شرح خبر

اقاله , معافیت مالیاتی سالانه , تطبیق اظهارنامه گمرکی با ثبت سفارش الزامی شد , بانک‌ها به ورشکستگی رسیده‌اند، , فقط علنی نمی‌شود پرده هوا چیست؟

پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

اقاله



 



اقاله عقد دوم محسوب می شود و موضوع آن از بین بردن عقد نخست با تراضی طرفین است.



 



وضعیت مالیات تنظیم سند اقاله ( که موجب می شود مورد معامله به طرف قبلی منتقل شود ) :



 



اگر تنظیم سند اقاله تا ۶ ماه بعد از انجام معامله ( انتقال قطعی ) باشد ، به عنوان معامله جدید مشمول مالیات نقل و انتقال نخواهد بود .



 



این موضوع طی ماده ۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد حکم قرار گرفته است .



 



ماده ۶۷ ق.م.م : فسخ معاملات قطعی املاک بر اساس حکم مراجع قضایی بطور کلی و اقاله یا فسخ معاملات قطعی املاک در سایر موارد تا شش ماه بعد از انجام معامله به عنوان معامله جدید مشمول مالیات موصوع این فصل ( فصل اول از باب سوم ق.م.م ) نخواهد بود .



 



 



یادداشت / معافیت مالیاتی سالانه



 



میزان معافیت مالیاتی پایه سالانه در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۱۳۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای هر شخص حقیقی می باشد.



 



چنانچه فعالیت شغلی به صورت شرکایی اداره شود ، هر واحد شغلی با هر تعداد شریک ، حداکثر از ۲ معافیت ( مثلاً برای سال ۱۳۹۴ مبلغ ۲۷۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال ) بهره مند خواهند شد که به طور مساوی بین آنها تقسیم خواهد شد .



 



شرکایی که در یک واحد شغلی با هم رابطه زوجیت دارند در حکم یک شریک تلقی و معافیت به زوجه تعلق نمی گیرد .



 



از آنجا که بهره مندی از یک معافیت مالیاتی در سال ( با رعایت شرایط مقرر مثلاً تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم استفاده از میزان معافیت در واحد شغلی دیگر ) حق قانونی هر شخص حقیقی می باشد ، چنانچه مودی در یک واحد شغلی به هر دلیلی کمتر از میزان معافیت مالیاتی سالانه استفاده کرده باشد ، در واحد شغلی دیگر می تواند از باقیمانده معافیت سالانه خود با رعایت سایر شرایط مقرر بهره مند گردد .



 



در حال حاضر بهره مندی از یک معافیت مالیاتی به شرح فوق در هر اداره امور مالیاتی اِعمال می شود که با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۰۱ ق.م.م با اجرای طرح جامع مالیاتی ، هر شخص فقط از یک معافیت مالیاتی پایه در کل کشور ( چنانچه فعالیت شغلی متعدد در سطح کشور داشته باشد ) بهره مند خواهد شد



 



تطبیق اظهارنامه گمرکی با ثبت سفارش الزامی شد



 



گمرک ایران از الزامی شدن تطبیق اطلاعات اظهارنامه گمرکی با ثبت سفارش در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی خبر داد.



 



با توجه به لزوم مطابقت ثبت سفارش و اظهارنامه گمرکی؛ تنها محموله هایی امکان اظهار دارند که مندرجات ثبت شده در ثبت سفارش و اظهارنامه گمرکی در موارد زیر مطابقت داشته باشد:



 



1 مطابقت کد تعرفه ثبت شده در اظهارنامه گمرکی و ثبت سفارش  



 



2 مطابقت وزن و تعداد موجود در کد تعرفه ثبت شده در اظهارنامه گمرکی و ثبت سفارش



 



3 مطابقت صاحب کالای اظهارنامه گمرکی و  ثبت سفارش



 



4 مطابقت نوع منشا عملیات بانکی ثبت سفارش با اطلاعات اظهارنامه



 



5 همچنین باید صاحبان کالا و شرکت های حمل توجه داشته باشند که ویرایش اطلاعات بارنامه در مقصد امکان پذیر نمی باشد و  درج صحیح اطلاعات در مبدا مطابق با استاندارد دوبی مانیفست 2004 با توجه به مورد فوق الزامی است



 



بانک‌ها به ورشکستگی رسیده‌اند، فقط علنی نمی‌شود



 



ضرردهی بانکهادر سه سال گذشته موجب شده تا بسیاری از کارشناسان امر در جهت ورشکستگی این نهادهای مالی کشور هشدار دهند.



