادر و در حسابداری ثبت  می گردد و در صورت درخواست مشتری صورتحساب اصلی نیز ارسال می گردد.