 



به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سالیان سال است که بحث تحول در نظام بانکی موردتاکید مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکارشناسان بوده اما شاهدآن هستیم که نه تنها هیچ تحول قابل قبولی در این حوزه رخ نداده بلکه اوضاع بانک های کشور رو به وخامت گذاشته است تا جاییکه بسیاری از بانک ها به یکباره با تغییر سیستم حسابداری  به  سمت استانداردها،زیان ده شده ودرآستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.



 



ایجاد موسسات وبانک ها توسط نهادها،سازمان ها واشخاص در طول دهه های گذشته ناشی از عملکرد ضعیف بانک های موجود در آن مقطع وعملکرد ضعیف بانک مرکزی بوده است،بطوریکه منابع سازمان ها،نهادها ومردم جذب می شد و به نسبت سپرده ها،خدمات در اختیار مدیران وکارکنان وشرکت های زیر مجموعه قرار نمی گرفت.



 



در نتیجه حجم عظیمی از درخواست ها در راهروهای بانک مرکزی وبدون نظارت مناسب مجوز گرفت، غافل از اینکه نظارت  وقوانین مناسب در دسترس نیست ومنابع مردم وسهامداران مورد تهدید قرار گرفت.



 



در مجموع کلیه این اقدامات در سال های گذشته موجب شد تا در سال 95 بسیاری از بانکها در ورطه ورشکستگی قرار بگیرند



 



 



پرده هوا چیست؟



این دستگاه بوسیله دمیدن هوا با سرعت بالا در زمانیکه درب باز است برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر و همچنین جلوگیری از ورود حشرات، گردو غبار و دیگر آلاینده های موجود در هوا به محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرد .



 



کارکرد اصلی پرده هوا در ایجاد پرده ای نامرئی از هوای فشرده در بالای دربهای ورودی ساختمانها، مجتمع ها، تاسیسات، کارخانجات، سردخانه ها ، بیمارستانها و … می باشد تا ضمن ممانعت از ورود حشرات و گرد وغبار ، عاملی در جهت جلوگیری از به هدر رفتن انرﮊی ( به صورت حرارت یا برودت ) گردد. به طور کلی پرده هوا برای چهار منظور طراحی و اجرا می گردد.



1- جلوگیری از ورود گرد وغبار و خاک، حشرات موذی، دود ، بوهای نامطبوع، گاز و بخار هر نوع آلودگی محیطی از محل درب ها که به شکلی در روند تولید و حفظ شرایط کنترل شده آن ایجاد مزاحمت نماید. این موضوع بوی‍ﮊه برای درب هایی که در طول زمان کاری ، مجبور به باز بودن می باشند اهمیت بیشتری پیدا می کند و به این ترتیب با نصب پرده هوا قادر خواهیم بود که عملا در موارد غیر ضروری درب های فیزیکی را حذف کنیم وتردد پرسنل و جابجایی کالا با سهولت بیشتری انجام شود.



 



2- ایجاد یک پرده نامریی و جلوگیری کننده از تبادل حرارت بین دو محیط : نقش جداکننده پرده هوا مابین دو محیط سرد و گرم مزیت بسیار ارزشمندی در حفظ و کنترل اتلاف انرﮊی می باشد. بوی‍ﮊه آنکه امروزه خنک و مطبوع نگاه داشتن هوای یک ساختمان ( کارخانه و اداره و … ) در فصل گرم و همچنین گرم نگاه داشتن آن در فصل سرد با صرف هزینه بسیار گزافی صورت می گیرد و پرده هوا قادر است با راندمان بسیار مطلوبی مانع این اتلاف گردد.



3- جلوگیری از ورود بادهای غالب فصلی به داخل سالن ها با وجود باز بودن درب ها،این مزیت بخصوص در فصلهای سرد سال که با توجه سیستم تخلیه هوای ساختمان فشار منفی وجود دارد امکان ممانعت از ورود باد قالب را به وجود می آورد.



4- کنترل انتشار بو و گرد و غبار و هر نوع آلودگی دیگر در کل فضای باز سالن تولید از طریق ایزوله کردن قسمت آلوده کننده با پرده هوا